شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ملکشاهی، گزینه‌ی ناگزیر اصلاح‌طلبان

ضمن عرض ادب به پیشگاه تمام کسانی‌که این نوشتار را از نظر می گذرانند.
نگارنده پس از قریب شش سال خانه‌نشینی امروز عاقبت صدای سکوتم در آمد. از پس سال‌های تلخ و گزنده! و شاید صدای دیروز مرا امروز کسی بخاطر نمی‌آورد.
سر گلایه ندارم… صادقانه بگویم در میان اهالی اندیشه کمترینی اگر هست منم و امیدوارم تمام کاستی این نوشتار را پیشاپیش بر این حقیر ببخشایید.
امروز روی سخنم با اصلاح‌طلبان و همچنین نسل نواندیش این دیار است که تا امروز نسل نواندیش براساس سنت‌های توسعه نیافته‌ی سیاسی نادیده گرفته شده‌اند. قبل از توضیح چرایی این‌که چرا ملکشاهی گزینه‌ناگزیر اصلاح‌طلبان است شایسته می‌دانم پیش درآمدی را بعنوان پیش‌نیاز استدلالم ارائه دهم.
آن گونه که می‌دانید دولت تدبیر و امید از روزن اعتدال سر برآورده است و با شعار دوری از افراط بر مسند تکیه زده است. و می‌دانید که ناامنی‌های روانی که در دهان و دامان تندروهای پیشین بود بی‌خود و بی‌جهت مردم را مضطرب می‌کرد. این مهم سردم‌داران را به این سمت سوق داد که دَرِ فضای سیاسی را تندروهای اصول‌گرا و اصلاح‌طلب ببندد و مجال خودنمودن را از آنها گرفتند.
امروز در روند رو به جلو تاریخ ذائقه‌ها نیز به سمت تکمیل شدن و تغییر یافتن پیش می‌روند اما متأسفانه در مطبخ سیاسی شهر ما آش و کاسه همان آش و کاسه‌های سال‌های پیش است. همه می‌دانید چندپارگی‌های سیاسی و زد و بندهای پیش و پشت پرده حاصلی جزء در جازدن را فراچنگ این مردم نیاورده است. هنوز هم سهم ما از آبادانی و توسعه با جاهای دیگر قابل عرض نیست!!!
در چنین حال روزی پریدن در گود دعواهای سیاسی، نادیده گرفتن حق مردم است. بگذاریم و بگذریم… .
امروز براساس شنیده‌ها، جبهه اصول‌گرای سنتی این دیار در تدارک ائتلاف هستند. اصول‌گرایانی که هنوز هم خستگی‌ناپذیر به این نتیجه نرسیده‌اند که پوست‌اندازی کنند و نسلی امروزی و نواندیش را در دل خود بپرورانند. با اتفاق افتادن چنین هم‌بستگی، جریان اصلاحات به حالی نزار و رو به موت در یک دوره چهار ساله به قعر بی بصیرتی فرو خواهد غلتید و قال قافیه‌اش کنده خواهد شد.

ملکشاهی (۳۷)
شاید کم‌رنگ و به دور از مانور رسانه‌ای و بنا بر اقتضائات روز آقای ملکشاهی چهار سال پیش بعنوان جریان سومی در این دیار-اصو‌ل‌گرای اصلاح‌طلب– بر موج جریان اصلاحات در اقیانوس آرام خویش راهی مجلس شد و امروز هم نیم تنه‌ای از آن موج را با خود دارد و همچنین کانون‌های اداری و … که می‌توانند نقطه قابل اتکایی برای امید بستن به پیروزی باشند.
از طرف دیگر گروه شش نفره آقایان مؤمنی، کورانی‌فر، علی‌پور و … بخش دیگری از آراء اصلاح‌طلبان را متوجه خود ساخته‌اند. به زعم راقم این سطور در چنین اوضاع و احوالی –به‌دور از توهم خوشبینی و بدبینی– شکست جریان اصلاحات قابل پیش‌بینی خواهد بود.
امروز این موضوع حساسیتی اورژانسی را پیش می‌آورد و ما را مجاب می‌کند دچار روشن‌بینی سیاسی شویم و به نظر این حقیر این مهم بر دل‌واپسان و روشن‌فکران اصلاح‌طلب این دیار پوشیده نیست. در چنین حال و روزی شایسته است دل‌سوزان قلم بدست و اهالی رسانه قبل از دیر شدن، در میدان این موضوع مانور مؤثر داشته باشند چرا که گاه درنگ نیست و باید بزرگان اصلاح‌طلب را که در پشت دو اردوگاه نظاره گرند مجاب کنیم پادرمیانی کنند و این مهم یعنی ائتلاف آقای ملکشاهی و گروه شش نفره را فراهم آورند؛ چرا که باید ترسید از تبعات شکست و چهار سال دیگر سرخوردگی و سُر خوردن در سراشیب انزوا و سکوت و زمین خوردن حامیان فهیم خود.
امروز با توجه به بالا آمدن سطح آگاهی عامه مردم و حجم امیدوار کننده نسلی نواندیش و تحصیل کرده ما گذر کرده‌ایم از روزگار هیجانات و احساسات بی‌مغز و مخرب. هیجان سال‌هایی که در طرف‌داری از اسفندیاری و قبادی برادر با برادر خویش نابرادری می‌کرد. تمام هم و غم نسل امروز – انشاالله – به پیش نهادن گامی است رو به جلو در راه توسعه و آبادانی عمومی؛ نسلی که با جدیت بیش‌تری سهم خود را از کار، رفاه، امنیت وآرامش مطالبه می‌کند. در این‌جا لازم به تذکر می‌دانم سردم‌داران استخوان‌دار اصلاح‌طلب این دیار در صورت سهو و خطا بایستی پاسخ‌گوی افکار حامیان خود باشند؛ امروز ما انتظار داریم قبل از دیر شدن، نگذاریم بر تن تبر خورده اصلاحات بر سر انگشتان بی‌تدبیری و ویژه‌خواهی و تعصب چشم بسته شقه‌شقه شود.
در این جا قبل از ارائه استدلالم در چرایی حمایت هم‌دلانه و همه‌جانبه اصلاح‌طلبان از آقای ملکشاهی سخنی از شیخ راز آشنا سعدی را چاشنی پیشنهادم کنم:

تا در میان نیاری، بیگانه ای نه یاری / در باز هرچه داری گر مرد اتفاقی

-اگر آقای ملکشاهی را گزینه مناسبی نمی‌دانستید چرا چهار سال پیش از ایشان حمایت کردید؟
۲- جریان معتدل – اصول‌گرایان اصلاح‌طلب – توان سازش‌کاری بیش‌تری با کانون‌های حاکمیت دارد. در واقع مد سیاسی امروز همین است.
۳- آقای ملکشاهی از تن‌درستی سیاسی برخوردارند، پس بیایید از زور و توان ایشان به درستی بهره ببریم.
۴- برخلاف تحلیل‌های غیر واقع، ایشان دارای پتانسیل آرام و مناسبی است در انعطاف‌پذیری. آن گونه که چهار سال گذشته سعی در انتصاب های فراجناحی داشتند.
۵- ایشان مستعد این هستند که شمّ اصلاح‌طلبی‌شان ارتقاء یابد.
۶- ناگزیری‌های شرایط جامعه را از چشم نیاندازیم، مضایق و تنگناهای اقتصاد مقاومتی که دست تلاش هر دلسوزی را می‌بنند.
۷- به ایشان فرصت دهیم بعد از چهار سال بی‌شک امروز به پختگی بیش‌تری رسیده است و فضاها و کانال‌ها و راه‌های رسیدن به مقصود را بهتر می‌شناسد.
۸- در مقابل مطالبات بی‌قاعده به چشم تقصیر در ایشان ننگریم.
۹- دست یازیدن به حداقل‌ها بدون شک بهتر از دست خالی ماندن و شکست خوردن است.
و حال چند نکته:
اول: متأسفانه بخش قابل‌توجهی از آراء این دیار، سرگردان و فرصت‌طلب- مثل همیشه – در کمین‌اند تا فقط همراه گزینه برنده باشند، بنابراین قبل از دیر شدن آب سردی در تنور داغ امروز اصول‌گرایان بریزید، قبل از جذب چنین مقادیری از آراء بی‌جهت!
دوم: به چشم خویش دیده‌ام دو اردوگاهی شدن جریان اصلاحات حتی دوستانتان را دچار سردرگمی در تصمیم‌گیری کرده است و این روزها با ملاحظه و محافظه‌کاری رقت برانگیزی رفتار می‌کنند. صادق باشیم زورآزمایی شما در تغییر پست‌ها و تکاپوهایی از این دست با آقای ملکشاهی در واقع نوعی خودزنی مأیوس کننده است.
سوم: این حقیر سر آن ندارم که بر تمام عملکرد آقای ملکشاهی صحه بگذارم اما باید گفت در تلقی و قضاوت مردم، نقش نماینده به درستی تعریف نشده است. در جامعه گیر افتاده در تور تحریم و در حال گذار ما، حل مشکلات و کاستی‌ها مسئله‌ای نیست که طی یک دوره –چهار ساله– به سرانجام حل و فصل برسد، قَدَر قدرت‌های حاکمیت هم از حل نارسایی‌های اقتصادی و … عاجز مانده‌اند تا برسد به یک نماینده که فقط بایستی نقش نظارتی داشته باشد.
چهارم: به روشنی پیداست که ائتلاف گروه شش نفره، جریانی است در نیمی از میدان اصلاحات. بر این اساس امیدوارم در این بزنگاه، حساسیت و موضوعیت این پیشنهاد از سمت سردمداران فهیم و بنام اصلاحات کوهدشت به دستی درک شود. امروز گاه آن است تا رشید بیندیشیم، پرده رازها را از میانه بردریم، و قدری نازکتر بنگریم. دولت به اصطلاح اصلاح‌طلب از تندروی دوری می‌کند پس ما هم با بی‌تدبیری بر جریان تدبیر و امید پشت نکنیم.
پنجم: بی‌شک جریان‌های تندرو از هر سمتی در مجلس آینده نه برشی و نه فضایی برای به کرسی نشاندن حرف خویش دارند. این مهم به صلاح امروز مملکت تشخیص داده نشده است.
ششم: آقای کورانی‌فر در بدنه دولت قبلی و دولت فعلی موفق شده است موقعیت خویش را حفظ نماید و کما فی سابق می‌توانند برای مردم این دیار مثمر ثمر باشند.
در پایان امیدوارم تلخی این حقیقت در شیرینی بزرگواری شما حل شود و این نوشتار با تأمل و تعمقی در خور صداقت روشنفکری مطمح نظر افتد.
انوشه باشید.    شاه‌پور لطفی

۲۰۱۶۰۱۱۲_۲۲۳۶۱۹
* شاعر و نویسنده

  1. کوهدشتی اصیل

    با عرض سلام و ادب.بنده هم با این نظر موافقم چون تقریبا نیمی از رای جناح چپ سنتی به ملکشاهی رای میدهند بعلاوه رای رومشگان که همین امر موجب پیروزی احتمالی وی خواهد شد.

  2. دانشجو

    شما چطور این حرف را می زنید اصلاحات خودش جریان ریشه درا است اگر کاندیدا نداشته باشد برای همیشه مقهور قدرت اصولگرایان می شود تازه امامی و قبادی هکم ائتلافی نخواهند کرد و در این بین باید برای پیروزی چشم انتظار وحدت درون گروهی نشست نه وحدت حول محور ملکشاهی

  3. کرم آله محمدی

    درود بر جناب ملکشاهی ،بقول آقای لطفی تن درست سیاسی شهرمان

    • حمید

      ۱-از نظر شما کانون حاکمیت یعنی ……..
      ۲-……… سیاسی در ستاد …….. و عضو جبهه …. و صحبت از اعتدال؟
      ۳-انتصاب بخشداران و مدیران ایشان کدام فراجناحی ؟ با روی کار آمدن دولت جدید ایشان ناگزیر از بعضی از آقایان شد؟
      ۴-شم اصلاح طلبی با……..
      ۵-پختگی برای بکارگیری افراد …….؟
      ۶-مگر مدیران و پست ها چند رای دارند به عقبه سیاسی و عقبه ….. آنها توجه کنید؟

  4. ناشناس

    باهمه چیزموافقیم چون چاره نداریم.

  5. شاهانی

    آقای شاه پور ژست جدیدت مبارک! احتمالا فراموش کرده ای که چقدر از رای ب ملکشاهی در دور قبل پشیمان شده بودی،
    الان از طرف چ کسی شارژ سیاسیو،،، شده ای ک باز دست به قلم و باز تکرار اشتباه نموده ای
    خدا شما را ببخشد که خلقش هرگز دوحالان را نمیبخشند
    دوستان بلوطی هم لطفا درج بفرمایند سانسور نکنند

  6. احمدی

    این قضاوت شماست ! بنظر میرسد دوستی یا عمر سیاسیش تمام است یا باید به این طرف بیاید, راهی نیس و درست و اخلاقی هم همین است چون بزرگ شده این جناه است)() اصلاح طلبان

    • ناشناس

      دوستی عمر سیاسیش پیدا کردن نه گم. دوستی ارزشی ترین نیروی اصلاحات بوده وخواهند بود اصلاحات در کسی که در دروه احمدی نژاد مسؤلیت گرفت اصلا ح طلب نیست با تمام وجود به عنوان یه اصلا ح طلب ملکشاهی رو حمایت می‌کنیم ضمنا برای اون آدم عقده ای که هفتاد هزار نفر رومشگان روستا محسوب کردن متأسفم. منتظر رای سی ودو هزاری مردم روستا ی رومشگان به ملکشاهی باشید. امیری

      • امرایی

        جناب آقای امیری پیشنهاد میکنم نشست خبری فرماندار رومشکان با اصحاب رسانه که چند روز پیش برگزار شد بررسی کنی. آقای فرماندار گفتن طبق آخرین سرشماری جمعیت رومشکان ۴۱ هزار نفره. هفتاد هزار از کجا آوردی؟ رای ۲۵ هزار نفری رو چطور ۳۲ هزار اعلام میکنی؟

      • ستار

        ببخشید که امسال پایانی است بر عمر سیاسی دوستی

    • میترا

      البته کسانی هم هستند ک با نام جریانات فکری فقط کیسه خود را پر میکنند

  7. میرزابنویس

    برادر لطفی
    هرگز اینگونه نیسن چون هم شما و هم مخاطبان و هم مردم ملکشاهی را میشناسند و چهارسال عملکرد و بی اعتمادی به نیروهای ارزشی چپ از سوی ایشان را همه تایید میکنند ضمنا کجای کورانیفر تندرو است؟؟؟
    و با شناختی که از شما دارم اصلا این توقع و طرز نوشتن پسندیده شخصیت نویسندگی شما نیست
    و از نقد بیشتر که بر هر۶ بند مطلبتان دارم حذر میکنم

  8. ناشناس

    با عرض سلام و ادب قطعا ملکشاهی با رای اصلاح طلبان برنده شد و تا جایی که ما می بینیم ایشان نماینده روستای رومشگانن نه شهرستان کوهدشت همه کسانی که تاکنون نماینده بوده اند امتحان خود را پس داده اند پس بهتره گزینه جدیدی راهی مجلس شود !!!

    • بازوند

      جناب ناشناس ضمن سلام به شماتوصیه میکنم توهین به دیگران راکناربگذارید.رومشکان باآن همه پیشینه که دارد ازهرلحاظ بجز عمران وآبادانی چیزی ازکوهدشت کم ندارد.ببین چه مردان بزرگی ازاین آب وخاک مسئولیتهای مهمی رادرکشورداشته ودارن مانند مهندس بازوند .جناب ملکشاهی جناب محمدبازوند مدیرکلصداوسیما .مهندس ملکی راد.سردارفرهادبازوندو….لذااگردرطول سالیان گذشته ظلمی بناحق براین شهرستان رواداشته اید هرگزازاوبه نام روستای رومشکان نام نبرید.
      درضمن مطمئن باشید جناب ملکشاهی برنده ی انتخابات هستن وجناب لطفی ازروی واقعیت مطلب رابیان کرده اندچون مااصلاح طلبان رومشکان بطورحداکثری ازایشان حمایت میکنیم.

  9. علی دوست اصلاح طلب

    چرا بعضی از دوستان متاسفانه دوست دارند رای ما اصلاح طلبان در گلدان اصولگرایان ریخته شود متاسفم رای به نیروی خودمان میدهیم حتی اگر موفق هم نشویم تا کی نردبان دیگران شویم که قبولما ن هم ندارند الان در پلدختر اصلاحات از کاندید خودشان همایت میکنند ولاغیر

  10. ناشناس

    برای آقای دوستی متاسفم که کمکهای میلیونی جناب کورانی فر به ستاد انتخاباتی شان را فراموش نموده اند و دست روی گزینه ی نامناسبی گذاشته که به مذاق هیچ کوهدشتی خوش نمی آید!!!

  11. ناشناس

    راستشو بگو اقای لطفی …شدی یا قولی بهت داده اگر .. شدی که خوب بابا بی خیال …………………
    مردم آنقدر بزرگ هستند که خودشان بهتر از هر شخصی می توانند تصمییم بگیرند

  12. عزیزتر از جانم

    برادر لطفی مدیریت چراغعلی یاری بر بازرگانی شهر و دکتر امرایی بر دروان و بهداشت و کورش عزیزپور بر هلال احمر و ملکی بر کشاورزی و امرایی بر ورزش و جوانان و ممدضرونی و نصرت عزیزی و حمزه پور بر پستهای وزارت کشوری و و و در کجای ادبیات اصلاح طلبی جنابتان قرار دارند؟

    • میترا

      این کامنت بهتر معیاربرای قضاوت تمام مردم از اصولگرا گرفته تا اصلاح طلب
      دست مریزاد ای عزیز ترازجانم
      شما شفاف کردید نااصلاحطلبی این آقایان رو

  13. بیران

    برادر لطفی
    چرا ایشان مانع فرماندار شدن آقای محمدی آزادبخت شدند مگر اصلاحات لرستان چند نفر ارزشی تر از محمدی ازادبخت دارد؟
    چرا خآد را به راهی ک نباید بزنید زده اید
    ملکشاهی دیگر در بین اصلاحاتی ها هرگز جای اعتمادی برای خود نذاشته

  14. واقعیت

    من موافقم چون چاره ای جز این نداریم

  15. رومیانی(رومشگان)

    ملکشاهی نصف آراء رومشکان را بیشتر نداردایشان در رومشکان نماینده ……. وچند نفر دیگر بودندبقیه هیچ شک نکینداگل او گل نه

  16. تهم تن

    حال بدور از سیاست نویسنده قلم قوی و رسایی دارند
    درود بر جوان کوهدشتی

  17. آناهيتا مهربان

    با سلام
    چند سالی است که ما در ایران چپ و راست نداریم. اما هنوز در کوهدشت مردم را دو دسته می‌کنند: چپ و راست. اگر هم چنین باشد به راستی از چپ‌ها و راست‌ها که هرکدام در برهه‌هایی از تاریخ نماینده‌ی این شهر بوده‌اند چه چیزی بجز……. نصیب شهر و مردم شده است.
    به نظر من ما نباید افراطی فکر کنیم.
    دکتر ملکشاهی اندکی از افراط‌گرایی که متاسفانه دامن شهر ما را گرفته است به دور است.
    امروزه تنها گزینه‌ای که نه چپ و نه راست است همین گزینه است. این گزینه می تواند اندکی دو جناه افراطی و خسته کننده را که دمار از روزگار شهر درآورده است را آشتی دهد.
    ما نیازبه یک نیروی معتدل داریم. امروز این نیرو تنها می‌تواند ملکشاهی باشد.

  18. شهروند

    درود بر ملکشاهی .آن شاالله این بار در جهت رفع انتقادات سازنده در دور قبل اقدام خواهد‌شد .گزینه بهتر از ملکشاهی وجود ندارد فردی باسواد و صبور و دانا

  19. شهروند

    گزینه ای بهتر از ملکشاهی وجود ندارد.

  20. شهروند

    درودبر آقای لطفی با قلم شیوایش، هیچ گزینه بهتری از ملکشاهی وجود ندارد ایشان تلاشهای زیادی برای شهرستان کردن که ان شاالله در این دور با پیروزی نتایج تلاشش به ثمر کامل مینشیند

  21. امرایی

    آقای لطفی شما اهل ….هستید این را خودت خوب میدانی، حالا چی گیرد میاد خدا میدونه. خواهشا به شعور اصلاحات توهین نکنید اصلاح طلبان یک کاندید خواهند داشت آنها اتحاد دارند آنها تفکر نادرست را در خودشان راه نخواهند داد اصلاحات یک جریان است نه یک شخص .یک تفکر است، اصلاحات در هر صورت پیروز است

  22. ناشناس

    ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی *** این راه که میروی به ترکستان است(خطاب به نگارنده)!!!

    • ناشناس

      بزرگوار,گران قدر,,,اگه منظورتون اینه که نویسنده نظرش اشتباهه,می خوام اینو بگم حضور ارجمندتون غلط اون کاریه که وقتی اقای سوری کاندید شد اقا فرج قصه مون پازلو خراب کرد,ثمرش قدرت گرفتن اصولگراییه بر اصلاحات تو کوهدشت بوده,الانم ک “دوباره “جریان اصلاحات درحال قدرت گرفتنه نقش منفی قصه اصلاحات تو کوهدشت (مومنی+همدستاش)دارن کارو خراب میکنن,,,ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان!!!

  23. اصلاح طلبی ناب

    ملکشاهی اصلاح طلب نیست حالا اگر آقای دوستی دوست دارند مطابق میل خود دوست خود را به مجلس بفرستد برای خودش محترم است تکلیف ما اصلاحاتی ها این نیست

  24. دانشجوی اصلاح طلب

    بر واقع بینی و قلم دردمندانه ات درود بدون شک نیاز امروز این دیار زخمی از تندروی اعتدال و میانه روی است اگر هوسه دیگه تندروی بسه.
    ضمننا از هجمه نابخردان پست طلب تندرو هر دوجناح نترس که افکار عمومی و اصلاح طلبان دردمندی همچو دوستی و عباسی فرد و علیمحمد سوری و خیل عظیمی از اصلاحاتی ها به همین نتیجه رسیده اند قلمت مانا تر و شجاعتت افزون

    • ستار

      مهم اینه که امروز ملکشاهی در مسیر ……… ایشان خیلی بیشتر از اون کمکهای کورانی فر ب دردش میخوره

    • ستار

      ببخشید کجای این مطلب بجز توهم واقعبینانه است و کجایش دردمندانه است غیر اینکه دردمان را افزون میکنه؟؟؟

  25. امیری

    با تمام وجود به ملکشاهی افتخار وبعنوان یه اصلاح طلب در خدمت خط اعتدال دوستی. عباسی فر وسوری هستیم اینا برای نجات کوهدشت اعتدال وبرادر برگزیده وبفکر مردم هستند. چرا فکر میکنید اصلا ح طلب فقط دو سه نفر که شما مرید انها هستید خلاصه شده. از کاندیدا به اصطلاح اصلاح طلب سوال بفرمائید زمان احمدی نژاد کجا وپستی داشتن. اینه اصلاح طلب… نه داداش نیستم

  26. کوهدشتیهای تهران

    به امید شرایطی بهتر
    به امید گزینه ایی برتر

  27. منصوری

    در مورد سوال اولتان که چرا چهار سال پیشاصلاح طلبها به آقای ملکشاهی رای دادن ، باید عرض کنم که در اون شرایط که فقط میتونستیم از بین آقایان امامی ، قبادی و ملکشاهی دست به انتخاب بزنیم ، ترجیح دوستان اصلاح طلب این بود که آقای ملکشاهی بهتر از دو کاندیدای دیگه میتونه خواسته های اونها رو براورده کنه که تصمیم به جا و قابل دفاعی بود . اما الان شرایط فرق کرده ، با وجود چند کاندید اصلاح طلب رای به غیر خودی رو نمپسندند. تحلیل این موضوع زیاد سخت نیست که شما اون رو به عنوان یه سوال مهم مطرح کردید

  28. ناشناس

    سواد سیاسی ملکشاهی در حد یه دانش آموز ابتدایی هم نیست خواهشا فراموش نکنید جبهه ایشان در انتخابات ریاست جمهوری و سردرگمی ایشون در اینکه خودشم نمیدونه چیه با اعتدال اومد اصلاح طلبان راهی خانه ملتش کردن و خودشو یه اصولگرا میدونه آیا کسی که خودش رو نمیشناسه میتونه وکیل مردم باشه?!!!

  29. فرهنگی

    اقای لطفی تو دیگه کی هستی که برای اصلاح طلبان تعین تکلیف می کنی واقعا متاسفم که اصلاحات به چه روزی افتاده که هر … برای ان تصمیم میگیرد .

    • تهم تن

      آقا بد نیست یکم به نظر بقیه هم احترام بگذاریم حتی اگر به نظرمون اشتباه اومد
      حداقل بدونیم چطور بشنویم و حرف بزنیم

    • Mohammad

      واقعا برای جامعه فرهنگی متاسفم که افرادی مثل …که تحمل شنیدن حرف ها و تفکر خلاف نظر خودشون رو ندارن شروع به توهین میکنند و در عین حال غصه میخورم به حال این کشور به خاطر اینکه آینده سازان اون که باید زیر نگاه بی منطقانی مثل …آینده ساز شوند

  30. منتقد

    اصلا حات گو شت قربانی لطفی و ملکشا هی نیست یک روش است قابل تجمیع نیست .

  31. منتقد

    اصلا حات گو شت قربانی لطفی و ملکشا هی نیست یک روش است قابل تجمیع نیست .

  32. حبیب

    درود بر شما واقعا این دیدگاه را باید ستود این شهر از هر دو جناح اقایان ضربه های خود را دیده است شاید کمترین ضرر و بی عدالتی در دوره نمایندگی آقا ملکشاهی بوده انشالا با کمی تفکر این موضوع رو درک کنیم.

    • شهرکی

      درود بر جنابان لطفی و حبیب خان/ ……. ندارید که بگم ………شماها دیگه چرا !!!!!!!

  33. بی پروا

    درود بر شما و قلم شیوای شما جناب لطفی، قطعاً از شخص واقع بینی همچون شما، بغیر از ابراز حقایق انتظار نمیرود.

  34. پاکدل

    با فرمایشات جناب لطفی کاملاً موافقم، جناب لطفی بجز حقیقت محض، مطلبی به کذب بیان نکرده اند، پس بدور از تنش و غرض ورزی قضاوت کنید، در مورد نویسنده ی جوان و توانای شهرمان، و از تهمت و افترا جدا خودداری کنید، جناب لطفی پیشینه سیاسی و روشنفکری مشخصی دارند، و روح بزرگ ایشان، وعده و وعید و شارژ سیاسی و مالی نمی طلبد، صبور باشید و واقع بین، که جناب لطفی حقیقت محض را بیان فرمودند.

  35. رها......

    کاملاً موافقم با نظر جناب لطفی.

    • مهر

      به هر حال مشورت و همفکری چیز بدی نیست، همین که اقای لطفی شجاعت دارن و به خودشون اجازه دادن که نظرشون رو در قالب این نوشته مطرح نمایند، و اطلاع رسانی کردن، خیلی هم عالیه،

  36. طینت

    موافقم،جناب ملکشاهی در بین کاندیداهای این دوره قطعاً بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود.

  37. شیدا

    سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان
    به هر حال واقعیت همین است که اقای لطفی میفرمایند، و گزینه ی بهتر همان جناب ملکشاهی هستن.

    • بیران

      ب نظر خانم شیدا ممکنه که همه کاره ستاد ….. باشی و بشی طرفدار و همفکر روحانی!!!!!!!!!!!!!

  38. فریاد

    به هر حال اقای ملکشاهی نسبت به سایر افراد مورد بحث، از صلاحیت بهتری برخوردار هستن.

  39. کوهدشتی

    با عرض سلام.در اینکه مطلب فوق عین واقعیت است بحثی نیست اما باید قبول کرد که نماینده های قبلی هم، گلی به سر این شهر نزده اند، پس باید طبق معمول به جناب ملکشاهی هم مهلت داد تا کارایی خود را در این دوره به اثبات برسونه.

  40. کوهدشتی اصیل

    انصافا تا الان هیچ نماینده ای اندازه دجناب ملکشاهی در مجلس اینقدر از کوهدشت دفاع نکرده. .سیاست با سواد فرق داره که آقای ملکشاهی هر دوتاشونو داره..ی کم واقع بین باشید

    • بیران

      اگر معیار انصافتان این است خیلی متاسفم
      چهار سال چهر مصوبه یا طرح یا بیانیه یا حرکتی…… چیکار کرد بااااااانصاف؟

      • مژگان ن

        جناب بیران، اصلاً انتظار نداشته باشید که هر کدام از این گزینه ها برای شهر ما قدمی بردارن. قبادی هم کاری نکرد. یا امامی. یا دوستی،

      • ناشناس

        واقعا شما درست میفرمایید…………….
        اما در نظر داشته باشید که در دوران نمایندگی اقای ملکشاهی، نه تنها از دست ایشان بلکه از دست اکثر نمایندگان کاری ساخته نبوده، تحریم و کمبود منابع مالی و غیره…………..
        به همین خاطر به جناب ملکشاهی هم مطابق روال مرسوم باید فرصتی دوباره داد……….

  41. بیدل

    یعنی اقای قبادی و اسفندیاری و امامی و دوستی، سواد سیاسی داشتن که اقای ملکشاهی نداره، همه میدونم که مردم ما بصورت سنتی و فقط از روی تعصب رای میدن، نه از روی آگاهی و انتخاب، در ضمن در بین افراد این دوره قطعاً ملکشاهی بهترین انتخابه…..

  42. تنها

    دوستان عزیز و همشهری های گرامی، لطفاً بدبینانه قضاوت نکنید،به وجدان خودتون مراجعه کنید،ببینید این آقا بجز حقیقت چیزی گفته؟……..با اینکه بنده به اقای ملکشاهی اعتقادی ندارم،اما به نویسنده عزیز جناب اقای لطفی اهانت نکنید، راست گفته بنده ی خدا.

  43. متین

    درود بر نگارش زیبای شما و قلم توانای شما همشهری عزیز خوشحالم که افرادی مثل شما وجود دارن که دردها و دغدغه های شهر کوهدشت رو درک میکنن.

  44. نسیم

    کاملاً موافقم با نظر شما باید به اقای ملکشاهی فرصتی دوباره داد.

  45. ناشناس

    کاملاً موافقم با نظر شما باید به اقای ملکشاهی فرصتی دوباره داد.

  46. ناشناس

    بسیار عالی
    دست مریزاد آقای لطفی….

  47. ستایش

    سعی کنیم همه متفکر باشیم، تنها نقد کردن کافی نیست، عالی بود اقای لطفی!

  48. امیر حسین کرمی

    درود آقای لطفی عزیز مردم دیگه از تند روی خسته اند وسابقه قبلی ها برای ما ملاک است که هیچ کاری نکردن

  49. نسیم

    به امید روزهای بهتر…..ممنون از تلنگر شما جناب اقای شاه پور لطفی.

  50. غلام نورعلی

    عرض سلام و ادب، بی شک جناب لطفی در مطلب خود تصویری واقعی از سمت و سوی جریان انتخابات در شهر کوهدشت ارائه داده اند، سپاس فراوان از ابراز صادقانه حقایق موجود،

  51. مظفر برماسی

    درود بر جناب لطفی، حقایقی انکار ناپذیر را با قلم زیبایتان به رشته تحریر درآوردید، امیدوارم مردم فهیم کوهدشت انتخابی شایسته داشته باشند، بدور از تعصبات….. و در راستای پیشرفت شهر عزیزمان.

  52. ناشناس

    مشکل همشهری های گرامی ما اینجاست که بجای تبادل افکار و درج نظریات خود، نویسنده را به باد انتقاد میگیرند و به بحث مورد نظر جنبه ی شخصی میدهند، باید وسیع تر اندیشید، فارغ از بحث سیاسی………قلم شما و سبک نوشتار شما بسیار قابل ستایش است، درود بر شما جناب لطفی دست مریزاد.

  53. مژگان ن

    سلام بر همه دوستان اندیشمند و صاحب نظر، مطلب بسیار زیبایی بود و بخصوص سبک نگارش بسیار قوی داشت.
    بنده هم با نظر جناب “مهر” موافقم،همفکری و تبادل نظرات البته بدون جانبداری از شخصی خاص، قطعاً سودمند خواهد بود، پس لازم نیست به کسی اهانت کنیم، و نهایتاً اینکه هر کسی مختار است طبق معیار های خود، نماینده خود را انتخاب کند، پس نویسنده به کسی اجبار نکرده، مانا باشید آقای لطفی.

    • بیران

      سرکار مژگان ایشان اصلا گفتند و تاکید کردن که ملکشاهی گزینه ناگزیر ما هستند در حالیکه سابقه و رفتار سیاسی ملکشاهی نشون میده هرکی اینو بپذیره فاقد……

      • مژگان ن

        جناب بیران،
        مبحث جناب لطفی بیشتر جنبه ی پیش بینی داره، البته طبق آمار فعلی. و حتی اگر جانبداری کرده باشن از اقای ملکشاهی….. عقیده شخصی ایشان است،و فقط اظهار نظر خود را در قالب این نوشته به اشتراک گذاشته اند، هر کسی آزاد است….. که نظر خود را اعلام و گزینه مورد نظر خود را معرفی نماید، گناه که نکردند، نظر داده اند، شما هم نظر خود را اعلام بفرمایید، که فلان شخص مناسب تر است.

      • soroush

        خیلی رو داری بیران

  54. محمد سام

    به امید داشتن کوهدشتی اباد و سرافراز…..با وجود داشتن جوانانی اندیشمند و لایق واما ……. بیکار…….
    پایا باشید جناب آقای لطفی پور

  55. رضا

    با سلام و عرض ادب خدمت استاد ادب و قلم جناب آقای لطفی از متن زیبا و رسای جناب عالی بسیار متشکرم و از اینکه این مسایل را تشریح کردید با قلم شیوای خود بسیار تشکر میکنم امیدوارم این جریان اعتدال همیشه در شهرستان مان کوهدشت وجود داشته باشد و از اینکه از روی تعصب از جناح های چپ وراست صحبت کنینم در صورتی که این طرز تفکری که سال های سال در شهرستان عزیزمان وجود داشت و هیچ وقت موجب پیش رفت نمشد اکنون با به وجود امدن جریان اعتدال پیشرفت داشته باشیم همتنطور که رییس جمهور کشور عزیزمان ایران با این شعار امدند و پیروز شدن و ایران هم به سوی پیشرفت میرود با سرعت زیاد
    به امید پیروزی اعتدال (ملکشاهی )

  56. اقیانوس

    با لطف خدا ملکشاهی پیروزه

  57. اسماعیل

    قلم نویسنده بیشینه ی فکری و تحلیل قوی ایشان را نمایان نمود و نقد او موضوع رو به خوبی تشریح نمود…
    نفس ائتلاف برای منع ورود تندروها به مجلس بسیار نیک و منطقی است …
    بدلیل اورژانسی بودن مطلب حمایت آشکار نویسنده از یک طرف ائتلاف قابل توجیه است… و گرنه خیر….
    امیدوارم بزودی تداوم ……… مردم مظلوم کوهدشت با انتخاب گزینه بهتر از سوی خوشان متوقف شود.

  58. شهروند 24

    با اینکه دوست نداریم اینطور بشه ولیکن احتمالش هست
    آفرین آقای لطفی برای قلم توانا و گیرایتان

  59. فرهنگی

    من به عنوان یک فرهنگی برای اصلاح طلبان دو گانه سوزی متاسفم که اقای ملکشاهی را اعتدالگرا می نامند اینها یا از …….. خبر ندارند یا بخاطر چند صباحی پست و مقام است یا خود را به……می زنند .

  60. Mohammad

    سلام آقای لطفی ممنون از نگاه واقع بینانتون که سعی در بیان و ابراز حقایق دارید و برای بیداری تفکر و نگاه همشریانتان دست به قلم میشوید تا گرفتار انتخاب اشتباه نشوند

  61. کوهدشتی آواره

    اصلاح طبان باید مرام و مسلک اصلاح طلبی داشته باشند ن اینکه …. شخصی باعث شه هر کاری بکنند. بیاید یکاصلاح طلب را همراهی کنید. به امید کوهدشتی اباد و به دور از معامله

  62. اوژن

    با سلام خدمت برادر عزیزم آقای لطفی؛ در خصوص این مطلب که آقای ملکشاهی را با توجه به چینش جناح ها و شرایط امروز جامعه گزینه ناگزیر اصلاح طلبان معرفی کردید باید اشاره کنم از نظر بنده ممکن است آقای ملکشاهی گزینه ایده آل و آرمانی نباشد اما باید واقعیتهای امروز جامعه را ببینیم و تفکرات ایشان را با تفکرات افراد و جناح مخالف مقایسه کنیم و اینکه اشاره کردید باید ترسید از تبعات شکست و چهار سال دیگر سرخوردگی و افتادن در سراشیب انزوا و سکوت، کاملاً حق با شماست. بدون شک مجلس آینده یک مجلس بدور از افراط و تندروی است و تفکرات رادیکالی در مجلس آتی جایگاهی نخواهند داشت. ممکن است کارنامه آقای ملکشاهی چندان درخشان نباشد اما می توانیم بگوییم که سمت و سوی فعالیت های ایشان در مجموع برآیند مثبتی داشته است ، از طرفی باید شرایط …….. چهار سال گذشته کشور را در نظر بگیریم که دست تمام دولتمردان و سیاسیون را برای ایجاد تغییرات مثبت بسته بود. البته هیچ انسان اخلاقی پشتیبانی بدون قید و شرط از فرد یا دولت یا گروهی به عمل نمی‌آورد. مثلا نمی‌گوید من از دولتی یا شخصی ولو اینکه هر اقدامی انجام دهد پشتیبانی می‌کنم. پس بهتر است بیاییم با در نظر گرفتن شرایط هر دوره، کارنامه ملکشاهی را با نمایندگان سابق مقایسه کنیم.

  63. آزادبخت

    مردم فهیم کوهدشت هرگز عوامل شایعه ساز وغوغا سالار که ۲۰سال تمام حیثیت اجتماعی وسیاسی این دیار را به ایادی خود فروخته در رادیوها وشبکه های معاند نظام را وکیل خود نخواهند نمود.همین صحنه گردانان وعوامل نشر مقالات مغرض که امروز خودرا حامی انقلاب ونظام می دانند درکدام جلسه وگردهمایی وراهپیمایی ۱۰سال گذشته شرکت نمودند شماها که اعتقادی به نظام ندارید قطعا” نیت خدمتتان هم خیر نیست پس در واپسین لحظات جان دادن عمر سیاسیتان حق دارید که عقده های جمع شده خودرا بادرج چند کامنت ونظر تخلیه کنید بله همه می دانیم که اقای ملکشاهی رنگ هیچ جریان وگروه سیاسی را به خود نچسابانید اما بزرگترین خدمت ایشون را هرگز نباید فراموش کرد انهم حفظ شان نمایندگی در مجلس بود واستقلال شهرستان رومشکان هم مطالبه دیرینه مردمان این دیار بود که هرچنددیر اما در بزنگاه تاریخ سیاسی لرستان وطرهان بزرگ اتفاق افتاد.پس انتشار وارسال مقاله برای شبکه های بیگانه مایه ذلت هر ایرانی است که متاسفانه تعدادی انرا نشانه تمدن وتو سعه فرهنگی می دانند

  64. طاها

    این مطلب آقای لطفی هرچه به انتخابات نزدیکتر میشیم نمود آشکارتری خواهد داشت

  65. م مثل مرد

    بهترین گزینه آقای کورانی فر است و شهرکوهدشت به شدت نیازمند تغییر

  66. رحیمی

    کاندیدای نهایی اصلاح طلبان دکتر فردین گراوند است

  67. دانشجو

    به نظر من ملکشاهی گزینه ناگزیر نخواهد بود واگر شخص جدیدی وارد مجلس بشه دو مزیت داره
    ۱٫نماینده جدید میدونه که وقتی وارد مجلس میشه باید از حق مردم دفاع کنه اگرنه ۴سال بعد امید به مسند نداره
    ۲٫باتوجه به اینکه اقای قبادی یک دوره در مجلس بودن و هیچ کارمثبتی انجام ندادن وتقریبا آقای ملکشاهی نیز همین طور مردم فهیم این دیار دیگر مجالی به کاندیدی که در مجلس فقط سکوت اختیار میکنه نمیدن.

  68. soroush

    متشکرم از شما آقای لطفی که در راه تمدن و فرهنگ درست داری استفاده می‌ کنی”””’##########حالا ببینیم آقای ملکشاهی یه فکری به حال جوان های بیکار می‌کنند کند

  69. soroush

    استعداد های مانند آقای لطفی که در شهری کوچک به نام کوهدشت وجود دارد اما مسئولان بررسی نمی کنند

  70. ناشناس

    این همه ساده انگاری فاجعه است.جناب لطفی شما که نسخه
    اصلاحات را پیچیدید، دست مریزاد.برادرعزیزهرکار درست و
    هر فرآیندی که قراره منشاء خیر باشه باید درست تعریف بشه
    من با قلم شما آشنام و باور کن این حرفا برام تازگی داشت.
    عطای این سیاسیون امتحان پس داده را به لقایش ببخش.

  71. سعید

    باسلام
    من از مطلب آقای لطفی لذت بردم اما ایکاش براستی ما دچار این ناگزیری نبودیم ودر میان کاندیداها چهره هایی امیدوار کنندبودند…..چه میشودگفت

  72. soroush

    عالی عالی بود لطفی جان دمت گرم گرم ولی چرا جواب نمی دی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان