صمد کونانی مدیر کارخانه از افراد بی‌ادعا و با اراده ایست که با ایده‌ی نو توانسته درآمدزایی و کارآفرینی کند بی‌آنکه ریالی از جایی وام بگیرد و جز از خدا از کسی کمک نگرفته است. آقای کونانی در گفت‌گو با بلوطستان می‌گوید: برای راه اندازی این کار ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ام و از هیچ تسهیلات استفاده نکرده ام و برای گسترش آن برنامه دارم.

این کارآفرین کوهدشتی در گفت‌وگو با بلوطستان، انگیزه‌اش را برای شروع این کار شستن قالی‌های مساجد و اماکن متبرکه عنوان می‌کند و می‌گوید:  سال ۹۵فرش‌های خانه ‌مان را به یکی از قالی‌شویی‌های شهر دادیم، متاسفانه هم کثیف شسته بود و هم به فرش‌ها صدمه وارد کرده بود، همین باعث شد پی به ضرورت راه‌اندازی چنین مجموعه ای ببرم.

با استعانت از خداوند متعال تیرماه سال جاری (۱۳۹۶) کار را شروع و ساخت مجموعه را در ۶ ماه انجام دادیم، در واقع برج چهار شروع کردیم و برج ده (دیماه) از آن بهره برداری کردیم.

ایشان دستگاه‌های بکارگرفته شده را مدرن‌ترین دست‌گاه غرب کشور دانست و گفت: روزانه ۱۵۰ تخته فرش شست‌وشو و خشک می‌شوند و بصورت رایگان حمل و تحویل متقاضی داده می‌گردند، کونانی درباره مشکلات گریبان‌گیر کارخانه اظهار کرد: مشکل کمبود آب باعث شده نتوانیم آن‌گونه که باید از ظرفیت مجموعه استفاده کنیم. بواسطه آن اکنون برای ۱۵ نفراشتغال ایجاد شده است.

وی در پایان نوید داد که در آینده بگونه ای فعالیت کارخانه را گسترش می‌دهد که دیگر فرش کسی از همشریان متقاضی نشسته نماند و گفت: عموم مردم می‌توانند کارخانه بیایند و از نزدیک با روند کار آشنا شوند.

نشانی کارخانه : کوهدشت،کیلومتر یک جاده اولادقباد

تلفن: -۰۹۱۶۶۷۰۷۳۹۸ ۰۹۱۶۶۰۷۳۹۷ – ۳۲۶۳۷۷۷۰

 

 

 

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان