شما اینجا هستید
اجتماعی » عضویت اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر به تایید سامانه جامع رسانه های کشور بستگی دارد

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: عضویت اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر به تایید سامانه جامع رسانه های کشور بستگی دارد و در این میان معاونت هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هیچگونه دخل و تصرفی ندارد.

فرید رحمتی با بیان اینکه خدمت رسانی به اهالی محترم رسانه برای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان موجب مباهات است، افزود: اهالی عرصه فرهنگ به ویژه رسانه، سرمایه‌های ارزشمند استان لرستان هستند که باید مورد حمایت قرار گرفته و اقدامات لازم جهت بهره‌مندی آنها از تسهیلات صندوق اعتباری هنر فراهم شود.
وی با اشاره به رسالت و سیاست صندوق اعتباری هنر در چتر حمایت از هنرمندان اضافه کرد: بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی خدمات درمانی، پرداخت کمک مستمری، صدور هنر کارت بعنوان کارت شناسایی اعضای صندوق اعتباری هنر، تکریم از هنرمندان و اعطای تسهیلات رفاهی از جمله خدمات صندوق اعتباری هنر در حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان است.
رحمتی با اشاره به اینکه عضویت اصحاب محترم رسانه در صندوق اعتباری هنر به تایید سامانه جامع رسانه های کشور بستگی دارد، افزود: خبرنگاران پویایی که تمایل به عضویت در صندوق اعتباری هنر دارند ابتدا می بایست در سامانه جامع رسانه های کشور به نشانی www.e-rasaneh.ir ثبت نام و در بخش خبرنگاران سوابق خبری و مدارک مرتبط را بارگذاری نموده سپس نامه درخواست عضویت در صندوق اعتباری هنر را به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و پس از دریافت تاییدیه به همراه سایر مدارک شناسایی و کارنامک رسانه ای خود به سامانه صندوق اعتباری هر به نشانی www.honarcredit.ir مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به بند ب آئین نامه عضویت صندوق اعتباری هنر درباره شرایط عضویت روزنامه نگاران افزود: تنها روزنامـه نگارانی که در یکی از مـشاغل مرتبط با حرفه ی مذکور بعنوان سردبیر، مدیرمسئول، روزنامه نگار، مقاله نویس، خبرنگارعکاس، مترجم و مفسر با حـداقل دو سال فعالیت خبـری، مطبوعاتی که دست کم در۱۵ شماره نشریه اثری از آنها منتشر شده و همچنین دبیر هنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاسی که حداقل در۲۰ شماره نشریه اثر دارد، در مورد فصلنامه و گاهنامه لااقل هشت اثر و ماهنامه بیست اثر؛ امکان عضویت در صندوق اعتباری هنر را دارا می باشند.
این مقام مسئول تصریح کرد: ملاک عضویت روزنامه نگاران در صندوق و تمدید آن، استمرار فعالیت حرفه ای آنها می باشد. بنابراین روزنامه نگارانی که از انتشار آخرین شماره نشریه آنها به گونه ای غیر موجه بیش از یکسال گذشته حائز عضویت در صندوق یا تمدید آن نمی باشند. همچنین خبرنگاران آزاد که وابستگی سازمانی به یک نشریه یا رسانه خبری نداشته و به ازاء دریافت دستمزد بصورت موردی اقدام می کنند و نیز خبرنگاران افتخاری که به لحاظ علاقه شخصی و بدون دریافت حق الزحمه به تهیه عکس، خبر و مصاحبه بصورت مقطعی و غیرمستمر می پردازند در زمره روزنامه نگاران محسوب نمی شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان