شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » از فدا کردن فرزندانم و هدیه به انقلاب و اسلام احساس خوشحالی می‌کنم

گروه سرفرازن بلوطستان: آنچه در زیر می خوانید گفتگویی کوتاه است که سال ها پیش هنگامی که فتح اله خان سرتیپ نیا در قید حیات بودند با وی درباره ی فرزندان شهیدش  -فیروز و حجت سرتیپ‌نیا- انجام شده است، با هم به مرور آن و وصیت‌نامه این دو شهید عزیز می‌پردازیم.

Untitled-11

خودتان را معرفی و بفرمائید چند شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اید ؟

بنده فتح الله سرتیپ نیا هستم، پدر شهیدان فیروز فرمانده گردان کمیل و حجت اله معاون گردان کمیل که هر دو آنها در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیدند.

از خلق و خوی و رفتار شهیدانتان بگویید ؟

آنها افرادی خوش اخلاق و خوش برخورد که زبان زد عام و خاص بودند و دارای خصوصیات روحی خوب و شایسته ای بوده که دوستان و فامیل به خصلت های آنها غبطه می خوردند.

نکته جالب و خاصی در هنگام تولد یا پس از تولد و یا خاطراتی در زمان طفولیت آنها دارید بیان فرمائید ؟

نکته خاص و جالبی در هنگام تولد آنها رخ نداده ولی آنها از همان ابتدا کودکی توجه خاصی به افراد کم درآمد و مستضعف داشتند و همیشه از من پول می گرفتند و به مردم فقیر کمک می کردند.

از اولین شهید خانواده هرچه در ذهنتان هست توضیح بفرمائید ؟

هردو شهیدم همزمان به شهادت رسیدند. شهید فیروز دانشگاه قبول شده بود من به او گفتم پسرم به دانشگاه برو ایشان گفتند: از بچه های جبهه خداحافظی نکرده ام انشاء الله سفری می روم از آنها خداحافظی می کنم، بر می گردم. بعد از مدتی که برگشت گفتم آمدی که به دانشگاه بروی؟ گفت: نه پدرم گُردانی را به نام کمیل تشکیل داده اند که من باید مدتی با بچه های بسیج در آن گردان خدمت کنم من باید به دانشگاه بروم که وقتی از من بپرسند استاد تو کیست من به آنها بگویم فلان دکتر یا مهندس، جبهه خود دانشگاه است که استاد آن حضرت علی (ع) است. چون فهمیدم که ایشان خالص است دیگر چیزی نگفتم و گفتم خدا نگهدار شما باد.

مادر شهید همیشه در نمازش  دعا می کرد یا سید شهیدان فرزندانم را در خط خود و به سوی خود هدایت کن. وقتی مادرش از حجت سئوال می کرد پسرم چرا بیشتر جلوتر از نیروهای گُردان بسوی دشمن می روی او جواب می داد مادر مگر تو در نماز دعا نمی کنی یا حسین فرزندانم را به سوی خودت هدایت کن خوب وقتی شهید بشوم زودتر به امام حسین (ع) ملحق می شوم.

درباره نحوه ازدواج فرزندانتان توضیحات لازم رابیان کنید ؟

شهید فیروز با یکی از اقوام خودمان با پیشنهاد مادرش ازدواج کرد که حاصل زندگی مشترک آنها ۲ پسر به نامهای کمیل و اباذر (امین) می باشد. شهید حجت مجرد بود.

http://s3.picofile.com/file/7603710000/Picture_016.jpg

چگونه از شهادت فرزندان عزیزتان با خبر شدید ؟

یکی از برادران سپاه به درب منزل ما آمد و گفت حجت زخمی شده بیا برویم ملاقات او، وقتی من را آوردند به بهشت زهراء، اولین تابوتی که از آمبولانس پائین آوردند جنازه فیروز بود که فرزندم به نام بهروز به من گفت پدر جان فیروز و حجت هر دو شهید شده اند ناراحت نباش چون ضد انقلاب  سوء استفاده می کند. بنده هم گفتم ناراحت نیستم فرزندانم فدای امام حسین (ع).

در حال حاضر چه احساسی دارید اگر روزی کسی به شما بگوید بچه های شما بیهوده خود را به کشتن داده اند چه جوابی به او می دهید ؟ 

بنده از فدا کردن فرزندانم و هدیه به انقلاب و اسلام احساس خوشحالی می کنم و اگر کسی چنین مطلبی به من بگوید به او جواب می دهم شهیدان راه خود را با بینش و آگاهی انتخاب کرده اند و هدف داشته اند  و برای  دفاع از انقلاب و اسلام جان خود را از دست داده اند این شمائید که بیهوده سخن می گوئید و دل به هواهای شیطانی و نفسانی خویش بسته اید.

از مردم چه انتظاری دارید ؟

انتظار دارم راه شهیدان را ادامه دهند از راه مستقیم منحرف نشوند پشتبان ولایت فقیه باشند تا به این مملکت صدمه ای وارد نشود.

سفارش شما به خانواده معظم شهداء چیست ؟

سفارش می کنم افتخار بکنید به هدیه ای که تقدیم اسلام و انقلاب کرده اید. گول فریبها و شایعه پراکنی های دشمن و عوامل آن را نخورید که خیلی شماها آبرو دارید آن را به قیمت ارزان از دست ندهید.

تاریخ، محل و نحوه شهادت شهیدانتان را بیان کنید؟

در تاریخ  ۲۵/۱۰/۱۳۶۵ در شلمچه عملیات کربلای ۵ براثر اصابت ترکش به شهادت رسیدند.

وصیت‌نامه شهیدان فیروز و حجت‌اله سرتیب‌نیا

http://s1.picofile.com/file/7265445799/a2.jpg
وصیت‌نامه شهید فیروز سرتیپ‌نیا (فرمانده گردان کمیل تیپ ۵۷ ابوالفضل)

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهم انّی اسئلک راحت عندالموت و المغفرت بعد الموت و العفو عند الحساب

می خواهم به عنوان وصیت نامه چند دقیقه ای صحبت نمایم و خواست و هدفم را دوباره در پیشگاه خدا با زبانی گرفته و بیانی ناقص عرض نمایم.امّت حزب الله،امت مسلمان،امت قهرمانم،بالاخص پاسدارن انقلاب و خانواده های شهدا دوستان و آشنایان، خانواده ام، همسرم، فرزندم از امام اطاعت محض کنید، از انقلاب پشتیبانی کنید، به جنگ (ظلم)میثاق خود را تثبیت نمائید با آمریکا وشوروی جنگ کنید از دولت و انقلاب پشتیبانی کنید، با فرستادن فرزندان خود جنگ را تقویت کنید ندای صلح وسازش را خفه کنید. سرمایه داران، فئودال ها، طراحان ر با خواران  رارسوا کنید. امام را یاری کنید. بازماندگان شهدا،از فرزندان و همسران شهدا حمایت کنید.دنیا طلبی و رفاه طلبی را از خود دور کنید. حماسه عاشورا،خیبر، والفجر و فتح المبین را یاد کنید. از روحانیون،پرچمداران، وهدایتگران راه صحیح قرآن حمایت کنید مادران شهدا با گریه خود فرزندان مجاهد تربیت کنیرد، مسجد ها را سنگر کنید. جمهوری اسلامی را تقویت کنید به رساله و فتواها عمل کنید. در تشییع جنازه ام تن فرزند را با لباس
سبز خونین سپاه تزئین کنید و به خواست و هدف شهدا عمل کنید. از امام حسین(ع)و زینب(س) و فاطمه(س) و حسن(ع) و ائمه یاد کنید. سپاه را یاری کنید . اگر من شهید شدم پسرم را پاسدار کنید. سپاه را تقویت کنید. سپاه قلب من است. سپاه جسم من است . سپاه آبروی من است. سپاه معشوق من است.سپاه شخصیت من است. سپاه معنویت من است. سپاه حقسِتان ضعیفان است. سپاه اساسنامه اش خون شهدا است.سپاه بازوی امام است. دشمن سپاه سرمایه دار است.
دشمضن سپاه ملحدین و کمونیستها ها است. دشمن سپاه بی عقل و بی منطق است. در مقابل ئوطئه ها و کارشکنی ها تحریک ها، مثل کوه استوار باشید. جنگ را نعمت بدانید تا رستگار و سرافراز باشید. مانند کوه سرافراز، مانند دشت ها گشاده رو باشید، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی درمقابل دشمنان اسلام مثل شیرمقاوم باشید. در مقابل کمبودها و  نارسائیها قوی باشید.پاسداران انقلاب اگر یکه و تنها ماندید گوش به فرمان رهبر باشید. دراعمال نیک و خیر پیشقدم باشید.
مواظب توطئه ها باشید. گوش به توطئه ها نکنید. با استکبار سازش نکنید. در میدان کار و عمل احساس خستگی نکنید. با سکوت ها و بی تفاوتی ها خون شهدا را پایمال نکنید. با راحت طلبی و قدرت طلبی و جاه طلبی و مقام پرستی به امام حسین(ع) بی احترامی نکنید.در شهادت اقوام و فرزندان خود احساس یأس و ناامیدی نکنید.شهدا را فراموش نکنید.برای گرفتن مسائل رفاهی وایمنی مادی در صفوف اجتماع نکنید.با ماندن در پشت جبهه و کم ارزش نمودن میدان رزم جبهه
ها را تضعیف نکنید.تحلیل های غلط  از جنگ نکنید.اگر جنگ بطول انجامید،انسانیت ما در گرو آن است، بیخود صحنه را خالی نکنید.با باند بازی ها خواسته های بیجا،افراد مؤمن و مخلص را از صحنه دور نکنید واما سخنی با برادران پاسدار:اگر در جهان مظلوم واقع شدید شما همچنان مقاوم باشید.دشمنان شما در نبودن شماها شاد هستند.دشمنان شما کافرند،بی مروت و سنگ دلند.
شماها پاکید.مواظب باشید در خطر منافقین هرآن قرار دارید،حرکات شما رفتار شما برای مردم الگو باشد،اگر جنگ را  می خواستند به سود خود قیاس کنند نه رضایت خدا،سلاح هایتان را بر گیرید،برزمید، باهمدیگر مهربان باشید.در غیاب همرزمانتان خانواده های مجاهد در جبهه را دلداری دهید از فرماندهان اطاعت کنید.افراد بی لیاقت دنیا طلب را در سپاه راه ندهید ولی قدرت جاذبه را فراموش نکنید.با مردم رئوف باشید.متواضع باشید،آن ها را آماده کنید. سازماندهی کنید.برای جنگ های آینده معنویت خود را حفظ کنید،که معنویت اسکلت سپاه است.راه نفوذ  خصلت های رذیله را ببندید. متکبر نباشید. دنیا طلب نباشید. قلب خونین خود را همچنان جایگاه مهر الله قرار دهید. گریه ها، نمازها، دعاها را حتماً بجای آورید. خدایا بحمد تو شکر که لباس سپاه سبز سپاه را به من ارزانی داشتی.بگذار بی مروتان و بی دینان و بی وجدان ها تهمت بزنند.اما شما در نزد خدا یقیناً روسفید و سرافرازید.همدیگر را در لحظه های آخر شفاعت کنید. و اما همسرم حجابت را حفظ کن،پاکیزگی را پیشه کن،از امام اطاعت کن،فرزندم را خوب تربیت کن وبه وی بیاموز که (پدرت)، من، امام را دوست داشته ام و به وی بیاموز که اسلام را یاری کند.در پایان از خدا بخواه که فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیکتر بگرداند. خداوند حافظ انقلاب ما و رهبر ما

«والسّلام علی العباد الله الصالحین» ۵/۱۰/۶۳

http://s1.picofile.com/file/7265451177/a1.jpg

آخرین وصیت‌نامه شهید حجت‌اله سرتیپ‌نیا (جانشین گردان کمیل تیپ ۵۷ ابوالفضل)

بسم الله الرحمن الرحیم

همچو صبحم یک نفس باقیست بدیدار تو    ***  چهره بنما دلبرا تا جان برافشانم چو شمع

پدر و مادر و برادران معظم و بسیار شریفم ضمن عرض صمیمانه ترین سلام ها، چند سطری را به عنوان وصیت نامه تقدیم حضورتان می کنم امیدوارم که مورد قبول واقع شود ولطف بفرمایید که اجرا نمایید. وصیت می کنم پدرم همچو عمار به حضرت رسول و حضرت امام عزیزم وفادار و همچنین مادر مهربان ومؤمنه ام وبرادران مخلص و بدون تکلفم شماهم به امام وفادار بمانید مطمئن باشید امام راست می گوید وفقط او ومخلصان مقرّب و بی ریایی ایشان است که می توانند اسلام از پا افتاده را بر پای دارند.
پدرم،مارم وبرادرانم وظیفه خود را در حد واجب کفایی انجام داده اید ولی این را بدانید وفراموش نکنید که هنوز دین خود رابه اسلام ادا نکرده ایم وبعد پدر معظم و مادر مکرمه و برادران شریفم مواظب باشید تماس با افرادیکه یا جنگ راتحریم می کنند ویا به جبهه نمی روند ولاف حمایت از اسلام را می زنند نداشته باشدکه به خدا سوگند
این ها هم دوغگو هستند وهم خائن به اسلام. فکرنکنید چون دراین دنیا مقامی دنیایی دارند پس بنابراین خوبند نه
این ها غافلند مبادا شماهم در این غفلت ایشان شریک ویا دخیل شوید.
سوم از یکی از برادرانم می خواهم که مطالب شعر و نوشتجات این برادر فقیرتان را جمع آوری نموده واگر مورد علاقه آشنایان و دیگران واقع شد در دسترس قراردهید و دیگران مطالعه بفرمایند.
چهارم اینکه می خواهم خدمت شماعرض کنم که وصیت نامه ام را خوب بخوانید واینجا دقت فرمائید بطوری که دیگران هم دقت فرمایند که آنهاییکه ندانسته وغافلانه بنده را مورد تهمت و غیبت قرار دادند بنده فقیر از آنها گذشته و حلال می کنم ولی آن ها یی که آگاهانه و به قصد سرکوب شخصیتم در حق من خیانت کرده اند نمی گذرم و حلال نمی کنم و این به آن خاطر است که بدانند  قیامتی وجود دارد و حقیقت همین نیست که آن ها به آن دلخوش کرده اند.
پنجم از دوستان و آشنایان بخواهید که اگر مورد خطائی از این فقیر در حق خود می دانند،بگذرند وحلال کنند. به جبهه  بیایید که هم نور خدا را ببینید وهم مظلومیت اسلام بزرگ را دریابید. شمارا به خدا سوگند می دهم که قدر این بسیجی های جبهه رو وعاشق و مخلص را بدانید ودر برابر آن ها بسیار خاضع و خاشع باشید که این ها جلوه های محسوس نور خدا در زمینند بنابراین از این انوارالهی غافل نباشید. والسّلام علیکم ورحمت الله

خرمشهر۲۳/۱۰/۶۵، حجت اله سرتیپ نیا

  1. احمدی/بالاگریوه

    با توجه به رسالت ووظیفه سنگینی که شهدا برعهده ما گذاشته اند، این مطلب با تیتر « سپاه قلب و معشوق من است و اساسنامه سپاه خون شهداست » دربالاگریوه بازنشرگردید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان