شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » گَپ سد سیمره و کشکان و کوهدشت

 بیست و پنج سال مردم مظلوم شهرستان کوهدشت که محصور دربین دو رودخانه‌ پر آب سیمره و کشکان است،به اندازه ای نام این دو رود رااززبان کاندیداهای محترم ومسؤلین اجرائی وسیاسی کشور، شنیدند،که دیگر نام بردن از این دو رود باعث آزار ودلزدگی مردم این شهر می شود.

از ریاست جمهورها و وزرا و معاونین آنها گرفته تا استانداران و…….می دانستند که با ذکرنام این دو رود خانه ودادن وعده سر خرمن سدسازی بر این دو درحوزه  شهرستان کوهدشت می شود سراین مردم قانع را –به پندار خودشان–شیره بمالند.در اجتماع مردم شهر وعده ها داده می شد، وحتی مسؤلی برای مطالعه و عملیاتی شدن سد موهوم به مردم معرفی می گردید ولی همین که هواپیمایشان از این منطقه می گذشت همه چیز فراموش  می شد، و این شعار بی عمل به اندازه ای برای مردم تکرار شد که به ضرب المثلی رایج در بین آنها در آمده است.که وقتی  می خواهند طرفشان به وعده اش وفا کند،می گویند(نا وَه گپ سیمره وکشکان=مانند گپ سیمره وکشکان نشود).یا در وقت انتخابات بارها شنیده شده به کاندیداها گفته اند، رای می دهیم به شرطی که نامی از سیمره وکشکان نبرید. وانصاف حکم می کند،که به دل آزردگی این مردم حق داد،زیرا سدسیمره ساخته شد بدون هیچ اما واگری اما در حوزه و استان دیگری،! وبدون ذکر کلمه ای از بالا دست یاپایین دست حرف زدن.
واگرخوب چشم را برحقایق بگشائیم خواهیم دید،  این دشت وسیع که معروف است خاکش تاعمق یک متری حاصل خیزاست،ولی زمینهایش دارند از بی آبی کم کم به کویرتبدیل می شوند.چون چاه های عمیق هم که خود ستم دیگری بر این دشت بودند دارند آخرین قطرات آب را ازرگهای خشکیده کوهدشت بیرون می کشند.

ولی مردم شهرهای همجوار نه تنها باپمپاژ زمینهای حاشیه کشکان را برنج کاری کرده اند بلکه تمام کوه هارا نیز به سبزی کاری وصیفی کاری تبدیل کرده اند،وبارهاخوداهالی  روستاهایی که قبلا در تقسیمات کشوری جزء کوهدشت بوده اندوحال آن طرفی شده اند،می فرمایند،شُکربرای این جدایی. واینک دوازده سالی هم هست که رندان پی برده اند،کوهدشت به دو کلمه سیمره وکشکان آلرژی دارد کلمه ای به نام سد (معشوره)را برای دلخوشی مردم کوهدشت کشف کرده اند،که هنوز هیچ نشده داد نماینده شریف مردم پلدختر در آمده وبا پیش کشیدن بالا دست وپایین دست سد وحق،حق آبه دیگران از سدی که درحال حاضر وجود ندارد،خیال دارد ما مردم کوهدشت را خوشحال کند،به اینکه این بار سد جدی است!!!.نه سید بزرگوار،به جدت گوش مردم کوهدشت از این حرفها پراست، خدا جای دیگری روزی اعطا فرماید.سدنساخته حق آبه معنی ندارد، درحال حاضر،ویسیان،چگنی،وپلدختر ازکشکان بهره برداری می کنند،وکوهدشت فقط سنگ صبور اعتراض هاست.اگر روغنی ریخت آنگاه نذر امامزاده شود.

photo_2016-08-09_16-24-47

  • شاعر و فرهنگی بازنشسته

  1. ناشناس

    دمت گرم

  2. شهسواری

    ما به کاظمی رای نداده ایم اما هر شخصی که از حقوق مردم پلدختر دفاع کند از او دفاع می کنیم .چرخه توسعه نباید آلاکلنگی باشد که یک منطقه توسعه یاید و منطقه دیگر ویران شود.سد معشوره پلدختر را به شوره زار تبدیل می کند و ما با چنین پروژه ای اساسا مشکل دارم.هر چه مطلب را برانداز کردم نکته کارشناسی ندیدم به جز مباحث عامیانه

  3. حسین مرادی

    حق آبه پایین دست باید حفظ شود در ضمن کشکان سرشاخه کرخه است و از ساخت معشوره خبری نخواهد بود

  4. عزیزی

    حقوق مردم پلدختر باید در این توسعه کاغذی حفظ شود.معشوره پلدختر را ویران می کند .حق پلدختر ایجاد سد چول هول است

    • ع-میرتیموری

      با سلام به عزیزی عزیز وسه دوست دیگر اگردقت فرمائید
      حرف همه ما یکیست .همه دردمندیم،ازشعارخسته ایم،
      لرستان هم توسعه‌ می خواهد،من کوهدشتی اگرتشنه
      بمانم مردم جایدر نزدیکند،وبلعکس،

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان