شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مزایای ملکشاهی

آنچه در زیر می‌آید دیدگاه یکی از هوادارن الهیار ملکشاهی کاندیدای انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و نماینده‌ی کنونی شهرستان کوهدشت و رومشگان است که مزایا و امتیازات انتخاب وی را برای دومین بار برشمرده است، درج آن در بلوطستان به معنی تایید یا رد آن نبوده و  به منظور حمایت از فرد خاصی نیست؛  بلوطستان همواره خود را نشریه ای مستقل دانسته و معتقد است رسانه‌ی مستقل باید محل تضارب آرا و افکار مختلف و بعضا متضاد باشد و همه‌ی جریان‌ها بتوانند بوسیله‌ی آن دیدگاه خود را بیان کنند. به هیمن خاطر این نشریه آمادگی دارد دیدگاه‌های مختلف و مطالبی که در نقد این مطلب نوشته شوند را درج نماید..

انتخاب همواره در همه امور زندگی ما موثر بوده و هر لحظه ما در حال انتخاب هستیم انتخاب ساعت بیداری در اول صبح، انتخاب ساعت حضور در محل کار، انتخاب دوستان و انتخاب های روزمره دیگری. اما انتخاب نماینده برای مجلس با انتخاب های دیگر زندگی مان فرق دارد چون این انتخاب نه تنها در سرنوشت خودمان اثر دارد بلکه انتخاب ما می تواند در سر نوشت دیگران هم اثر داشته باشد.دلیل دیگر تفاوت این انتخاب این است که در انتخاب نماینده برای مجلس ما حداقل تا ۴ سال نمی توانیم انتخاب خود را پس بگیریم و آنچه یک نماینده مجلس انجام می دهد نتیجه انتخاب ما می باشد.پس ۷ اسفند ۹۴ نه یک انتخاب ساده بلکه انتخاب از جنس دیگر است که حداقل ۴ سال سرنوشت خود ودیگران را به منتخب خود واگذار می کنیم. پس از این مقدمه کوتاه می خواهم بگویم چرا انتخاب ملکشاهی در ۷ اسفند انتخاب برتر است.سال های سال می باشد که نخبگان وسیاسیون هر دو جناح برتر یکی از دلایل عدم پیشرفت شهرستان در همه زیربناهای اقتصادی ،سیاسی و علمی و…. را فضای تند سیاسی شهرستان در اثر قدرت گرفتن یک جریان سیاسی در دوره های مختلف می دانند.این کار باعث می شد که باند بازی سیاسی در ادارات به اوج خود برسد و از همه مهمتر فقط از افراد یک جریان سیاسی استفاده شود.

با این حال ملکشاهی کسی بود که برای اولین بار در شهرستان های کوهدشت و رومشگان توانست سبد رای مشترکی بین دو جریان مطرح کشور ایجاد کند .رای هایی که تا قبل از ورود ملکشاهی به فضای سیاسی شهرستان قرار گرفتن آنها در یک سبد رای محال و غیر ممکن بود در یک سبد رای قرار گرفتند واین یعنی پایانی بر ۳۰ سال خط کشی های سیاسی تند، و این پایانی بود بر اختلافات قومی و فامیلی که هر ۴ سال یک بار با انتخابات بوجود می آمد. ورود ملکشاهی به عرصه انتخابات نه تنها اختلافات قومی و قبلیه ای را از بین برد بلکه فضایی برادرانه در بین جریانات سیاسی هم بوجود آورد .حتی افرادی هم که به ملکشاهی رای نمی دهند می دانند که با ورود ایشان به فضای سیاسی شهرستان دیگر آن سرسختی و تعصب های هنگام انتخابات وجود ندارد. ملکشاهی توانست انتخاب را برای شهرستان های کوهدشت و رومشگان آسان نماید.

photo_2016-02-02_18-45-02 copy

با ورود ملکشاهی به عرصه انتخابات شهرستان های کوهدشت ورومشگان این باور در مردم بوجود آمد که می توانند به فرد اصلح ومورد اعتماد خود رای بدهند هر چند در جریان سیاسی خودشان نباشد و با ورود ملکشاهی به عرصه انتخابات مردم آرام آرام دیدند می شود تا آخر عمر سیاسی خود در یک جریان سیاسی نبود وهمیشه انتخاب آنها از قبل تعیین نشده باشد که حتما چون فلان کاندیدای محترم منسوب به یک جریان خاص می باشد باید حتما به ایشان رای داد. ورود ملکشاهی پایانی بود بر ۳۰ سال مجادلات سخت و نفس گیر و اعصاب خورد کن انتخابات .با این حال چون فضای انتخابات دیگر آن پیشینه مجادله بر انگیز وخط کشی شده قبلی را ندارد حتی افرادی که در انتخابات کاندیدای آنها رای نمی آورد دیگر مانند قبل احساس شکست ونامیدی نمی کنند چون دیگر آن مجادلات و رقابت های بحث بر انگیز ادوار گذشته وجود ندارد .
پیشینه کاری و سیاسی ملکشاهی همواره مورد قبول مردم بوده است .آقای ملکشاهی در طول خدمت چندین ساله خود در ریاست دادگستری استان های لرستان کرمانشاه با درایت و تدبیر اعتدالی خود و به دور از افراط و تفریط عملکردی بسیار مناسب از خود بجای گذاشت .شاید به نظر نگارنده زیرکی و درک بالای آقای ملکشاهی همراه با علم وتعهد و تقوای ایشان باعث شد که براساس مقتضیات زمان ومکان در زمان ریاست بر دادگستری این استان ها همواره مورد تقدیر مقامات بالای قضایی کشور قرار بگیرد .ملکشاهی را باید یکی از مدیرانی دانست که تصمیمات خود را بر اساس شرایط موجود می گیرد و این یکی از نقاط رمز موفقیت ایشان در عرصه های مختلف می باشد به طوری که مثلا ایشان به خوبی می دانست که مدیریت قضایی استان های لرستان و کرمانشاه با مدیریت قضایی استان های دیگر تفاوت دارد اما ایشان توانست عملکرد مطلوبی از خود بجا بگذارد که همین عملکرد مطلوب ایشان در بین مردم زمینه گرایش مردم به سمت ایشان و همچنین محبوبیت بین اقشار مختلف مردم شد.

در طول ۴ سال نمایندگی ایشان نیز همین رویه اعتدالی توام با متانت طی شد .به طوری که ایشان هرگز در سخنان خود و در مصاحبه های خود از بکار بردن الفاظ تند سیاسی خود داری نمود و همیشه جانب اعتدال را رعایت نمود به طوری که سخنان و مصاحبه های ایشان هیچ گونه تنشی در فضای سیاسی ایجاد نکرد چرا که ایشان به خوبی می دانست برای بهبود وضعیت موکلان خود نباید دنبال تنش های سیاسی برود چرا که اگر این کار نتیجه داشت باید سال ها قبل اوضاع موکلان ایشان خوب می شد وایشان به خوبی می دانست که اگر بنای بر سیاسی کاری های تند باشد باید سال ها قبل مشکل موکلانش حل شده بود مگر نه این که شهرستان کوهدشت را سیاسی ترین شهر کشور می دانند پس چرا به گفته همگان این شهرستان و رومشگان یکی از محرومترین نقاط کشور هستند پس ایشان به خوبی می دانست باید بدور از هیجانات سیاسی و به دور از انتصاب به جریانات تند سیاسی به فکر گرفتن امتیازاتی برای بهبود وضع معیشت و رفاه موکلان خود باشد.آقای ملکشاهی در بحث مدیریت در حوزه انتخابیه خود نیز تا جایی که امکان داشت از افراد معتدل هر دو جریان سیاسی استفاده نمود به طوری که برای اولین بار می توان در ادارات دید که افرادی از هر دو جریان سیاسی وجود دارند واین پایانی بود بر اختلافات جناحی تند ومی توان نام آشتی سیاسی مدیریتی بر آن نهاد.
از امتیازات دیگر ملکشاهی برای انتخاب مردم فهمیم شهرستان های کوهدشت ورومشگان می تواند تجربه ایشان برای بار دوم در مجلس باشد .بر اساس تجربیات گذشته نمایندگانی که برای بار دوم انتخاب می شوند با روند کار مجلس برای گرفتن امتیازات برای حوزه انتخابیه خود موفق تر از نمایندگانی هستند که تازه به مجلس می روند.
از امتیازات دیگر ملکشاهی می توان به رئیس کمیسون قضایی بودن ایشان اشاره نمود که باوجود این که ایشان در اولین دوره به این منصب رسیده اند این دور نیز رسیدن ایشان به این منصب بسیار ساده بوده وچه بسا ایشان بتواند به منصب مهمتری هم در مجلس برسد.
در پایان ذکر این نکته را لازم می دانم که آقای ملکشاهی به دلیل این که با دولت اعتدال زاویه وتضاد فکری ندارد برای این دوره مناسب ترین گزینه می‌باشد. چرا که نماینده ای که با دولت هماهنگ باشد بهتر می تواند برای شهرستان موثر و مفید باشد.

عزت‌اله امیری امرایی/بلوطستان

  1. زهراکار

    بلوطستان یک تنه به دریا زده و دارد از ملکشاهی حمایت می کند طبیعی بود چون علائمش را قبلا دیده بودیم

    • بلوطستان

      اگر درج یک مطلب درباره‌ی یک کاندیدا حمایت از اوست پس بلوطستان به گواه مطالب منتشره‌اش در کوهدشت از، آقایان کورانی‌فر، خسروی، امامی‌راد، قبادی و ملکشاهی حمایت کرده است.
      شما برای روشن شدن بی‌طرفی بلوطستان کافیست نقدی منصفانه بر آقای ملکشاهی و برنامه‌هایش بنویسی و به بلوطستان بدهی تا آنگاه ببینی بینم بی‌درنگ درج می‌شود یا نه؟ و همه چیز را دریابی

    • ناشناس

      مزایا؟

  2. میرملاسی

    لطقا بزای اینکه مخاطبانتون رو از دست ندید و مستقل بودنتون زیر سوال نره متبع رو درج بفرمایید.

    • بلوطستان

      جناب میرملاسی اگر براستی نگران از دست دادن مخاطبان بلوطستانی چرا منبع مطلب رو ذکر نمی‌کنی؟ مگر غیر از بلوطستان جایی دیگر این مطلب را درج کرده؟
      مطلب فوق توسط اعضای ستاد جناب ملکشاهی در اختیار بلوطستان گذارده شده و بلوطستان آن را از جایی نگرفته و تیتر و توضیحات و عکس هم توسط بلوطستان انتخاب شده، با این توضیح اگر کسی آن را بازنشر کند نیاز است بلوطستان را بعنوان منبع ذکر کند.

  3. گراوند

    بابا کاسه کوزه تو جمع کن بستونه دروغ گفتن و تعصب کاذب کشیدن تا کی میخواید مثل کبک سرتونو بگیرید زیر برف. … ب ظاهر خودشو آروم جلوه میده ولی در باطن استاد زیر آب زدنه و نون بری درونش پر از کینه و تشنه قدرته الانم اینقد گزارش بر علیه … برده تهران که نگو میترسه از اسب بیوفته چون…

  4. رومیانی(رومشگان)

    آفرین گراوند همین طوراست ماهم از نزدیک با ایشان مراوده داشته ایم

  5. کیوشتی

    واقعا”که …….. متاسفم . فقط .

  6. درد مند

    بلوطستان تفکر پشتشه ازون سایت ها نیست, جناب گراوند , نقدت بجا نیست…

  7. بالاگریوه

    با سلام آقای ملکشا هی حتی برای رومشگان که زادگاه خود بود واین مردم غیرتمند از جان ودل برای ایشان مایه گذاشتند کار خاصی انجام نداد.فقط نام رومشگان به شهرستان رومشگان ارتقا یافت و رومشگان فقط از لحاظ لفظی شهرستان بودن را به یدک میکشد.

  8. شهروند کوهدشتی

    واقعا ملکشاهی شخصیتی بزرگ هستند ودرمجلس نماینده ای لایق وفرا استانی هستند مرحبا به این انتخاب وشعورسیاسی مردم شهرستانهای کوهدشت ورومشکان

  9. هرمز امیری

    آقای ملکشاهی کار خاصی برای کوهدشت انجام نداده فقط چون کورانی رد شده و امامی شده رقیبش شانس با او یار شده است

  10. آقای کاف

    هر سایتی باید صاحب تفکر و دیدگاه خاصی باشه
    کسی نمیتونه هم از فوتبال پاک دفاع کنه و هم از ضد فوتبال حمایت
    تفکر یا باید جانبداری از حق باشه یا حمایت از ناحق
    سایت خبری یک صندوق رای نیست که نظرات مختلف رو جمع آوری کنه
    اگه شما به حقانیت آقای ملک شاهی شک دارید باید هیچ مطلبی رو در حمایت از ایشان نذارید.
    اگه معتقید که ایشان پیروز واقعی و به حق و به دور از تخلف هستند باید بهتون تبریک گفت و این سایت رو هم بوسید گذاشت کنار و به جمع سایتای پولکی اضافه کرد

  11. ناشناس

    پس معایب کو۰

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان