شما اینجا هستید
خبری » روند کند اجرای زمین چمن مصنوعی پلدختر / رختکنی که استاندارد نیست / نواقصی که برای رفع آنها نظارت دقیق و بازرسی میدانی می طلبد

 

در حالی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر بر اثر سیل فروردین ۹۸ به طور کامل تخریب شد که اعتبارات تخصیصی در آن مقطع به دلیل عدم توزیع درست در پروژه ها نتوانست به بازسازی مجموعه و بهره برداری کامل از پروژه ها منجر شود.

زیرسازی نامناسب و بذر ناهمگون و مشکلات بدهی زمین منجر به بهره برداری از زمین نامرغوب چمن مجموعه شد که در دو نوبت این زمین بازسازی شد اما در نهایت به دلیل نامناسب بودن آن ، اداره کل ورزش و جوانان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به لرستان و سفر وزیر ورزش و جوانان به پلدختر ده میلیارد تومان را برای تکمیل پروژه های ناقص مجموعه ورزشی پلدختر اختصاص داد.

تغییر زمین چمن طبیعی به مصنوعی ، ایجاد رختکن و نصب نیمکت ذخیره تیم های ورزشی و تکمیل سرویس های بهداشتی ، آسفالت مجموعه ، نصب نورافکن و سیستم روشنایی زمین چمن و تعمیر سالن ها و اماکن ورزشی و رفع مشکلات استخر  از جمله پروژه هایی بود که در قالب اعتبارات سفر رئیس جمهور برای مجموعه ورزشی تعریف شد .

آسفالت مجموعه اولین پروژه ای بود که به بهره برداری رسید و حالا با آسفالت محوطه مجموعه ورزشی ، این مکان به مکانی استاندارد و خوب برای پیاده روی خانوادگی و استقبال گسترده مردم برای ورزش های همگانی مبدل شده است ، سیستم نورافکن گرچه از حیث استانداردهای ملی فاصله دارد و شرایط را برای برگزاری مسابقات در رده های ملی ندارد اما برای مجموعه ورزشی شهید سرمالیان در حال حاضر با نور ۱۰۰۰وات یک نعمت محسوب می شود ، استخر در آستانه بهره برداری است و نواقص و مشکلتش برطرف شده است که این موضوع بسیار حائز اهمیت است .

در کنار این اما ، مکانی که قرار بود به رختکن تیم های ورزشی مبدل شود بواسطه اینکه پیش از سیل موتورخانه مجموعه ورزشی بوده و در روند بازسازی چندان مورد توجه قرار نگرفته و گرچه عنوان می شود عملیات اجرایی اش به پایان رسیده اما با یک رختکن استاندارد که دارای یک محیط شیک در بیرون و درون  دارای سیستم روشنایی ، خنک کننده و گرم کننده  با تجهیزاتی نظیر کمد و صندلی و ..  هنوز فاصله دارد و نکته مهم اینکه مورد تایید هیات فوتبال لرستان در بازدید اخیرش از مجموعه قرار نگرفته است .

زمین چمن مصنوعی پلدختر به رغم روند نسبتا قابل قبول در نصب اما به کندی در عملیات توزیع سیسلیس و گرانول بواسطه کمبود نیروها و ضعیف بودن امکانات و تجهیزات مواجه و روندی کاملا کند پیدا کرده است که همین موضوع با توجه به در پیش بودن رقابت های لیگ برتر لرستان ، مشکلاتی برای تیم های شهرستان در روند آما ه سازی  ایجاد کرده است .

نکته قابل توجه در این بین اما این است که مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان از آخرین حضورش در پلدختر چهار ماه می گذرد و با وجود همه مشکلات مجموعه ورزشی ، نسبت به نقش نظارتی خود غافل مانده و نواقص مجموعه همچنان با وجود کارهای خوب در ورزشگاه ، برجسته هستند .

علاوه بر این گفته می شود تیرک های دروازه و نیمکت های ذخیره خریداری شده اند اما هنوز به پلدختر ارسال نشده اند .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان