شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اگر معشوره بنا شود پل‌دختر از کوهدشت بیش‌تر منفعت می‌برد/ اظهارات نماینده‌ی فعلی پل‌دختر منطقی است

نمایشگاه مطبوعات در کوهدشت  به همت  مدیر غیرانتفاعی باغ مینو برگزار گردید. به گزارش بلوطستان این نمایشگاه در ساختمان این مدرسه غیرانتفاعی برگزار گردید و  عصر دیروز مورد بازدید مدیرخانه مطبوعات و برخی از خبرنگاران شهرستان قرار گرفت. در ابتدای مراسم دکتر کیانوش رستمی به ایراد سخن پرداخت. وی ضمن تقدیر از آقای کریم دوستی نگاهی به پیشینه‌ی مطبوعات استان انداخت و گفت: الان کوهدشت قطب رسانه‌ای استان است و باید از این ظرفیت استفاده شود. وی با تاکید بر اینکه راه خروج کوهدشت از بن‌بست ایجاد راه آهن و وصل شدنش به این حلقه‌ی ارتباطی و ایجاد سد معشوره است اظهار کرد نماینده‌ی ما باید پیگیر این مطالبه باشد و در باره‌ی معشوره باید به ما و مردم پاسخ دهد. از نکات جالب این نمایشگاه حضور از پیش اعلام نشده‌ی الهیار ملکشاهی، نماینده‌ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بود که پس از رستمی، سخنرانی کرد.

الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس؛‌ که در طی مدت نمایندگی اش هیچ دیدار رسمی و نشست خبری با خبرنگاران شهرستان کوهدشت نداشته است، این بار به بهانه‌ی نمایشگاه کوچک غیرانتفاعی باغ مینو در جمع اهالی رسانه حضور یافت و به پرسشی که رئیس خانه مطبوعات استان از وی،  درباره ی معشوره کرده بود، پاسخ داد:.

به گزارش بلوطستان نماینده‌ی کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، با ارائه ی توضیحاتی درباره‌ی سد معشوره طی سال های گذشته گفت: ما از مرگ معشوره -که طی این دولت دستور توقفش صادر شده بود – جلوگیری کردیم و اکنون مراحل ساختش را پشت سر می گذارد، اما این روند به کندی صورت می‌گیرد و به همین خاطر طرح استیضاح وزیر نیرو را  با همکاری نمایندگانی که بر مدیریت وزیر انتقاد دارند  در برنامه ی خویش قرار داده ایم.

ملکشاهی گفت:‌در ماجرای معشوره همه بخصوص استاندار محترم تلاش کردند اما نماینده‌ی پیشین پلدختر به دلیل برداشت اشتباه با آن مخالف بود منتها نماینده‌ی فعلی پلدختر حرف منطقی زده و گفته: من در این باره کارشناس نیستم و آن را به نظر کارشناسان واگذار می‌کنم. من همین جا از وی تشکر می‌کنم که منصفانه به قضیه نگاه کرده است.

ایشان از رسانه ها خواست که برای مردم شریف پلدختر بیان کنند که اگر سد معشور بنا شود آن‌ها از ما بیشتر منفعت می‌برند. رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: این سد به منظور جمع آوری سیلاب‌های فصلی زده شده، بنا نیست آب رودخانه را خشک کند بلکه روان‌آب‌های مخرب را مهار می‌کند و آنگاه سهم رودخانه، سهم محیط زیست و تخصیص های پایئن دست آن داده شود اگر چیزی اضافه بیاید به کوهدشت برود.

با این وصف نگرانی برای مردم پلدختر و چگنی وجود ندارد اما متاسفانه نماینده‌ی پیشین پلدخر به دلیل ناآگاهی در اجرای این خواسته‌ی بحق مردم کارشکنی می‌کرد.

ملکشاهی در خلال صحبت‌هایش از رسانه‌ها خواست وفاق و هم‌دلی را در جامعه رواج دهند و بگونه ای عمل کنند که سیاسیون دو طیف را به هم نزدیک نمایند. وی گفت برای پیشرفت و توسعه باید از همه ‌ی توان و ظرفیت استفاده شود و مهمترین این ظرفیت نخبگان و سیاسیون هر دو جناح هستند که باید رقابت های انتخابات را کنار بگذاریم و برادرانه برای از بین بردن مشکلات تلاش کنیم.

به گزارش بلوطستان، در این نمایشگاه نشریاتی که توسط کریم دوستی مدیرغیرانتفاعی باغ مینو در سالیان گذشته تهیه شده بود در دیدرس همگان قرار گرفت.

_MG_0001 _MG_0005 _MG_0043 _MG_0059 _MG_0066 _MG_0068 _MG_0072 _MG_0073 _MG_0082 _MG_0106 _MG_0125 _MG_0130 _MG_0133 _MG_0165 _MG_01434 photo_2016-09-06_02-46-53 photo_2016-09-06_02-47-23 photo_2016-09-06_02-47-47
photo_2016-09-06_02-49-02
عکاس: علی رستمی؛ بلوطستان

  1. محسن

    سلام آقای ملکشاهی چرا به شعور مردم پلدختر توهین می کنید! میشه بگید سد معشوره چه منفعت هایی می تونه برای پلدختر داشته باشه به جزء قطعی آب کشکان که منبع درآمد کل کشاورزان شهرستان است! لطفا توضیح بدید منتظر جواب می مونم

    • بلوطستان

      با درود بر مخاطب محترم
      مطابق با اظهارات آقای ملکشاهی پس از احداث سد ابتدا همان اندازه که قبلا آب رودخانه بوده بلکه افزون بر آن جهت سهم محیط زیست از سد خارج و روانه نواحی پایین دست می شود
      بر همین اساس است که ادعا شده سد معشوره برای پلدختر بیشتر منفت دارد

  2. جودکی نژاد

    نظر عمده کارشناسان این است که مضرات این سد برای بخش عمده ای از مردم پلدختر غیر قابل پیش بینی و فراتراز حد انتظار است.

    • بلوطستان

      مخاطب ارجمند با بهانه‌ی دیدگاه کارشناسانه نظر غیرکارشناسانه ندهید
      چنانچه کارشناسان چنین حرفی زده‌اند
      آسیب‌هایی که ممکن است به محیط زیست وارد کند را بیان نمایید تا همه از آن اطلاع یابند

  3. ناشناس

    آقای ملکشاهی نماینده پیشین نبود که ناآگاهست بلکه نماینده فعلی گول شما را به دلیل آگاهی کم در حوضه سد سازی و زیست محیطی خورده است شما به دو دلیل مخالف دکتر کاییدی بودید اول به خاطر جلوگیری از احداث سد معشوره توسط دکتر کاییدی که مانع این امر شده است(با لابی با نمایندگان خوزستان و مکاتبه با وزیر نیرو و شورای امنیت ملی) تا بر موج سد معشوره قرار نگرفته و به راحتی سبد رای خود را پر کنید دوم به خاطر مخالفت با الحاق رومشکان به پلدختر چرا که این امر باعث میشد در حوزه پلدختر ثیت نام کنید و برای همیشه از شر مخالفین گسترده خود در شهر کوهدشت رهایی یابید …..بیاییم اندکی تقوای سیاسی داشته باشیم

    • پلا کارد معشوره بدست

      احسنت، چرا زمان دکتر کائیدی عده ای گفتند کائیدی آب کشکان را فروخته ومعامله کرده است؟ الان نظرتان چیست؟

  4. ع-همشهری

    دعوت از مدیران کانالهای مجاز ورسمی به اینگونه مراسم،
    نشان سعه صدر برگزار کنندگان است،
    قشرجوان،شاید در امورنشر خیلی مطلع نباشند،ولی در
    بیان کاستی ها شجاعت لازم را دارند،
    میدانم که نمایشگاه است و ورود برای همه آزاد است،
    اما اگر از مدیران کانال،به طریق اطلاعیه دعوت بعمل
    می آمد،کمک به آنها می شد تا،بدانند چگونه بهتر
    کانالها را اداره کنند

  5. ناشناس

    نماینده فعلی کجای حرفش منطقی است؟ وقتی بستر کشکان خشک می شود!

  6. پلدختری

    نماینده سابق پلدختر بر موضوع اشراف داشت و مانع شد این را خود ملکشاهی هم می داند.

  7. بالاگریوه

    باسلام
    اینجانب بعنوان یک کشاورز به عرض جناب ملکشاهی برسانم که نماینده قبلی پلدختر کاملا اگاه بود و….. مثل نماینده خلفش که با واگذاری ازادراه پلدختر رانابودکرد اینهم با سد اما جناب ملکشاهی جناب اقای کائیدی می دانست که اگه سد زده شود دیگر کشاورزان حق تغییر موتورالات خودرا ندارند چون اب سهمیه بندی می شود درود برکائیدی

  8. دوست

    باسلام.انتخاب تیترهایت هم در راستای پیگیری اهدافی است.دارایی عزیز بدان که بدقت رصد میشوی و …آدمهایی هستند که بشدت از تو باهوش ترند….
    سیاست آداب خود را دارد،بجای لج کردن با نماینده همکار با روش فنی پاسخ منفی به ایشان داده شد.چونکه گاهی نماینده شهر ما هم به امضا و حمایت مجمع نمایندگان استان جهت منافع شهرستان پلدختر،نیاز دارد.اما واگذاری امر به کارشناسان از جانب آقای کاظمی به ظرافت خاصی انجام شده است.زیراکه نظر کارشناسان موید مضرات احتمالی احداث معشوره است و غیر مستقیم پاسخ منفی به درخواست نماینده کوهدشت داده شده است.باشد که از عبرت گیرندگان باشید.

    • بلوطستان

      پاسخ منفی و نه غیرمستقیم از تخیلات وهمی جنابعابعالی نشات می گیرد
      همچنان که به درج کننده خیر در پایین مطلب نگاه نمی‌کنی و مطابق تصورات اشتباه خودت همه چیز را با عینک بدبینی می نگری و به آقای دارایی ربط می‌دهی
      ولی بدان و باور کن که سردبیر ساعی و صاحب قلم بلوطستان در درج این مطلب هیچ نقشی نداشته است

      • پلدختری

        سلام.بهتر است دیگران شما را توانمند و ساعی بشمارند.توانمند آنست که سه دوره انتخاباتی مجلس با وجود اینکه دولت در دست همفکران شما بود با اقتدار شکستتان داد.تا اینکه در نهایت شکست به دیگران پناه میبری و…
        شما شخصیت مستقل نداشته ای و همیشه مانند سران عربستان برای رهایی از کمبودهایتان به دیگرانی پناه میبری که خود آن پناه گاه ها هم تمام شدند.
        ساعی…توانمند…چه ادعاهای زیادی…

        • بلوطستان

          عرض کردم آقای دارایی نقشی در درج خبر و تایید کامنت های این مطلب ندارد اما
          متاسفانه شما هنوز از توهمات خیالی خویش به در نیامده ای و متوجه نیستی روی سخنت با کیست.
          و گستاخانه لب به سخن می گشایی
          مخاطبان منصف و آگاه بهتر از هر کس قضاوت می کنند که آیا بلوطستان خود را بازیچه ی دولت ها قرار داده یا نه
          بلوطستان پیش از هر چیز یک نشریه فرهنگی است و طرفدار هر گروهی که احساس شود به حق نزدیک ترند و در راستای آن گام بر می دارند

  9. پلدختری

    باسلام.انتخاب تیترهایت هم در راستای پیگیری اهدافی است.دارایی عزیز بدان که بدقت رصد میشوی و …آدمهایی هستند که بشدت از تو باهوش ترند….
    سیاست آداب خود را دارد،بجای لج کردن با نماینده همکار با روش فنی پاسخ منفی به ایشان داده شد.چونکه گاهی نماینده شهر ما هم به امضا و حمایت مجمع نمایندگان استان جهت منافع شهرستان پلدختر،نیاز دارد.اما واگذاری امر به کارشناسان از جانب آقای کاظمی به ظرافت خاصی انجام شده است.زیراکه نظر کارشناسان موید مضرات احتمالی احداث معشوره است و غیر مستقیم پاسخ منفی به درخواست نماینده کوهدشت داده شده است.باشد که از عبرت گیرندگان باشید.

    • همشهری واقعی

      آقای مثلا پلدختری نظر آقای دارایی نظر اکثریت مردم شهرستان است اظهارات نسنجیده جناب شما نه تنها در راستای افزایش محبوبیت وهموار کردن نیات جریان شما نیست بلکه واکنش منفی وجدایی هر چه بیشتر از مردم کمک میکندمردم ما از ابر قدرتهای جهانی هم حرف زور نمی پذیرنند چه رسد به شما واون……..

  10. کوهدشتی

    بنیادشهید کوهدشت را سیاسی نکنید

  11. کر سوز

    بعد موافقت یابهتر است بگوییم معامله تاریخی آزاد راه سد معشوره افتخار دیگری بر افتخارات دیگر جریان اقتدار گرای نمایندوه وحامیانش اضافه گردید جای بسی تبریک دارد به ایشان ودوستان کارشناس آنجناب

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان