شما اینجا هستید
خبری » سلیقه های شخصی در نمازجمعه جایی ندارد

photo_2008-07-09_03-39-36

 امام جمعه پلدختر گفت: نمازجمعه در جامعه اسلامی به عنوان رسانه ای است که هیچ رسانه دیگری با آن قابل قیاس نیست. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری پلدختر افزود:تربیون نمازجمعه سنگر دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی و پایگاه وحدت و انسجام و برادری است.

وی با بیان اینکه اهمیت نماز جمعه به حدی است که خداوند یکی از سوره های قرآن را به نام این روز نازل فرموده و در سوره حج آن را بیان داشته است،گفت:خداوند در این سوره در رابطه با اهمیت نمازجمعه و ادای آن در راستای محقق شدن اوامر و اهداف حکومت اسلامی سفارش اکید فرموده است.
امام جمعه پلدختر با گرامیداشت  سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشورافزود: نمازجمعه نماز حاکمیت و ولایت و در راس امور و سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است.
حجت الاسلام سوری با بیان اینکه نماز جمعه  محلی برای اجتماع مومنان و دعوت به تقوای الهی است، تصریح کرد: تربیون نمازجمعه ظرفیتی بسیار مهم فرهنگی  که  به هیچ جناح یا گروه سیاسی وابسته نیست .
امام جمعه پلدختر ادامه داد:  سلیقه های شخصی در نمازجمعه جایی ندارد زیرا تریبون نماز جمعه متعلق به عموم که نباید اغراض شخصی را در آن دخیل کردوی گفت: جایگاه نمازجمعه دارای اهمیت بالایی است و ساخت مصلی نمازجمعه پلدختر مطالبه اصلی مردم است.
فرماندار پلدختر نیز در این جلسه که بامحوریت هفته نماز جمعه تشکیل شده بود ،گفت: نمازجمعه یک امتیاز مهم و معنوی در جامعه اسلامی است. نورالدین درمنان افزود:نمازجمعه یکی از شاخصه های حکومتی دینی و قرارگاه تصمیم گیری ، تصمیم سازی و اثرگذار است.
وی با بیان اینکه  تربیون نماز جمعه فرصت مناسبی برای بیان عملکرد مدیران است ،ادامه داد:  مدیران دستگاه های دولتی می توانند در این تربیون عملکرد خود را برای مردم تبیین کنند و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
درمنان با تاکید بر محوریت نماز جمعه افزود: شاخص ترین اندیشه ها و برنامه های دولت تدبیر و امید حول محور ولایت فقیه و در راستای منویات مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه اجرای برنامه شمیم خدمت ویژه مدیران در نماز جمعه گامی در جهت پاسخگویی مدیران به مردم است ،گفت: ستاد برگزاری نماز جمعه در این خصوص برنامه ریزی کند تا مدیران حضور پیدا کنند و پاسخگوی مردم باشند.
فرمانده انتظامی پلدختر نیز گفت:  نماز جمعه آیینه تمام نمای وحدت مسلمین است و خدارا شاکریم که در شهرستانهای معمولان و پلدختر این وحدت کاملا ایجاد شده است .سرهنگ عبدالوند افزود:نماز جمعه در کشور ما محور دین است و انسجام و همبستگی ما در سایه مسائل سیاسی و عبادی مستحکمتر خواهد شد.وی افزود:امام جمعه یکی از محورهای اصلی ارتباط و همدلی است و نماز جمعه محل تشریح سیاست ها ومنویات فرماندهی معظم کل قواست.
وی ادامه داد: نماز جمعه در بحث پیشگیری از جرائم نقش بسزایی دارد و هرجا ارتباط با ائمه جمعه و جماعت بیشتر شد مشکلات و آسیبهای جامعه کمتر اتفاق افتاده است
فرمانده انتظامی پلدختر گفت: جهت پیشگیری از جرائم سخنرانان قبل از خطبه هامیبایست آسیبهاومشکلات جامعه را کارشناسی شده مطرح نمایند و به نوعی آموزش همگانی در نماز جمعه باید انجام شود تا مردم به عواقب آن اگاه شوند نیروی انتطامی این آمادگی رادارد تا در مناسبتهای مختلف از کارشناسان خبره و اساتید علمی و تجربی در این زمینه با ستاد نماز جمعه همکاری نماید.

  1. جودکی

    نمازجمعه فعلی با نماز جمعه قبلی قابل مقایسه نیست و باید مردم به خود ببالند که امام جمعه اندیشمندی چون سوری دارند

  2. مختاری

    نماز جمعه پلدختر نماز جمعه ای خوب و پرشور است که در ان ادبیات و خطبه امام جمعه بسیار تاثیر گذار و گیراست و جنجال در ان جایی ندارد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان