شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » در اعلام آمار بیکاری دخالتی نداریم

علی آشتاب” ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کار استان برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم ظرفیت‌های استانی دارای قابلیت‌های مثبتی هستند، بعضی از کارگاه‌های پوشاک ما در لرستان محصولاتشان به دلیل کیفیت بالا در تهران به فروش می‌رسد. وی خاطرنشان ساخت: نیروهای بکار گرفته‌شده در این کارگاه‌ها عمدتاً سرپرست خانوار، معلولین و افرادی هستند که از کار کردن آن‌ها لذت می‌بریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: شهرستان های سلسله و دلفان را به عنوان پایلوت طرح تکاپو انتخاب شده است. وی افزود: اجرای برخی از فعالیت ها به دلیل فقدان سرمایه کافی امکان پذیر نیست. این مسوول با بیان اینکه تغییر روش های تولیدی سنتی به روش های صنعتی و مدرن در طرح تکاپو دیده شده است، مطرح کرد: در راستای اجرای طرح تکاپو کم بودن دسترسی به بازارهای خارجی و نبود صنایع تبدیلی دیده شده است. آشتاب از وجود ۳۶ تعاونی با برش شهرستانی در استان خبر داد و یادآور شد: ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای طرح تکاپو در استان درنظر گرفته شده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در پایان تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که کار جمعی و گروهی برای به فعلیت رساندن طرح های اقتصادی در روستاها مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان در ادامه با اشاره به این‌که وظیفه وزارت کار ایجاد صنایع بزرگ نیست، تصریح کرد: ما در حوزه کسب‌وکارهای خرد و ظرفیت‌هایی که اشتغال پایدار دارند و می‌توانند مشکلات بیکاری را حل کند گام برمی‌داریم. آشتاب عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال در بخش گیاهان دارویی، صنایع‌دستی، فرآوری سنگ (گوهر تراشی) به جدیت پیگیر این بخش‌ها هستیم. وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص این‌که آمار بیکاری لرستان با وجود اینکه تعدادی از کارگاه‌ها تعطیل‌شده است ولی آمار بهبودی اشتغال را نشان می‌دهد، تصریح کرد: ما در بحث سرشماری و آمارها هیچ دخالتی نداریم، مرکز آمار ایران به‌ صورت فصلی یا سالیانه آمارهایی را به جامعه ارائه می‌دهد و در آخرین آمار نشان داد که لرستان رتبه پنجم بیکاری را دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان اظهار کرد: آمار بیکاری لرستان در سال ۹۳ میزان ۱۴٫۹ درصد و سال ۹۴ میزان ۱۳٫۳ درصد بوده است که در مدت مشابه ۱٫۶ درصد کاهش‌یافته است.
آشتاب همچنین گفت: اشتغال فقط کار کردن در بنگاه‌های اقتصادی نیست و هرکسی فعالیت اقتصادی مشروعی داشته باشد یعنی شاغل است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ۲۸۶ تعاونی در سامانه “بهین یاب” ثبت‌نام نموده‌اند، افزود: ۱۷۳ مورد در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرارگرفته‌اند که ۲۴۲ میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی آنان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان افزود: از این تعداد، ۸۸ تعاونی جهت اعطای تسهیلات به بانک ارجاع داده‌شده‌اند باوجود این‌که نشانه‌گذاری ما ۵۹ تعاونی بود ولی ۱۹ مورد افزایش دادیم. آشتاب با اشاره به این‌که ۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان از محل سامانه بهین یاب به تعاونی‌ها پرداختی داشتیم، افزود: خارج از سامانه بهین یاب هم ۱۷ میلیارد تومان در طول ۵ ماهه سال ۹۵ پرداختی داشته‌ایم.
عکس‌ها:‌سجاد درویشی؛ بلوطستان

photo_2016-09-02_01-58-05 photo_2016-09-02_01-58-11 photo_2016-09-02_01-58-23 photo_2016-09-02_01-58-28 photo_2016-09-02_01-58-33 photo_2016-09-02_01-58-45 photo_2016-09-02_01-58-54 photo_2016-09-02_01-59-05 photo_2016-09-02_01-59-12

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان