شما اینجا هستید
طب سنتی » غذای ما، شفای ما

full_4b16daa3927449e2d0e44937e99917df
«غذای ما شفای ما» (اگر مزاج خود را بشناسیم)
عنوان فوق اثر منتشر شده‌ی دکتر حسین بازوند ، پزشک مجرب و متعهد لرستانی که موضوع آن کلیات طب سنتی است، از عمده موضوعات این کتاب ارجمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مبانی طب سنتی
ضروریات شش‌گانه
بررسی عناصر و اخلاط
راه‌های تشخیص طبع غالب
مزاج اندام‌ها
انواع خوراکی و مزاج آن‌ها
و….
برای داشتن جسم و جان سالم خواندن و عمل به محتویات کتاب را به همه توصیه می‌کنیم.

شناسه کتاب

پژوهش و نگارش: دکتر حسین بازوند

انتشارات: شاپورخواست، ۱۳۹۲

قیمت: ۶۰۰۰تومان

قطع: وزیری

تعداد صفحات: ۱۵۹ ص

۲۰۱۵۰۷۱۶_۱۴۱۴۳۶

دکترحسین بازوند متولد۱۳۴۴شهرستان پل‌دختر، داری دکترای حرفه ای پزشک عمومی از دانشگاه اصفهان و دانش‌آموخته تخصصی طب سنتی از موسسه‌ی تحقیقات حجامت ایران. ایشان در خرم‌آباد مشغول طبابت با دو نظام طب جدید و طب سنتی هستد. برای جنابشان توفیق آرزو می‌کنیم.

«غذای ما شفای ما» (اگر مزاج خود را بشناسیم)؛ حاصل بررسی کُتب طب سنتی و مباحث گوناگون در این زمینه است. در این پژوهش، تلاش شده تا به نوع بیماری‌ و درمان، مزاج‌شناسی و شناخت طبایع پرداخته و به پرسش‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ‌ داده ‌شود. یکی از موضوعاتی که در کتب طب سنتی کم‌تر به صورت جامع مورد بحث قرار گرفته، مزاج غذاها، میوه‌‌ها‌، دانه‌ها، سبزی‌ها‌‌‌‌، … و ارتباط آن‌ها با مزاج افراد و بایدها و نبایدها است. بنابراین؛ در این دفتر تلاش شده؛ مباحث به گونه ای مطرح شود که مورد استفاده‌ی افراد علاقمندی که با طب سنتی آشایی ندارند، قرار گیرد.

همچنین؛ در این کتاب سعی شده، ابتدا درباره‌ی انواع مزاج‌ها در انسان مطالبی به اختصار توضیح داده شود، سپس مواد غذایی و ارتباط غذاها با مزاج انسان‌ها، در سازگاری یا ناسازگاری مزاج انسانی با مواد غذایی مورد بحث قرار گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان