شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » با انرژی خورشیدی روستاهای کم‌خانوار برق‌رسانی می‌شوند

به گزارش بلوطستان ظهر امروز نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان با اصحاب رسانه برگزار گردید. فریدون خودنیا  بیان داشت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان لرستان وجود دارد که به وسیله ۱۱ مرکز مدیریت توزیع در سطح استان و  با۹۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق ر سانی به آنها انجام میشود.

  وی به اهداف شرکت توزیع برق استان لرستان اشاره نمود و افزود: در حال حاضر با توجه به فصل گرما هدف اصلی ما این است که پایداری شبکه های برق استان را داشته باشیم تا با قطعی برق مواجه نشویم.

  مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ هزار مشترک جدید برق به شبکه استان اضافه شد اما خوشبختانه با وجود افزایش مشترکان و تمام مشکلاتی که وجود داشت سال گذشته پیک باری معادل ۵۷۸٫۲ بود که امسال به ۵۷۳٫۹  رسیده است.

وی تصریح کرد: از سوی شرکت توانیر و مدیریت ارشد استان ۵ هدف اصلی برای استان لرستان در نظر گرفته شده است که با توجه به انتخاب شدن لرستان بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی حتما  باید آنها را اجرایی کنیم.

خودنیا گفت :برنامه ریزی اول ما  برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار است که در این زمینه ۵۰ روستا در سطح استان شناسایی شده است ضمن اینکه برق رسانی به  ۳ امامزاده هم مد نظر است و لذا  در مجموع باید به ۶۲ روستا در سطح استان لرستان برق رسانی صورت گیرد که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام این کار نیاز است.

 وی با بیان اینکه هدف گذاری سال ۹۵ شرکت توزیع برق لرستان بر روی تلفات ۱۱ درصد برق است عنوان داشت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۵۰۰۰ کنتور برق غیر مجاز در استان جمع آوری شده است که  حدود ۳۰ درصد از آنها کنتورهای مجاز دریافت کرده اند.

خود نیا اظهار داشت: نیروگاه پراکنده الیگودرز با پیشرفت ۶۵ درصدی تا ۲۲ بهمن وارد مدار می شود ضمن اینکه یکی از اهداف مهم ما این است که اینگونه نیروگاه ها را در سطح  استان افزایش دهیم. وی افزود :تا پایان سال جاری  ۷ هزار کنتور هوشمند در استان نصب  خواهد شد و قابلیت های این کنتورها این است که به هیچ وجه نمی توان آنها را دست کاری کرد ضمن اینکه از راه دور می توان آنها را کنترل کرد.

  مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان بیان داشت: تا پایان هفته دولت پست خرم آباد ۶ به بهره برداری می رسد که در این صورت برخی از مشکلات در خاموشی های مناطق خرم آباد برطرف میشود.   وی تصریح کرد: شرکت توزیع برق در زمینه حمایت از تولید در تامین برق شرکت های صنعتی برنامه ویژه ای دارد.

این مسئول یادآور شد: در مجموع ۴۶ هدف بعنوان شاخصهای توانیر و شاخص های استان شناسایی شده است و اهداف به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و از طریق دریافت اعتبارات از طرق مختلف آنها را انجام می دهیم تا سطح خدمات دهی مطلوب تر شود.

 وی با بیان اینکه اولین منبع درآمدی شرکت توزیع برق فروش انشعاب برق به مشترکین است عنوان داشت :بین سالهای  سال ۹۰ و ۹۳  به طور میانگین سالانه  ۲۵ هزار و مشترک جدید برق داشتیم ولی در سال ۹۴ در مجموع ۱۵ هزار واگذاری انشعاب صورت گرفت که درآمد ما از این محل ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد.

 خود نیا خاطرنشان کرد: دومین بودجه و منبع درآمدی شرکت توزیع برق فروش انرژی برق و وصول مطالبات از مشترکین است ،ضمن اینکه هر آنچه فروش داشته باشیم ۳۰ درصد آن به ما می رسد و اگر وصولی های ما بالاتر برود و مردم بدهی خود را به موقع پرداخت کنند درآمد بیشتری به ما می رسد و ما برای خدمات دهی به مشترکین دستمان بازتر است.

 وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق تعامل خوبی با بدهکاران داشته و ابتدا برای قطع انشعاب آنها چندین بار هشدار می دهد ابراز داشت :در مجموع حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از همه مشترکین استان طلب داریم که بیش ترین بدهکاران ادارات دولتی هستند و در حقیقت ۴۰ درصد از مطالبات ما مربوط به ادارات دولتی است ضمن آنکه بیشترین بدهی مربوط به شهرستان خرم آباد می باشد.

 به گزارش خبرنگار بلوطستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان از برق دار شدن ۱۵ روستای  لرستان در هفته دولت خبر داد و گفت: حدود ۱۳۰ روستای بدون برق در استان لرستان داریم که بسیاری از آنها خالی از سکنه هستند و در مجموع ۶۲ روستای بالای ۱۰ خانوار در استان وجود دارد که تا پایان ۲۲ بهمن امسال برق دار می شوند.

وی با بیان اینکه هزینه برق رسانی به این روستاهای کم جمعیت برای شرکت برق بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل دو برنامه در دستور کار قرار دارد و سعی می کنیم که از سرمایه گذار بخش خصوصی برای برق رسانی به این روستاها و واحدها استفاده کنیم.
مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: در شهرستان پلدختر، شهر سپیددشت و غیره از سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده می کنیم.
خودنیا با بیان اینکه برنامه ریزی شده است که با استفاده از انرژی خورشیدی روستاهای کم خانوار استان برق رسانی شوند، گفت: در این شرایط نیز با وجود به مسائلی مانند تحریم ها، مسائل گمرکی و … استفاده از انرژی های نو برای این روستاها هزینه بر است ولی با این وجود استفاده از انرژی خورشیدی برای این روستاها در دستور کار است.
neshast khabari sherkat tozi barq ostan lorestan - sajad darvishie (11)
neshast khabari sherkat tozi barq ostan lorestan - sajad darvishie (2)  neshast khabari sherkat tozi barq ostan lorestan - sajad darvishie (18) neshast khabari sherkat tozi barq ostan lorestan - sajad darvishie (21) neshast khabari sherkat tozi barq ostan lorestan - sajad darvishie (25)

عکس و خبر: سجاد درویشی؛ بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان