شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » لرستان یک بیمار محتضر در حال جان دادن است

۲۰۱۵۰۹۳۰_۱۱۰۳۲۲

در شورای اشتغال شهرستان پل دختر راههای حمایت از سرمایه گذاری بنگاههای کوچک زود بازده و اشتغالزایی این شهرستان بررسی شد. به گزارش بلوطستان در این جلسه که امام دادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تامین،کار و رفاه اجتماعی ،مدیراشتغالزایی سازمان بهزیستی کشور و همچنین مدیران کل تامین کار و رفاه اجتماعی و صنوق کارآفرینی امید لرستان و مسئولین شهرستان پلدختر حضور داشتند کاییدی نماینده مردم پل دختر در مجلس شورای اسلامی گفت: موج وحشتناک بیکاری در لرستان آغاز شده و باید به صورت اورژانسی این موج در مان شود.
علی کاییدی با تشبیه لرستان به یک بیمار محتضر گفت: ما نمی توانیم منتظر بهره بردار ی از طرح های بزرگ بوده و به واسطه طرحی که معلوم نیست کی به بهره برداری می رسد ،بیکاری لرستان را رها کرده و بی تفاوت باشیم.
نماینده مردم پل دخترو معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لرستان در وضعیت فعلی محتضری است که در حال جان دادن است و به علت بیکاری اگر اکسیژن به آن نرسد خواهد مرد.علی کاییدی با عنوان اینکه مردم نمی توانند برای اشتغال و رفع مشکلات خود دائما به دستگاههای اداری و وزارت خانه ها مراجعه کنند،افزود: باید به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد صنایع مرتبط با اقلیم لرستان و شهرستان باشیم اما این دلیل نمی شود سرمایه گذاری مقطعی و کوتاه مدت را به بهانه کاری بزرگ در آینده ،رها کنیم.
در همه دولت ها گویا اصل را بر بیکاری لرستان بنا کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: صندوق امید و کارآفرینی باید در حوزه مشاغل خانگی و طرح های زودبازده و تعاونی های تولید سرمایه گذاری کند. کاییدی گفت: لرستان همه بیکارند مگر اینکه خلافش ثابت شود.نماینده مردم پل دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در همه دولت ها گویا اصل را بر بیکاری لرستان بنا کرده اند.

مساله تعدیل تعرفه گرمسیری برق
وی گفت: برای تعرفه برق گرمسیری و تعدیل آن در کمیسیون انرژی از وزیر مربوطه سوال پرسیده و توضیحاتی ارائه داد که از آن ها قانع نشده و گفتم باید این مساله رفع شود.
کاییدی اظهار داشت: مردم همه گرفتار خشک شدن کشکان شده و کشاورزی و معیشت مردم از بین رفت به وزیر نیرو گفتم شما که نمی توانید چهار ایشتگاه پمپاژ را تعین تکلیف کنید چطور می توانید کار بزرگی را به سرانجام برسانید.

محدودیت اعتبارنداریم طرح توجیهی ار ائه دهند ،تسهیلات اشتغالزایی بگیرند

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تامین،کار و رفاه اجتماعی نیز گفت:اشتغالزایی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.به گزارش بلوطستان مهناز امام دادی افزود: در قالب هیاتی به نمایندگی از وزیر تامین کار و رفاه اجتماعی برای برسی وضعیت اشتغال شهرستان به پل دختر آمده ایم که با توجه به نشست های متعدد نماینده مردم پل دختر در مجلس با وزیر رفاه این هیات متشکل از مدیر اشتغالزایی بهزیستی کشور،مدیران صندوق کار آفرینی امید کشور و مدیران استانی مرتبط با اشتغال به شهرستان اعزام شده است.
وی گفت: برای اشتغالزایی نیاز است از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و ظرفیت شناسی و نیاز سنجی از مولفه های اشتغالزایی به شمار می رود. رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تامین،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همه سرمایه گذاری ها خلاصه در کشاورزی و رودخانه کشکان نمی شود و باید تمامی ظرفیت ها و راهکارها برای کاهش مشکلات تولید و رونق کسب و کار و اشتغالزایی به کار گرفته شود.
امام دادی تصریح کرد: طرح های اشتغالزایی باید در قالب توجیه فنی و اقتصادی ارائه شوند و ما برای اشتغالزایی اگر طرحی خوب و توجیه اقتصادی داشته باشد با کمبود منابع اعتباری مواجه نیستیم.وی گفت: مطالعات انجام شده نشان می دهد باید از کارهای تکی و انفرادی خودداری و بنگاههای زودبازده و کار آفرین و گروهی توسعه پیدا کنند.
وی خاطر نشان کرد: صرف تسهیلات مشکلی را حل نمی کند و در بعضی مواقع بی برنامگی باعث بیکار تر شدن افراد هم شده است.وی ادامه داد: شناسایی افراد توانمند و دارای ظرفیت برای اشتغالزایی ضروری است و افرادی که توان کار گروهی و اشتغالزایی مولد دارند باید شناسایی و از وام های بی هدف که مشکلات و پیامدهای خاص خود را دارد جلوگیری شود.
مدیرکل تامین ،کار ورفاه اجتماعی لرستان نیز در حاشیه این نشست در گفتگو با بلوطستان گفت: این نشست با پیگیریهای نماینده پل دختر در مجلس با مقام عالی وزارت برپا شده و رفع موانع اشتغال و احیای کسب و کار با توجه به وضعیت بیکاری شهرستان که بر اثر ایجاد آزاد راه خرم –زال و توسعه نامتوازن ایجاد شده از اهداف آن بوده است.
علی آشتاب افزود: پل دختر در حوزه آب،کشاورزی،صنایع دستی،میراث فرهنگی و..دارای ظرفیت و استعداد است و این شهرستان ظرفیتی بالا برای ایجاد کارخانجات فراوری انجیر و انار و ترشیجات و..و همچنین صنایع بسته بندی را دارد تا ضمن اشتغالزایی ،فضای کسب و کار در آن تقویت شود.
وی گفت: برای اشتغالزایی شهرستان علاوه بر اشتغال وعده داده شده ما محدودیتی برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی نداریم اما باید با ظرفیت و پتانسیل پلدختر همخوانی و واقعا این تسهیلات بتواند در اشتغالزایی موثر واقع شود.

۲۰۱۵۰۹۳۰_۱۱۰۵۲۰

حمایت از اشتغالزایی مولد
امام جمعه پل دختر نیز با اشاره به رشادت های مردم پل دختر در هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم بر گردن همه ما حق داشته و این شهرستان مستعد خدمت رسانی است.حجت الاسلام محمد سوری افزود:ظرفیت سنجی و انجام فعالیت های مرتبط با شهرستان باید در راس مسائل مربوط به اشتغالزایی قرار گیرد.
وی گفت: فعالیت دولت باید در مسیر اشتغالزایی روی پتانسیل های شهرستان از جمله کشاورزی متمرکز گردد.امام جمعه پل دختر افزود: تقویت اقتصاد بومی و نگاه به درون و تقویت ظرفیت ها از مولفه های اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام سوری افزود: کشکان معیشت مردم و کشاورزان را از بین برده و این قشر متضرر شدند که حمایت از آنها و ایجاد سدهای کشاورزی برای مهار آب و توسعه پایدار روستایی و اعطای تسهیلات کم بهره می تواند ضمن تولید مولد به جلوگیری از مهاجرت ها و آسیب های اجتماعی کمک کند.
امام جمعه پل دختر اظهار داشت: برای جلوگیری از آسیب های ناشی از مهاجرت ها ،اشتغالزایی و حمایت از اشتغال مولد باید صورت گیرد.وی گفت: مردم باید حمایت دولت را به طور کامل لمس کرده و از ظرفیت و پتانسیل های شهرستان در جهت اشتغالزایی به بهترین وجه استفاده شود.

مردم از شنیدن حرف خسته شده اند
فرماندار پلدختر نیز در این جلسه خواستار بهره مندی خبرنگاران به عنوان قشری تاثیر گذار در جامعه از تسهیلات صندوق کار آفرینی امید شد و گفت: ما با تشکیل این کارگروه به دنبال این هستیم تا مشکلی حل شود.
نورالدین در منان خاطر نشان کرد: مردم از شنیدن حرف خسته شدن و اقدام عاجل و عملی می خواهند .وی افزود: خبرنگاران باید از صندوق کار آفرینی امید بدون اتلاف وقت و بروکراسی اداری بهره مند شوند.درمنان با انتقاد از برخی برخوردها با خبرنگارا منتقد به واسطه به تعویق افتادن اقساط این صندوق گفت: باید با خبرنگاران همدل بوده و از آنها حمایت کرد.
فرماندار پل دختر افزود: محوری ترین شعار رئیس جمهور توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال و مهار تورم بوده است.وی گفت: پل دختر در جبهه اصلی جنگ تحمیلی قرار داشته و شایسته خدمت رسانی بیشتر است.
وی اظهار داشت: ما موقعی که ارز ،ارزان بود نتوانستیم کاری بکنیم و الان هم که دولت سرمایه گذاری نمی کند و باید بخش خصوصی در جهت توسعه و اشتغالزایی به کار گرفته شده از برخی زیر ساخت ها محروم هستیم که مهیای سرمایه گذاری نیست.
درمنان گفت: آیا وقت آن نرسیده که با اعطای تسهیلات ارزان قیمت مردم را به سمت توسعه پتانسیل ها و ظرفیت ها و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال هنمون سازیم؟.فرماندار پل دختر خاطر نشان کرد: باید کمک کنیم با سرمایه گذاری پلدختر تکانی بخورد.

مدیران ذهنیت توسعه گرا داشته باشند
وی با تاکید بر تسهیلات اشتغالزایی و اعطای آن در جهت ایجاد اشتغال افزود: مردم توسعه یافته اند این مدیران و ماهستیم که باید ذهنیت مان توسعه یافته و ذهنیت توسعه را در کارها بکار بگبریم.فرماندار پلدختر تاکید کرد: پلدختر در بخش های صنعت گچ وس یمان و آهک و قالی بافی و کشاورزی و ..دارای ظرفیت است که باید بازاری برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی وجود داشته باشد تا دلال ها و اسطه ها دسترنج تولید کنندگان ما را تلف نکنند.
وی گفت: تسهیلات باید به صورت کارگاهی پرداخت شود و به دنیال کار آفرینی باشیم . درمنان افزود: نیاز به توجیه و تفسیر ندارد که کشکان خشک شد و چه تبعاتی بر جای گذاشت لذا و باید کاری کنیم حیات مردم و معیشت آنها به مخاطره نیافتد.

  1. سیدصادق محمدی وفایی-قم

    به نام خداوند جان و خرد
    فاجعه ی منا و سکوت مدعیان حقوق بشر؟!
    فاجعه ی منا هزاران هزار دل را داغدار کرده است چگونه می توان آن همه پشته از کشته های بی گناه منا، را دید و در یم غم فرو نرفت؟!
    حاجیان کوی دوست که هر گز تصور نمی کردند در منای کعبه، با لباس احرام و در حکومتی که فقط خود را مسلمان و خادم الحرمین شریفین می دانند،دچار آسیبی شوند، با جسمی سرشار از عطش و لبانی خشک جان به جان آفرین تسلیم کردند!
    هزاران هزار حاجی در منای الهی در منظر وهابیان بسیار مدعی، و سرشار از امکانات، صدای هل من ناصر ینصرنی را سر دادند، دریغا جز لبخند و تمسخر چیزی ندیدند! شگفت انگیز تر از همه این که گاه گاهی به بهانه این که این شخص ایرانی است در میان اموات جای داده شده است؟!
    اکنون این پرسش مطرح است ،مدعیان حقوق بشر که برای معدوم شدن چند قاچاق¬چی و مفسد فی الارض و یا چند زندانی سیاسی، بر علیه ایران قطعنامه ضد حقوق بشری تصویب می کنند و هزاران صفحه گزارش تهیه می کنند ، چرا نسبت به این فاجعه درلاک سکوت فرو رفته اند؟!
    کجایند امریکا و انگلیس و فرانسه و دیگر مدعیان حقوق بشری ؟! نکند از فاجعه ی منا خبردار نشده اند؟! اگر خبردار شده اند چرا سرشار از سکوتند؟!
    سکوت آنها شاید بدین علت باشد که رژیم عربستان را حکومتی مردم سالار و دارای انتخابات های متعدد و متنوع می پندارند!
    شایداین سکوتها به این علت باشد که آل سعود در حال کشتن مردم یمن هستند و عروسی ها را به خاک و خون می کشند و با این کارشان به مردم یمن و جامعه ی جهانی خدمت می کنند؟!
    سکوت آنها شاید به خاطر داعش پروری حاکمان و حکومت عربستان است !
    این سکوت شاید بدین علت باشد که آل سعود حاجیان را به خاطر برائت از مشرکین به خاک و خون کشیدند!
    شاید هم چون نفت و پول نفت عربستان برای غربیان دلربایی دارد از کنار قربانیان و فاجعه ی منا به راحتی می گذرند!
    این سکوت ناشی از هرکدام از این احتمالات باشد ، مفتضح شدن مدعیان حقوق بشری را نیز به دنبال دارد.
    نکته ی آخر این که :
    گویند شخصی به منزل رفت و دو نفر را دید از کنار مادر فاسدش بیرون می آیند .اجازه خروج دو نفر را داد و چون به مادرش رسید او را کشت!
    گفته شد چرا آن دو نفر را نکشتی و مادرت را به قتل رساندی؟!گفت مادرم ام الفساد بود .با کشتن او همه افراد فاسد را نیز کشتم.
    حال همه ی جهانیان می دانند حاکمان و حکومت عربستان به سرچشه ای شوم برای اختلاف،تروریسم و داعش پروری تبدیل شده است .پس بیایم برای خدمت به جامعه ی جهانی برنابودی آل سعود متمرکز شویم.

  2. اصولگرا

    عکس را که میبینم خیلی خوشحال میشوم که مسئولین در کنار هم هستند انشاالله که دلهاشون هم انجوری به هم نزدیک باشه

  3. جلال

    معلومه که از به قدرت رسیدن اعتدالیون نگرانی که از وحدت مسئولین دم می زنی

  4. کرمی

    اتفاقا وضعیت پلدختر دقیقا شده مثل یک محتضر بروید مبلمان شهری را نگاه کنید و این بیمار را بهتر ملاحظه کنید

  5. پلدختری اصیل

    آقای کاییدی به عنوان نماینده پلدختر چقدر در بیکاری جوانان نقش دارد؟
    چرا به فکر ایجاد صنعت در پلدختر نبوده و فقط می خواهد مدیران را مقصر بخواند؟
    چرا در مورد مدریت شهرستان اینقدر خوشحال هستند که ترابی نزاد توانمند و پاکدست رفته است؟

  6. فیضی

    بیکاری فاجعه است اما فاجعه تر از بیکاری ضعف مدیریتی است که مردم دار نیست و فقط بدنبال حفظ صندلی ها به هر قیمتی هستند و همین علت باعث بدبختی ما شده است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان