شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اطلاعات آماری مردم را به هیچ مرجعی نمی‌دهیم

پارسا، رئیس جدید مرکز آمار ایران با بیان اینکه در گذشته بارها مقابل کسانی که خواهان دسترسی به اطلاعات آماری مردم بوده ایستاده است گفت که اطلاعات مردم محرمانه است و به هیچ عنوان در اختیار هیچ مرجعی قرار نخواهد گرفت. محمدباقر نوبخت با تاکید بر سلامت رفتار کارکنان مرکز آمار ایران عنوان کرد که هرگز ارقام مربوط به مرکز آمار ایران پیش از انتشار به دست من نمی‌رسد.

به گزارش بلوطستان، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آمار ایران که امروز اول شهریور در مرکز آمار ایران برگزار شد، بیان کرد: از نشانه‌های سلامت کاری کارکنان مرکز آمار ایران این است که من پیش از انتشار ارقام مربوط به مرکز آمار ایران آن را نمی‌دانم و همین موضوع احترام من را به عنوان یک مسئول در برنامه‌ریزی به مجموعه مرکز آمار بیشتر می‌کند.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آمار ایران خبرداد: خط مشی‌ها و سیاست‌های بخشنامه بودجه سال ٩۶ امروز در شورای اقتصاد به تصویب می‌رسد.

عادل آذر: لزوم هم تراز شدن حقوق کارکنان مرکز آمار با سازمان برنامه و بودجه

عادل آذر رئیس سابق مرکز آمار ایران در مراسم تودیع خود گفت: رئیس جدید مرکز آمار از مجموعه مرکز آمار بوده و از این جهت از آقای نوبخت بابت انتصاب آقای پارسا قدردانی می‌کنم. آذر با اشاره به عملکرد خود در مرکز آمار تصریح کرد: جدا کردن یارانه‌ها از مرکز آمار و نجات از خوشه بندی که مرکز آمار را تحت الشُعَاع قرار داده بود و طنز هایی که می ساختند، اصلی ترین کارم در بدو ورود به این مرکز بود.

رئیس سابق مرکز آمار افزود: اعلام نرخ تورم در ابتدای هر ماه، اعلام نرخ رشد اقتصادی به صورت فصلی و آماده شدن نرخ بیکاری در پانزدهم هر ماه نشان از استقرار و طراحی یک سیستم و نظام در مرکز‌ آمار است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نکات در دوره انجام مسئولیت بنده تثبیت مرجعیت اعلام آمار از سوی مرکز آمار ایران بود.

آذر افزود: با وجود مخالفتهایی که از سوی برخی وزراء ذینفع برای تثبیت این مرجعیت می‌شد، رئیس جمهور و شخص آقای نوبخت در دائمی شدن این تصمیم و تثبیت آن در برنامه ششم نقش ویژه‌ای داشتند.

رئیس جدید دیوان محاسبات کشور خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود بودجه و منابع مورد نیاز به دولت پیشنهاد دادیم سرشماری سال ۹۵ انجام نشود اما با حمایتهایی که در این راستا انجام شد قرار شد با کاهش بودجه قسمتهای دیگر هزینه های مورد نیاز سرشماری سال ۹۵ تامین شود.

وی گفت: تلاشهایی برای هم‌ تراز شدن حقوق کارکنان مرکز آمار با سازمان مادر یعنی سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که از آقای پارسا به عنوان رئیس جدید مرکز آمار می‌خواهم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: بنده نیز در دیوان محاسبات کمک می‌کنم تا حقوق کارکنان این مرکز با سازمان برنامه و بودجه هم تراز شود.

رئیس مرکز آمار تاکید کرد: اطلاعات آماری مردم را به هیچ مرجعی نمی‌دهیم

preview

رئیس جدید مرکز آمار ایران با بیان اینکه در گذشته بارها مقابل کسانی که خواهان دسترسی به اطلاعات آماری مردم بوده ایستاده است گفت که اطلاعات مردم محرمانه است و به هیچ عنوان در اختیار هیچ مرجعی قرار نخواهد گرفت.

امیدعلی پارسا رئیس جدید مرکز آمار ایران در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آمار ایران که امروز یکم شهریور در ساختمان مرکز آمار ایران برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما این است که با صحت، دقت و سرعت بیشتر از انچه تاکنون مرکز آمار ایران جریان داشته در ارائه آمار و ارقام تلاش کنیم و با شجاعت، صداقت و صراحت از عملکرد خود دفاع کنیم.

او بیان کرد: با الهام از اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های مرکز آمار ایران در دو محور دورن زایی و برون نگری خواهد بود و باید کل نظام‌های آماری کشور با همین ویژگی‌ها اداره شود.

پارسا همچنین دو برنامه مهم مرکز آمار ایران را از این پس هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و ملی و تمرکز بر اجرای بهتر برخی تغییرات دانست و گفت: مرکز آمار ایران ممکن است مورد نقد برخی تئوری های مختلف قرار بگیرد، ولی ما تلاش می کنیم که اثبات کنیم دقیق و قابل اعتماد هستیم.

او با تاکید بر این که اطلاعات مردم نزد مرکز آمار ایران محرمانه است، گفت: بارها در مراجع قضایی حاضر شدم و پاسخ داده‌ام که چرا به هیچ وجه نمی توانیم اطلاعات افراد را به هیچ کس ارائه کنیم، به هیچ وجه اطلاعاتی را که دریافت کرده‌ایم متناسب با استاندارد تولید آمار در سراسر دنیا به مراجع قضایی نمی‌دهیم. چرا که باید اعتمادی بین ما و مردم وجود داشته باشد که اطلاعاتشان را به ما ارائه کنند.

او همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار پایه و اساس هرگونه برنامه‌ریزی در کشور است و مسئولیت ما ارائه آمار دقیق، صحیح و با سرعت است که مرکز آمار تاکنون این موارد را لحاظ کرده، ولی ما برنامه مان آن است که این رسالت را بهتر از گذشته انجام دهیم. سرشماری سال ۱۳۹۵ به عنوان مهمترین رخداد آماری کشور  در مهر و آبان سال جاری برگزار می‌شود و من از مردم خواهش می‌کنم در وهله اول به بخش اینترنتی آن که از سوم تا ۲۴ مهرماه به مدت ۲۰ روز انجام خواهد شد و به شیوه ثبت نام در سایت‌های مختلف خواهد بود، توجه کرده و ما برای این اقدام آن‌ها نیز تشویقاتی در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: اولین بار است که آمارگیری به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امیدواری ما این است که حداقل ۴۰ درصد در آمارگیری به صورت اینترنتی شرکت کنند و من فکر می‌کنم اگر مردم همت کنند این اتفاق شدنی است.

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران: به بی‌طرفی مرکز آمار شهادت ‌می‌دهم

به گفته معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران، این مرکز نهادی بی طرف است که از ارقام مربوط به شاخص‌های مهم اقتصادی نیز این نکته کاملا مشهود است و از ۲۴ بار ارائه آمار مربوط به بیکاری ۱۳ مورد از افزایش آن خبر داده است.

علیرضا زاهدیان در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آمار ایران که امروز یکم شهریور ماه در ساختمان مرکز آمار ایران برگزار شد درباره اقدامات انجام شده در این مرکز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۲۴ بار نرخ بیکاری اعلام شده است که تاکنون ۱۱ بار کاهش و ۱۳ بار افزایش نرخ مطرح شده است و همین دلیلی برای بی‌طرفی مرکز آمار ایران است. این شهادت را از کسی بپذیرید که ۲۰ سال در مرکز آمار ایران بوده است. این مرکز در ۱۰ سال گذشته بی‌طرف بوده و در ۱۰ سال بعد نیز چنین عملکردی خواهد داشت.

او همچنین مطرح کرد: از دستاوردهای مرکز آمار ایران این بوده که جدول داده‌ستانده متناسب را با تلاش شبانه روزی به برنامه ششم توسعه برساند. رشدهای فصلی را که مورد اعتماد دولت است و تورم ماهانه را در اولین روز هر ماه اعلام کند. همچنین ارائه نتایج آمارگیری از نیروی کار در هفته اول هر فصل مطابق با استانداردهای بین‌المللی از دستاوردهای مرکز آمار ایران است.

زاهدیان به ثمر رسیدن سرشماری سال ۱۳۹۰ را با تخصیص فقط ۱۵ درصد از بودجه مطالبه شده توسط مرکز آمار ایران از جمله اقدامات مهم مرکز آمار ایران دانست و بیان کرد: نتایج آن سرشماری امروز پایه برنامه ششم توسعه شده است.

قائم مقام ستاد سرشماری هم چنین بیان کرد: مرکز آمار ایران توانست جمعیت را تا سطح شهرستان‌ها پیش‌بینی کند و اولین گزارش رصد سیاست‌های جمعیتی را ارائه کنیم. همچنین طراحی شبکه ملی آمار، اجرای ۳۰ طرح پژوهشی در سال از دیگر اقدامات مرکز آمار است.

زاهدیان به سرشماری سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و آن‌را یک سرشماری پیچیده وسخت دانست که سه سال برای اجرای صحیح آن زحمت کشیده شده است.

  1. شهروند

    تبریک میگم به دکترپارسا ومردم توانم شهرستان پلدختر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان