شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مشروح خطبه های نمازجمعه لرستان در جمعه ای که گذشت

 
ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540

امام جمعه خرم آباد : دفاع مقدس گنجینه گران بهایی از ایثار و مقاومت ملت ایران

امام جمعه خرم آباد از نرخ بالای تسهیلات بانکی انتقاد کرد. به گزارش بلوطستان  حجت الاسلام والمسلمین  سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد گفت:  نرخ بالای تسهیلات بانکی موجب رویگردانی سرمایه گذاران برای فعالیت در بخش های اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه نرخ تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری باید منصفانه باشد،اظهار داشت:  اگر بناست به سمت بانکداری اسلامی برویم باید نرخ تسهیلات منصفانه باشد و برای نیل به این هدف ، باید سیستم بانکداری و نظام مالی کشور اصلاح شوند.

امام جمعه خرم آباد با گرامیداشت عید سعید غدیر خم گفت:  عید سعید غدیر خم پیام آور تداوم رهبری در امت اسلامی است.  وی پیام و فلسفه غدیر را ولایت محوری عنوان کرد و افزود: اگر مسلمانان به ولایت تمسک می جستند امروز شاهد این همه مصیبت در جهان اسلام نبودیم.

وی ادامه داد: در سایه امامت مسلمانان عزت و شکوه پیدا کرده‌اند از این رو باید  از عید قربان تا عید غدیر به فلسفه سیاسی غدیر بپردازیم که یکی از فلسفه‌های آن نقش امامت و ولایت در زندگی مردم است.

امام جمعه خرم آباد اتحاد مسلمانان را فلسفه دیگری از غدیر عنوان کرد و گفت: فلسفه غدیر این است که ما وظیفه داریم پیام غدیر را دنبال کنیم.وی افزود: پیامبر(ص) دین خود را در غدیر بیمه کرد. لذا وظیفه ما این است که غدیر را بفهمیم و به دنیا ابلاغ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان دفاع مقدس را نماد مقاومت و پایداری ملت ایران عنوان کرد و گفت:  دفاع مقدس گنجینه گران بهایی از ایثار و مقاومت ملتی است که با اتکاء به لطف الهی هیمنه قدرت های استعماری را در هم شکست.

حجت الاسلام میرعمادی اظهار داشت: دفاع مقدس برای ما ثابت کرد پیروزی واقعی در سایه ایمان، توکل به خدا،‌ اعتقاد و ایستادگی است.وی عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد اگر ملتی با ایمان و متحد در راه اهداف مقدس ایستادگی کند پیروز خواهد بود و این درس بزرگی است.

وی افزود:  دفاع مقدس ثابت کرد که بنیه دفاعی کشور باید تقویت شود اما جای تعجب است امروز برخی افراد که در جنگ نقش داشته اند عنوان می کنند نیاز زیادی به موشک و تجهیزات دفاعی نداریم.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید بنیه دفاعی کشور تقویت شود چراکه دشمنانی مانند آمریکا و آل سعود کینه توز داریم؛ دشمنانی که با منافقان هم دست هستند.

امام جمعه دورود:شرکت فارس و خوزستان پاسخگوی حوادث کارخانه سیمان دورود باشد

امام جمعه دورود گفت: مسئولان شرکت فارس و خوزستان باید پاسخگوی حوادث جانی پیش آمده در کارخانه سیمان دورود باشند.به گزارش بلوطستان به نقل از  ایرنا حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود افزود: چند ماه پیش یکی از کارگران زحمت کش کارخانه سیمان دورود جان خود را از دست داد و متأسفانه روز گذشته نیز شاهد جان باختن یکی دیگر از این کارگران بودیم.

وی دلیل این حوادث را فرسودگی کارخانه دانست و اظهار کرد: با توجه به عمر طولانی کارخانه سیمان و مستهلک شدن قطعات آن مسئولان باید به فکر باشند زیرا ممکن است در آینده شاهد تلفات بییشتری باشیم.

وی درخصوص اجرای فاز چهارم کارخانه سیمان دورود گفت: کلنگ هایی برای این طرح به زمین زده و وعده هایی داده شده است ولی هنوز هیچ حرکتی در این خصوص شاهد نبوده ایم.امام جمعه دورود افزود: بیشترین سود کارخانه سیمان دورود به شرکت فارس و خوزستان بر می گردد پس باید برای جلوگیری از حوادث دلخراش برنامه ریزی کند.

وی خواستار توجه ویژه مسئلوان به ویژه دستگاه قضایی برای رفع مشکلات کارگران سیمان دورود شد و افزود: کارگران کارخانه برای تامین رفاه حداقلی با مشکلات فراوانی در کارخانه مواجه هستند اما به خاطر بی توجهی مسئولان جان خود را از دست می دهند.

خطیب جمعه دورود در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها اظهار کرد: یکی از مسائلی که به برکت نظام جمهوری اسلامی به یک سنت حسنه و فرهنگ تبدیل شده کمک به دانش آموزان در قالب جشن عاطفه هاست که انتظار داریم مردم مومن شهرستان دورود امسال نیز همچون سال های گذشته توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه الشتر:ولایت‌پذیری در رأس امور است/ اگر در برابر دشمن عقب‌نشینی شود دشمن جلو خواهد آمد

امام جمعه الشتر گفت: یکی از مهم‌ترین ابزار مقابله با تهدیدات دشمنان، ولایت‌پذیری است؛ مقوله‌ای که در هشت‌سال دفاع مقدس، عامل پیروزی ما بر دشمن شد.

به گزارش بلوطستان به نقل از  لرسو؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تبریک عید غدیر، به اهمیت این مسأله اشاره و اظهار داشت: واقعه غدیر، صرفاً یک رویداد تاریخی نیست بلکه غدیر یک فرهنگ است.

وی با بیان اینکه غدیر نشانه و رمز تداوم خط نبوت است، افزود: غدیر، نشانه و رمزی است که پس از ۱۴ قرن، نه تنها از اذهان مسلمانان محو نشد بلکه بیشتر از پیش در قلوب مسلمانان جای گرفت.

خطیب جمعه الشتر با بیان اینکه جامعیت اسلام به ولایت امیرالمومنین علی(ع) است تصریح کرد: دین مبین اسلام زمانی کامل شد که پیامبر عظم‌الشأن اسلام(ص) دست علی علیه‌السلام را بالا بردند و گفتند من کنت مولاه، فهذا علی مولاه.وی ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد زیبایی‌های دین ترویج شود لذا با حمایت از فرقه‌های ساختگی همچون وهابیت و بهاییت با تشیع مبارزه می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان داشت: امروز جامعه نیاز به سیره علوی دارد و اقتدار و امنیت کنونی کشور مدیون تبعیت از سیره علوی است.وی افزود: گاهی با سیاه‌نمایی کردن‌ها، فضای جامعه ملتهب می‌شود و حرف‌هایی بیان می‌شود که نه تنها برای رضای خدا نیست بلکه بر پیکره نظام اسلامی، زخم وارد می‌سازد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: نباید به خاطر حذف رقبای خود با سیاه‌نمایی‌ها، نظام اسلامی را در برابر توطئه دشمنان تضعیف کرد.وی با اشاره به اینکه بیشترین بهره‌برداری از فتنه سال ۸۸ را استکبار برد، تأکید کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به این نظام و انقلاب ضربه بزند لذا همگان بایستی مراقب باشند تا با نزدیک شدن به ایام انتخابات، کاری نکنند که فضای جامعه ملتهب شود و دشمن از فضای ایجاد شده سوء استفاده کند.

امام جمعه الشتر در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: اگر دیروز دشمن با سلاح و ابزار جنگ سخت به میدان مقابله با نظام اسلامی آمد، امروز نیز با سلاحی به نام جنگ نرم به میدان آمده و لازم است تا فرزندان ملت با تبعیت از ولایت فقیه و برخورداری از بصیرت، به مقابله با توطئه دشمنان در این حوزه بپردازند چرا که جنگ فرهنگی دشمن، سخت‌تر از جنگ تحمیلی هشت‌ساله است و استکبار برای ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دینی آحاد جامعه با تمام ابزار و امکانات خود به میدان آمده است.

وی در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره تصریح کرد: جامعه موفق، آن جامعه‌ایست که آموزش و پرورش خوبی داشته باشد چرا که در اینصورت جامعه به کمالات خواهد رسید.

امام جمعه پلدختر: غدیر مهم ترین واقعه تاریخ اسلام و سند حقانیت و دلیل مکتب شیعه

امام جمعه پلدختر گفت :ولایت فقیه لازمه استمرار مساله غدیر است. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام والمسلمین سوری با بیان این مطلب در خطبه های نماز جمعه پلدختر افزود: غدیر هویت و شناسنامه نبوت است و ولایت فقیه نیز  لازمه استمرار مساله غدیر است.

امام جمعه پلدختر مهمترین پیام واقعه غدیر را  ولایت پذیری عنوان کرد و اظهارداشت: غدیر را پیوند رسالت، امامت و مهدویت است.وی  غدیرر ا مهم ترین واقعه تاریخ اسلام و سند حقانیت و دلیل مکتب شیعه عنوان کرد و گفت: مساله غدیر باید محور وحدت مسلمانان باشد زیرا عید غدیر عید وحدت و یکدلی مسلمانان، تداوم پیام وحی و یک جریان همیشگی است.

امام جمعه پلدختر تصریح کرد:آ نچه را که بسیار مهم است انقلابی بودن است و از مطالبات به حق مقام معظم رهبری هم می باشد انقلابی بودن یعنی تداوم در را امام  . یعنی اینکه را امام را عملاً به آن عمل کند .

وی با بیان اینکه تفکر انقلابی دشمن را ناکام گذاشته است،ادامه داد: پایبندی به اصول انقلاب حرکت در مسیر امام خمینی(ره) است و با توجه به ریخته شدن خون های زیادی برای پایداری انقلاب اسلامی همه باید برای حفظ انقلاب تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس  اظهار داشت: ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

وی گفت: آغاز سال تحصیلی با سالروز تهاجم نظامی رژیم بعث عراق فرصت خوبی است تا جوانان و آینده سازان کشور با هویت، اصالت و ارزش های اسلامی آشنا شوند.

امام جمعه پلدختر افزود: یکی از خطرات انقلاب استحاله بودن انقلابیون می باشد و انقلابی بودن خاص پیرمردها نیست این خطا بزرگی است که برخی خیال می کنند که انقلابی فقط آن کسی است که در دوران امام بوده است یاور دوران مبارزات در کنار امام بوده است . نه این طوری نیست بلکه انقلابی گری می تواند جوانان امروزی هم باشد چون اگر مشتاق خط امام باشد  و در راه امام باشد و مدافع خط امام باشد یعنی انقلابی بودن همین است.

امام جمعه بروجرد: هدف آتش بس در سوریه جلوگیری از شکست تروریست هاست

 امام جمعه بروجرد گفت: هدف آمریکا از آتش بس در سوریه جلوگیری از پیروزی مقاومت اسلامی و شکست تروریست ها است.به گزارش بلوطستان به نقل از  ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: از دوشبه گذشته در سوریه آتش بس اعلام شد ولی این آتش بس شکننده بارها توسط تروریست ها نقض شد.
وی اظهار کرد: هدف از این آتش بس در ترکیه کمک به مردم سوریه اعلام شد ولی در واقع آمریکا از این موضوع برای جلوگیری از شکست تروریست ها استفاده می کند زیرا به شدت از وضعیت مزدوران خود در سوریه نگران است.
امام جمعه بروجرد افزود: هر زمان سوریه در آستانه پیروزی قرار دارد با اجرای آتش بس سعی می کنند تروریست ها را از شکست نجات دهند و جلوی پیروزی مقاومت اسلامی را بگیرند.
وی گفت: تجاوز ترکیه به شمال سوریه با حمایت آمریکا برای تقویت قوای تروریست ها در سایر مکان ها انجام شد.حجت الاسلام و المسمین ترابی در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه عید غدیر را عید ولایت و امامت و از مهمترین اعیاد اسلامی دانست و اظهار کرد: امام رضا(ع) در روایتی عید غدیر را در بین اعیاد فطر، قربان، غدیر و جمعه مانند ماه در بین ستادگان دانست.
وی افزود: یکی از دلایل مهم عید غدیر مساله ولایت و امامت است زیرا طبق روایت امام رضا(ع) خداوند دین اسلام را با ولایت امیرالمومنین علی(ع) کامل کرد.
امام جمعه بروجرد افزود: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر کمالات بی نظیر حضرت علی(ع) را بر شمرد و جانشینی او را بر همگان اعلام کرد.وی با بیان اینکه شهرستان بروجرد در ایام ولایت و عید غدیر غرق در نور و شادی است، گفت: باید با چراغانی سر در منازل و مغازه ها رنگ و بوی جشن ولایت را به شهر بدهیم.وی افزود: هر کس به اندازه توان خود با برگزاری جشن ارادت خود را به مولا علی(ع) نشان دهد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان