شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » برخی حرف هایی که می شنویم و مطرح می شوند غیر خدایی و بی تقوایی بوده و زیبنده نیست

img_6264

امام جمعه پلدختر گفت: نمازجمعه منتسب به رهبری و نظام است و به هیچ فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد.به گزارش بلوطستان حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری با عنوان این مطلب در مراسم گرامیداشت هفته نمازجمعه در مسجد جامع پلدختر، افزود:انتخاب امام جمعه طی شرایط خاصی انجام و آیتم های مختلفی نیاز است که یک فردی بعنوان امام جمعه شهری انتخاب شود.
وی تصریح کرد: مسئولین یک شهرستان اعم از نماینده و فرماندار و مدیر و..در انتخاب امام جمعه دخیل نیستند و ایتطور نیست که مجموعه شهرستان شخصی را برای امامت جمعه در نظر گرفته و معرفی کنند.
امام جمعه پلدختر اضافه کرد: یک فرد باید از فیلترهای خاصی رد شود تا بعنوان امام جمعه معرفی گرددو اینگونه نیست که به اصطلاح متدینین یک شهر بگویند فلانی بماند یا فلانی برود یا فلان شخص امام جمعه شود زیرا انتخاب امام جمعه صرفآ در حیطه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بوده و امام جمعه منتسب به حضرت آقا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری خاطر نشان کرد: برخی شایعاتی مطرح می کنند و مسائلی را بازگو می کنند که یا ناشی از ناآگاهی بوده و یا نشات گرفته از بی تقوایی و بی دینی برخی افراد است.
وی ادامه داد:بخی مطالب منتشر می شود که خوشایند بنده نیست ، هرکس سوالی دارد از خودم بپرسد . امام جمعه پلدختر با اشاره به برخی رفتارهای غیر شرعی بعضی از افراد گفت: دروغ نگویید ،کسانی که عناد دارند نمی توانند جایگاه عظیم و مقدس نمازجمعه را خدشه دار کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری اظهار داشت: افرادی که خیر و اهل وجوهات شرعی هستند نباید وجوهات خود را در شهری دیگر پرداخت کنند چون زیبنده نیست و اگر واقعا هدف شان خدایی است شهرستان خودشان در اولویت بوده و اگر خدایی فکر بکنند می فهمند که وجوهات در شهرستان باید پرداخت شود.
وی با عنوان اینکه یک امام جمعه یا خودش به صلاح و درخواست خودش می رود و یا با تصمیم شورا ی سیاست گذاری ائمه جمعه جابجا و برکنار می شود ،گفت:اگر شورای سیاست گذاری به این نتیجه برسد فردی جابجا شود هزار دست و پا هم بزند افاده نخواهد کرد.
امام جمعه پلدختر اضافه کرد: حاج آقا عابدینی امام جمعه معمولان به درخواست خودش رفت اما وقت های نیز هست که شورای سیاست گذاری به این نتیجه می رسد که طرف جابجا شود و لذا برخی حرف هایی که می شنویم و مطرح می شوند غیر خدایی و بی تقوایی بوده و زیبنده نیست.
وی گفت: البته برخی افراد نیز دهن بین هستند و حرف ها را از روی ناآگاهی پخش می کنند چون اطلاع از اصل یک مساله ندارند.

  1. چراغی

    جو سیاسی را حتی به داخل مجامع مذهبی هم تسری داده اند زمانی که بعضی به جایگاهها ضربه زدند باید فکر چنین روزی را می کریدم

    • جودکی

      قبله خیلی ها هم ظاهرا تغیر کرده نعوذ بالله وقت است که بعضی از همین کاسبان اختلاف افکنی و سواستفاده از جایگاههای مقدس که از موضع گیری های اختلاف انگیز در نمازجمعه لذت می برند و هورا می کشند نماز را هم به افق دیگری بخوانند چون حس می کنند اگر شخصی امام جمعه نباشد دیگر نباید نماز جمعه رفت و کرکره دین پایین آمده که اینطور نیست و جایگاهها مهم هستند نه اشخاصی که دو سه روزه هستند

  2. محمود

    کسی که حاضرنیست وجوهات شرعی را درشهرخودش پرداخت کند که فایده اش هم به شهرستان خودش برسد.از نظر سیاسی مریض است و اصلاً چنین فردی بعیداست اهل وجوهات باشد..اما اگر فردی می خواهد خارج ازپلدختر وجوهات بدهد و برایش فرقی نکند که قم باشد یا تهران یا.. بازهم ممکن است نیت بدی نداشته باشد. ولی اگر او می خواهد فقط به یک فرد خاص که مدتی رفیق هم بوده اند و ازاینجا به شهر دیگری رفته پرداخت بکند حتما کاسه ای زیرنیم کاسه هست . ممکن است پای مسائل دیگری درمیان باشد.اصلا باید دید که این کسی که کشته مرده ی پرداخت وجوهات به خارج از شهرستان است درشرایط عادی هم اهل وجوهات است یا فقط زمانی که مشکلی برایش پیش بیایدوکسی مشکلش را پیگیری بکند یه دفعه اهل وجوهات می شود آنهم به کسی که مشکلش را حل کرده باشد.

  3. مسجدی

    بعضی از مردمی که خودشان را در شخصی خلاصه کردند و خود را مومن نامیدند هیچوقت نمی دانند که اشتباه فکر می کنند چون از بس در فرد خلاصه شده اند که کفر گونه شخص پرست شده و در آینه آن شخص مسائل را دنبال می کنتد

  4. اسدی

    حرف ها ی حاج آقاسوری جای فکرکردن دارد و باید بگردیم که چرا عده ایی نالنشان رد شایعه پراکنی است چرا سالهاست بروجرد یک امامجمعه دارد اما در پلدختر از سال ۷۸به این طرف پنج امام جمعه منصوب شده اند یعنی ۱۵سال پنج امام جمعه در بروجرد ترابی چهار دوره دارد تمدید می شود در کوهدشت طهماسبی چندین سال است امام جمعه است در مرکز استان حاج آقا میرعمادی هشت سال است امام جمعه خرم آباد شده و در سایر شهرها هم همینطور اما ماپلدختری هاچی؟

  5. لطفی

    آقای لروند محبوب دل مردم بود و نباید ارادت قلبی مردم را شخص پرستی توصیف کرد چون از صمیم قلب اورا دوست دارند و از اینکه یک لر امام جمعه بود به او افتخار می کردند او از جنس مردم و از میان مردم و با مشکلاتمردم زندگی می کرد درود برلروند شیر پیا لرستان

  6. شاهد

    آقا یاخانم لطفی
    حتماً به یک روانپزشک خبره مراجعه کنید. چون تا این اندازه ضد و نقیض درسخن گفتن براتون خوب نیست.
    حاج آقا ی سوری بیشتر بومی و ” لر ” هستند یا کسی که از استان دیگری آمده بود؟
    نکند شما هم جزو کسانی باشید که برای مراسم یادواره … به ایوان دعوت شده اید؟
    راستی اگر اهل وجوهات باشی به کی پرداخت می کنی ؟
    قبله آمال شما کجاست؟
    شیرپیاها آنهائی بودند که برای این سرزمین جانشان را فداکردند نه آنمهائی که دردوران جنگ دانش آموز بوده و اکنون لاف در……می زنند.

    • جعفری

      این لطفی احتمالا جوزده شده چون حجت الاسلام سوری اصالتا کوهدشتی و برادر ماست که لر تبار و بچه لرستان است شخص مورد نظر او اصالتا لرستانی نیست و خیلی که شخص پرستی را به اوج خود رساندند الان به جایگاهها توهین می کنند چون منافعشان در خطر افتاده و در حالی که روز است می گویند نه شب است

  7. ناشناس

    حاج اقا لروند وسوری هردو لر هستند یکی از لرستان یکی نهاوند.خدا هر دو رو حفظ کنه.البته کاملا مشخصه چه کسانی با لروند مشکل داشتند واو را به حاشیه بردند واگرتوی این سایتها هم همانها عقده گشایی کنند تاثیری درمحبوبیت وی نخواهد داشت.از طرفی سوری هم انسان ارام وکم صحبتیست ومن ایشان را هم دوست دارم وشک ندارم تیم حاشیه ساز ………. اگر … هم دراختیارشان نباشد اورا به حاشیه می برند

  8. محمدجودکی

    حاج اقا لروند وسوری هردو لر هستند یکی از لرستان یکی نهاوند.خدا هر دو رو حفظ کنه.البته کاملا مشخصه چه کسانی با لروند مشکل داشتند واو را به حاشیه بردند واگرتوی این سایتها هم همانها عقده گشایی کنند تاثیری درمحبوبیت وی نخواهد داشت.از طرفی سوری هم انسان ارام وکم صحبتیست ومن ایشان را هم دوست دارم وشک ندارم تیم حاشیه ساز …… اگر ……… هم دراختیارشان نباشد اورا به حاشیه می برند

  9. محمودی

    اقای ….خودش عامل حاشیه بود/امام جمعه شهرستان انسانی کاملا تحصیلکرده و منطقی هست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان