شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » افتتاح سه طرح کشاورزی ، بهداشتی و آموزشی در پلدختر

426203605_39286

سه طرح کشاورزی ، بهداشتی و آموزشی روز پنجشنبه در پلدختر به بهره برداری رسید. به گزارش بلوطستان و مسئولین شهرستان پلدختر این طرح ها در سومین روز از هفته دولت در پلدختر به بهره برداری رسید.بر پایه این گزارش  عملیات اجرایی این پروژه در سال ۸۱ آغاز شده و تاکنون ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح های تملک دارایی سرمایه ای (استانی) برای اجرای آن هزینه شده است.میزان اراضی زیر پوشش این ایستگاه یکهزار و ۲۵۰ هکتار با اشتغالزایی مستقیم ۶۲۵ نفر است.
اعتبار مورد نیاز برای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار را ۷۰ میلیارد ریال است و میزان دبی تخصیص آب ایستگاه یکهزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۴۰ میلیون متر مکعب است.

425726717_74108

همچنین مرکزبهداشتی درمانی شماره یک پلدختر نیز به بهره برداری رسید. عملیات اجرایی این طرح در اسفند سال ۹۰ آغاز شده که برای ساخت آن ۱۱ میلیارد ریال و برای تجهیزات آن یک میلیاردو۵۰۰ میلیون میلیون ریال از محل تامین اعتبارات استانی هزینه شده است.
مرکز بهداشتی ، درمانی شماره یک پلدختر شامل آزمایشگاه ،مرکز مشاوره بیماری ها ،مرکز درآمد شهری،مرکز ویزیت شهری و بیماران روستایی ، واحدهای بهداشتی شهری و روستایی،مرکز مشاوره قبل از ازدواج ،مرکز زایمان فیزیولوژیک و تزریقات به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت به همشهریان می باشد.
علاوه بر این دو طرح عملیات اجرایی آموشگاه ۶ کلاسه خیرساز در سال ۹۲ آغاز شده و امروز به بهره برداری رسید.زیر بنای این پروژه یکهزار و ۵۹ متر مربع با یکهزار و ۲۲۰ متر محوطه سازی و ۲۲۰ متر حصارکشی است.رای احداث این آموزشگاه اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

425201353_131439

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در آئین بهره برداری از دو  آموزشگاه  ۲و ۶کلاسه در شهرستان پلدختر گفت : آموزشگاه ۶کلاسه مشارکتی در زمینی به مساحت  یک هزارو۸۰۰ متر مربع  و زیر بنا ی یک هزارو  ۵۹متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال  و آموزشگاه  ۲ کلاسه بنیاد برکت شهید عراقی روستای تنگ فنی در مساحت ۹۷۰متر مربع و  زیر بنا ی ۷۸۰متر مربع  با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و  ۴۰۰ میلیون ریال  در سومین روز از هفته دولت به بهره برداری رسیده است .دکتر گودرز کریمی فر در این مراسم  بر تمرکز آموزش و پرورش بر تحقق سیاست توسعه عدالت آموزشی تاکید کرد و افزود : دستگاه تعلیم و تربیت مصمم است تا زمینه برخورداری دانش آموزان مناطق کم برخوردار و محروم را از امکانات مناسب آموزشی فراهم کند .

426303333_39015

وی در ادامه به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت : بیش از دو هزارو ۸۰کلاس  در سطح استان  با مدل مفهومی جدید هوشمند شده و تلاش برای هوشمندسازی سایر کلاس ها ادامه دارد . کریمی فر مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی را در تحقق کامل عدالت آموزشی موثر برشمرد و تصریح کرد : در سنوات اخیر بات مشارکت خیرین حقیقی ،  بنیاد برکت و قرارگاه سازندگی خاتم در مناطق محروم  فضاهای مناسب آموزشی  احداث شده است که دانش آموزان بتوانند در محیطی مناسب به امر تعلیم و تربیت بپردازند . وی در ادامه  سخنان خود به کسب ۱۲رتبه دورقمی در کنکور سراسری ۹۵اشاره کرد و افزود : دانش آموزان لرستانی با کسب این رتبه ها نشان دادند که استعدادو توانمندی لازم را برای کسب افتخارات بالاترو بیشتر دارندو این مسئله رسالت و مسئولیست مدیران را دو چندان می کند .کریمی فر تقدیر حضوری از دارندگان رتبه های دو رقمی را نماد توجه دستگاه تعلیم و تربیت به شناشایی و هدایت استعدادهای برتر برشمرد و تاکید کرد : نقش نخبگان در اعتلای تعلیم و تربیت و توسعه فرهنگی جامعه را نباید نادیده گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان