شما اینجا هستید
ادب زاگرسی » خشال دل و روزی که بینم/ د لا قبله بیایی وا دیارم

غزلی به گویش شیرین  بالا گریوه بمناسبت عید بزرگ نیمه ی شعبان تولد امام زمان “عج” تقدیم به همه منتظران و ارادتمندان آن حضرت خاصه مخاطبان عزیز بلوطستان

خیارم عمریه چش انتظارم
بیا  تاریکه  بی تو   روزگارم
هنی هم دل و وعده کردمه خوش
که مه او عاشق  پیرار  و پارم
همال وم هاخنه از بس که دائم
هی سال و ماه و هفتنه شمارم
دینه ای بار لو ،  وا رنگ زردم
خیال کرده که دی بی کس وکارم
دل ویلون خوم چی مرغ بی لیز
د کل چیت کوم هومسا درارم
خشال دل و روزی که بینم
د لا قبله بیایی  وا  دیارم
بون شمشیر حیدر و حمایل
فدای قامتت ، دار  وندارم
نشو بی ضرب شصی تا بینن
د زیر طعنه  ناکسو  درارم
چنو شو تا سحر  هام د خیالت
د  ور گرون تو تا روز بیارم
هزار چی”اکبری”نذر سرت با
یکونه کر و ری فوج هزارم
الهم عجل لولیک الفرج

  1. مهدی اسدیان بیرانوند

    سخت بود خوندش خدایی ولی به سختی خوندیم زیبا بود
    دوست عزیز از اشعار بختیاری نیز بگذارید لطفا

  2. حمزه قبادی

    می خواهندیک خرافه ای راثابت کنندیک دلیل واهی وغیرعلمی وعقلی می آورند
    اولاانسانهای قدیم طبق اکتشافاتی که بعمل آمده بیش از۲۰۰سال عمرنداشته اند
    ولی بفرض اینکه یک میلیون سال عمرطبیعی داشته باشد (می گویندنوح) آیاایشان درمیان مردم بودوانجام وظیفه می کردیاخودرامخفی کرده بود،
    این نپذیرفتنی است که کسی رافرزندی باشدوهیچکس نداندچرا از … بیرون نمی آید، اگرپیشوااست بایددرمیان مردم باشدوآنان راراه برد
    نهفتگی بهرچه باشد! باعرض پوزش ازاینکه وقت عزیزان راگرفتم!

    • بلوطستان

      جناب قبادی دلیل عدم انتشار برخی کامنت‌ها ترس نیست بل ملاحضاتی دیگر است. مثلا هیچ کامنت توهین آمیزی زیبنده ی انتشار نیست. کامنت جنابعالی به تشخیص سردبیر محترم منتشر نشده، اما اصرار خودتان و درخواستان سایر مخاطبان سبب بازنگری آن شد که با اندکی ویرایش در معرض دید همه قرار می‌گیرد.
      شما سوالاتی را مطرح کرده اید که بارها و بارها آن‌ها را پاسخ گفته اند و در اینجا مجال پاسخگویی نیست و نیازی هم بدان احساس نمی‌شود
      اینکه گفته ای «پیشوااست بایددرمیان مردم باشدوآنان راراه برد» درست است و صد البته پیشوای ما پیداست و ناپیدا آن است که نباشد نه اینکه ندیده شود.
      ما جریان برق را نمی‌بینیم اما آیا وجود ندارد؟ و از اثراتش متوجهش نمی شویم؟
      غایب ما همیشه حاضر است و راه بری می‌کند و پیشوای پارسایان و پاکان است
      با آروزی رستگاری و سربلندی برای همگان
      بساطی

  3. حمزه قبادی

    پیام ارسالی به تلگرام گروه فرهنگیان ایران ۱۴ خرداد✌۹۴ ?

  4. حمزه قبادی

    ببخشید جناب آقای بساطی پیام ارسالی رافراموش کردیدثبت کنید

  5. حمزه قبادی

    لطف کنیدپیام راثبت کنیدازکی می ترسی !؟

  6. حمزه قبادی

    جناب آقای بساطی، ابرازعقیده به معنی توهین نیست و هیچ چیزآنقدرقداست نداره که نتوان آن رانقدکنی ،درضمن هرمطلبی دررابطه با مسائل مختلف می خواهیم بیان کنیم همیشه این سه موءلفه رابایدمدنظرقراردهیم۱-مطالب علمی، عقلی، منطقی ۲-گذرزمان پیشرفت علم وعقل رابایددرنظرگرفت۳-اندیشه هاهم بایدتغییرکنند،درمورداثبات موهومات و خرافات که متاسفانه جامعه ماو…..گرفتارواسیرآن شده اند (از۲۵۰۰سال پیش!)که عوارض آن برای همه ی ماروشن است.مثال جنابعالی درخصوص جریان برق که دیده نمی شودهیچ سنخیتی بااثبات موهومات ندارد،چون خیلی چیزهای دیگررامثل صوت ،فکر،روان،دیده نمی شوند!وهمه جزطبیعت وخارج ازآن نیستند،ولی ندیدن چیزی دلیل بربودن خرافات و موهومات نیست، برای اطلاعات بیشتر به نظریه تکاملی دانشمندان درخصوص کرات وشکل گیری موجودات ومنشاءحیات رجوع شود!مخاطبین گرامی برای آگاهی از افکاربنده واطلاعات بیشتروباتوجه به فضای محدودوبسته بررسانه هاکه ازنشانه های حکومت های …است به صفحه اینستاگرامی بنده که مفید وقابل استفاده ونتیجه گیری می باشدرجوع شود.وامادرموردسئوالات بنده ودیگران که شماهم یک کلمه ازکامنت من راسانسورکردید!درطول سالیان سال است که نه تنها جواب منطقی و قانع کننده ای نداده اند،بلکه همیشه دچار سفسطه و مغلطه شده اند.درضمن فرمودیدپیشوای ماحاضراست ومردم راراه بری می کند،معلوم است که حاضراست ومملکت دچارچه مخمصه و پوکی و…..شده اند!باآرزوی موفقیت برای همه عزیزان!

  7. حمزه قبادی

    آتئیسم چیست و آتئیست کیست ؟
    آتئیسم یک تفکر است، یک ذهن باز است، علم است، اگاهی است، شناخت است، نگاه است، واقعیت پنداری است، باوری بر مبنای واقعیات و مستندات علمی…!
    یک آتئیست، هیچ موقع تفکر خود را زندانی یک ایدولوژی نمیکند، یک آتئیست شخص ازاد منشی است که همیشه در جستجوی حقیقت، و برای دستیابی به ان تلاش میکند…!
    یک آتئیست، انسانیت را در مسیر واقعیت بدست اورده و شناخت او از محیط اطرافش بسیار میباشد و بر مبنای این شناخت، انسانیت و آرامش روانی او دچار هیچ تنشی نمیشود…!
    یک آتئیست همیشه برای تغییر اماده است و هرجا که واقعیتی ثابت بشود به راحتی میتواند خود را با زمان و مکان و یک تفکر و اندیشه راستین و علمی وقف دهد، این از قدرت منطق و اگاهی او میباشد…!
    آتئیسم یک شناخت است که در سیر تکامل بشری، زمان و برمبنای تجربه های علمی بدست امده است، بدین خاطر با توهم و تخیل در نبرد علمی بسر میبرد و با استدلالهای منطقی، چنین ایدولوژیهایی را درهم میشکند و راهی فراهم میاورد برای فردایی بهتر بر مبنای شناخت، واقعیت، علم و اگاهی…!
    تفکر باز و آزاد یک آتئیست به او این اجازه را میدهد که هر لحظه با زمان و علم به پیش برود و از تغییر نگرانی و هراس ندارد…!
    آتئیست یک ازاد اندیش و یک دگر اندیش است که نمیتواند زندانی یک ایدولوژی باشد و بماند..!
    آتئیسم نوری است در نبرد مداوم با تاریکی و جهل ..!
    @IranRenaissance

  8. حمزه قبادی

    متشکر وممنون ازثبت پیامها ،آرزوی موفقیت برای کلیه اعضای دست اندرکارسایت بلوطستان ،خصوصا سردبیرمحترم درجهت تنویرافکارعمومی وزدو دن خرافات وبیان مشکلات مردم رادارم!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان