شما اینجا هستید
اجتماعی » دانشگاه‌ها باید به سمت مهارت‌آفرینی سوق داده شوند

به گزارش بلوطستان، دکتر خسرو عزیزی در نشست خبری که ساعاتی پیش و بمناسبت هفته دولت  برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت مهارت‎آفرینی و کارآفرینی سوق داده شوند، اظهار کرد: دانشگاه‎هایی که به سمت مهارت‎آفرینی و کارآفرینی پیش نروند با خطر انقراض مواجه هستند. وی با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که هیات امنای دانشگاه به ما محول کرده، تدوین برنامه راهبردی افق ۱۰ ساله است، اضافه کرد: البته مقدمات این برنامه در مدیریت قبلی انجام شده بود و سه جلسه با هیات امنا تشکیل شد و کلیت آن به تصویب رسیده است.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: در نوزدهم مردادماه امسال مقرر شد که در کمیسیون دائمی هیات امنا برنامه راهبردی افق ۱۰ ساله نهایی شود. وی تصریح کرد: برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در افق ۱۰ ساله براساس آمایش آموزش عالی منطقه در استان تدوین شده است.

عزیزی با تاکید براینکه ماموریت‎گرا شدن دانشگاه به این معناست که به سمتی بروند که مهارت‎آفرین باشند، افزود: این مهم می‎تواند برای پیشبرد امور در دانشگاه لرستان موثر باشد. وی گفت: در دانشگاه لرستان با مشکل سخت‌افزاری مواجه‌ایم به گونه‌ای که سرانه فضای آموزشی قبل از دولت تدبیر و امید ۹٫۳ متر مربع بود که هم اکنون این رقم به ۱۲ متر مربع رسیده و این در حالیست که استاندارد سرانه فضای آموزشی بین ۱۰ تا ۱۵ متر مربع است.

عزیزی بیان کرد: در سال گذشته کتابخانه مرکزی با ۳۲۰۰ متر مربع و خوابگاه حضرت رقیه (س) با ۳۲۰۰ متر مربع با حضور معاون وزیر علوم افتتاح شد. وی گفت: در بحث خوابگاه خواهران حتی ۳۰۰ تخت ظرفیت خالی داریم اما برای خوابگاه برادران با کمبود خوابگاه مواجه‌ایم و چنانچه بخش خصوصی تمایل داشته باشد زمین برای ساخت خوابگاه دانشجویی واگذار خواهیم کرد.

عزیزی از پذیرش ۵ تا ۱۰ دانشجوی خارجی در مهرماه جاری خبرداد و گفت: این مهم در راستای دیپلماسی بین‌المللی اهمیت دارد که این دانشجویان از طریق وزارت علوم پذیرش می‌شوند. وی تصریح کرد: برای این مهم سایت دانشگاه لرستان و پروفایل هیات علمی به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه شده است.

پذیرش ۹ هزاز دانشجوی جدید در دانشگاه لرستان
وی با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید شش  پروفسور در دانشگاه لرستان حضور داشته است، گفت: در حال حاضر ۱۰ پروفسور در دانشگاه لرستان وجود دارد.
رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشگاه لرستان قبل از دولت تدبیر و امید ۲۱ دانشیار داشته و در حال حاضر ۵۶ دانشیار در دانشگاه لرستان حضور دارند، عنوان کرد: این امر نشان دهنده این است که دانشگاه در زمینه سطح ارتقاء علمی پیشرفت خوبی داشته است. عزیزی اضافه کرد: دانشگاه لرستان در حال حاضر در رنکینگ دانشگاه ها از بین ۱۹۰ دانشگاه کشور رتبه ۹۷ را دارد.
به گزارش بلوطستان، این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار مهر به جذب دانشجو رشته باستان شناسی در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: دانشگاه لرستان در رشته مکانیک که یکی از رشته های فنی و مهندسی است   مهرماه سال جاری  دانشجو می پذیرد.
رئیس دانشگاه لرستان  تصریح کرد: نبود رشته مکانیک در دانشکده فنی و مهندسی یک نقص بود  که طی سال جاری با جذب دانشجو این نقص نیز رفع خواهد شد.
عزیزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال جاری حدود ۹ هزار و ۱۷۰ دانشجو دانشگاه لرستان پذیرش خواهد داشت، گفت: از این تعداد هزار و ۸۰۰ دانشجو در مراکز اقماری استان تحصیل می کنند.
وی بیان داشت: در دانشگاه لرستان ۲۶۴ هیئت علمی وجود دارد که این تعداد نسبت به سال قبل رشدی ۲۵ درصدی داشته است.

 photo_2016-08-28_18-00-04 photo_2016-08-28_18-00-09 photo_2016-08-28_18-00-30 photo_2016-08-28_18-00-36 photo_2016-08-28_18-00-45 photo_2016-08-28_18-00-48 photo_2016-08-28_18-00-52 photo_2016-08-28_18-00-57 photo_2016-08-28_18-01-01

عکاس: سجاد درویشی؛ بلوطستان

  1. مهدی

    جناب عزیزی با انتصابات سیاسی وبدور از هرگونه شایسته سالاری این هدفی غیرممکنه فقط

  2. شهروندلرستانی

    انتظارمیرفت دکترعزیزی بچه های پلدختررا تقویت میکردولی متاسفانه اینطورنیست.هرچند جو آژانس دردانشگاه داریم ولی کاش تحرک ورشد بیشتری میداشتیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان