شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اجتماع اصلاح طلبان پلدختر در عید غدیر

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b3%db%b9%db%b5%db%b4

همایش اصلاح طلبان حامی دولت تدبیر و امید شهرستان پلدختر با محوریت شورای هماهنگی اصلاح طلبان ،انجمن اسلامی معلمان ،حزب مردم سالاری و حزب همبستگی این شهرستان با عنوان غدبیر عید ولایت و امامت در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد پلدختر برگزار شد.
به گزارش بلوطستان در این همایش که با محوریت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان پلدختر و معمولان ،انجمن اسلامی معلمان ،حزب مردم سالاری و حزب مردم سالاری شهرستان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار شد دبیران احزاب اصلاح طلب استان نیز حضور داشتند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b4%db%b0%db%b3%db%b1
کرم ملک آسا دبیر حزب همبستگی لرستان ،فضل الله سالاری دبیر حزب مردم سالاری استان ،اصغر دولتشاه رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد ، مجید صالحی دبیر شورای سیاست گذاری و نبی رضا زینی وند”فلاحی ” از اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم اباد ، علی منصوری کنش گر سیاسی اصلاح طلب از مهمانان استانی این همایش بودند. سخنرانان این همایش نیز فضل اله سالاری دبیر حزب مردم سالاری ،دولتشاه رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد ،کرامت خانی پور فعال اصلاح طلب و نورالدین محمدی زاده و مراد حسین صحرایی از کنش گران سیاسی شهرستان پلدختر بودند.

photo_2016-09-20_19-39-12
اصغر دولتشاه رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد در همایش پرشور اصلاح طلبان حامی دولت تدبیر و امید با موضوع غدیر عید امامت و ولایت گفت:اصلاح طلبی جناح نیست بلکه یک جنبش اجتماعی و خواست ملت است.
وی با بیان اینکه امروز در تمامی سطوح جامعه ندای اصلاح طلبی سرداده می شود،اظهار داشت:گفتمان مسلط جامعه ما اصلاح طلبی است و آنهایی که نمی خواهند این را بپذیرند پنبه را از گوش در بیاورند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b7%db%b4%db%b2%db%b5%db%b8
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد خاطر نشان کرد: ملت بیدار است و می داند چه می خواهد وضعیت موجود را نمی پذیرد و اصلاحات را چاره کار می داند.وی با بیان اینکه اصلاح طلبی جوهره دینی دارد،اظهار داشت: حکومت علی علیه السلام یک حکومت اصلاحی بود و قیام امام حسین هم یک قیام اصلاحی بود که برای اصلاح امت جدش رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت.
اصغر دولتشاه تصریح کرد: برخی دم از اصولگرایی می زنند اما دروغ می گویند کسانی که در برابر حکم امام در مجلس دوم ایستادگی کرده و این حکم را ارشادی و مولوی قلمداد کردند امروز دم از اصولگرایی می زنند اما نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم در مقابل حکم حکومتی مقام معظم رهبری در خصوص خارج شدن طرح اصلاح قانون مطبوعات تمکین کردند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b7%db%b2%db%b5%db%b2%db%b6
وی گفت: هشت سال تمام ملت رابه فلاکت کشاندید و در مقابل مقام معظم رهبری هم ایستادید و ۱۱روز نیز خانه نشین شدید . دولتشاه افزود: یکی از نمایندگان استان لرستان اخیرآ مصاحبه ای کرده و مدعی شده دولت روحانی اصلاح طلب نیست به ایشان می گویم آقا به تو چه ،دولت با رای ما آمده ،تو به کار خودت برس ،تو که در مجلس قبل امضا جمع کردی و بایت انتصاب رحیمی به عنوان معاون اول رئیس جمهوری به احمدی نژاد تبریک گفتی .
دولتشاه با بیان اینکه به رای خود در دوم خرداد ۷۶افتخار می کنیم ،اظهار اشت: شما مردانه بیایید زیر عکس و بیرق احمدی نژاد مسئولیت عملکردش را بپذیرید.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b7%db%b2%db%b4%db%b5%db%b7
وی گفت: شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان به قوت خود باقی است و فعلا باید برای شورای شهر برنامه ریزی کند. دولتشاه به رد صلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب در انتخابات دهم اشاره کرد و گفت: ما را از اسب بیاندازید از اصل نمی افتیم چون هر چه رد صلاحیتمان کنند ما محبوب تر می شویم.
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد افزود:نمایندگان باید تفکیک قوا را رعایت کنند و در این خصوص از استاندار محترم لرستان می خواهم همان حرفی که گفت پای بند به تفکیک قوا هستم محکن باایستد . وی گفت: نمایندگان محترم هستند ولی اقتدار دولت را نمی گذاریم هر کسی بشکند.
اصغر دولتشاه گفت: حسن دولت این است که جلوی دهان کسی را نبسته و خوشبختانه عملکرد دولت در خیلی از زمینه ها مثبت و قابل دفاع است.وی با تاکید بر همدلی برای توسعه لرستان گفت: در کرمان چپ و راست برای منافع استان کنار هم می ایستند اما در لرستان برخی بلد نیستند در دفاع از منافع مردم کنار هم قرار بگیرند و فقط روی تغییر آموزش و پرورش زوم کرده اند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b7%db%b2%db%b5%db%b4%db%b1

دبیر حزب مردم سالاری شاخه لرستان هم گفت: اگر بی وفایی مردم و بی بصیرتی خواص نبود غدیر به فراموشی سپرده نمی شد. فضل اله سالاری  با بیان این مطلب  افزود: حکومت علی علیه السلام تنها حکومت عادل در راه تحقق عدالت اجتماعی بود . وی با بیان اینکه حسودان ،کینه ورزان و منفعت طلبان واقعه غدیر را پس از سه ماه به دست فراموشی سپردند،گفت: علی شخصیتی حق طلب و عدالت محور بود و در راه عدالت هیچگاه نزدیکان و اقوام و بستگان خود را بر مسندها منصوب نکرد.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b4%db%b1%db%b0%db%b2
وی افزود: علی هیچگاه نگفت اگر کسی با من است بر همگان لایق تر است و هیچ گاه نگفت اگر فلان افراد به فلان مدیر و وکیل نزدیک تر است پس باید مسند دار باشند،علی معیار حق طلبی بوده است.
دبیر حزب مردم سالاری شاخه لرستان اظهار داشت: علی علیه السلام دارای ویژگیهای بارزی بود که جدیت در حفظ بیت المال،ایجاد امکانات مساوی برای همه ،عدالت ،نظارت بر اموال مسلمین و برخورد با مفاسد اداری و مالی از برجسته ترین آنها به شمار می رود.
وی با بیان اینکه باید از معیارها و ویژگیهای شخصیتی امام علی علیه السلام تاسی بجوییم ،افزود:حقوق های نجومی ،چپاول های چند هزار میلیاردی و واگذاری املاک دولتی به نزدیکان که دل مردم را چرکین کرده است با عدالت علوی همخوانی ندارد.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b4%db%b4%db%b0%db%b8
سالاری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تحولات سیاسی استان و پلدختر گفت:چندی است برخی افراد دم از اتحاد می زنند ،ما شاید در نوع خود اختلافاتی داشته باشیم اما ما هم معتقد به اتحاد هستیم.
وی با طرح این سوال که اتحاد حول چه محوری باید انجام گیرد ،اظهار داشت: این اتحاد باید بر سر چه شاخصه هایی باشد و اصول مشترک و سیاست های مشترک باید چه باشد؟سالاری ادامه داد: نمی شود اگر در منطقه ای چون نماینده ای پیروز انتخابات شده اما گروهی دیگر اکثریت را دارند ناحق قلمداد شوند و مدام از طریق واسطه ها و کانال های مختلف با احزاب و فعالان سیاسی ندای اتحاد ظاهری سر دهید.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b4%db%b0%db%b1%db%b4
وی افزود: قرار است روز بعد از اتحاد چه اتفاقی بیافتد آیا اگر فلان مدیر برود ،فلان فرماندار برود اتحاد رقم می خورد ؟دبیر حزب مردم سالاری لرستان اظهار داشت:ما این وحدت و اتحاد را نمی پذیریم ،از وحدت حرف زدن زیباست اما اگر اخلاص و صداقت محور نشود و نگاه به سمت شایسته سالاری نرود وحدتی صورت نمی گیرد .وی افزود: هرگز اجازه نمی دهیم کسانی که با دوستان ما هم طراز نیستند جایگزین شوند همانطور که علی علیه السلام با مخالفین خود متحد نشد.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b4%db%b4%db%b1%db%b0
فضل الله سالاری با بیان اینکه به صرف داشتن یک نماینده و پیروزی در انتخابات دلیل معقولی برای عزل و نصب نیست،اظهار داشت: از دولت روحانی که دولتی مظلوم است به خاطر برنامه ها و فعالیت های خوبی که داشته است و تنها دارد پیش می رود تشکر می کنم.
دبیر حزب مردم سالاری لرستان افزود: از استاندار عملگرای لرستان حمایت می کنیم و معتقدیم نباید فرصت سوزی شود. وی گفت: انتقادی که از آقای استاندار داریم این است که باید روند استفاده از نیروهای مخلص و توانمند و متعهد تسریع شود.
سالاری ادامه داد: استاندار در حوزه فعالیت های عمرانی گام های خوبی برداشته و ما از سیاست های دولت و نماینده عالی دولت در استان حمایت می کنیم اما معتقدیم باید از ظرفیت های اصیل حامی دولت استفاده بیشتری شود.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b4%db%b0%db%b4%db%b7

کرامت خانی پور کاندیدای رد صلاحیت شده مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان هم در این همایش  با بیان اینکه عید غدیر با بحث توسعه فرهنگی ارتباط مستقیم دارد،افزود: پیامبر به فکر ایام پس از رحلت خود بوده که می بایست اسلام و گفتمان مترقی آن توسعه یافته و برای این می بایست به مقید ترین مسلمان یعنی حضرت علی علیه السلام واگذارشود.
وی تصریح کرد: علی علیه السلام در عمل به گفتمان اسلامی و اسلام مد نظر پیامبر که یک دین رحمانی است ایمان داشت و به همین دلیل در روز عید غدیر واقعه تاریخی غدیر اتفاق افتاد که رویدادی بزرگ در تاریخ اسلام به شمار می رود.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b4%db%b0%db%b2%db%b5
وی در بخش دیگری از سخنان خود به علت تاریخی توسعه نیافتگی ایران اشاره کرد و گفت: کشورهایی نظیر سنگاپور و ترکیه که در قیاس با ایران از منابع سرشار و خدادادی کمتری برخوردار هستند نسبت به ایران توسعه یافته هستند و امروز کره جنوبی در روزگاری که برای توسعه خود از برنامه توسعه کارشناسان آمریکایی و ایرانی استفاده کرد امروز در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است و باید بررسی شود که چرا ما در دستیابی به این توسعه نتوانسته ایم موفق عمل کنیم.
کرامت خانی پور گفت: ما مردم ایران هیچگاه نیامده ایم علت این ناکامی در دستیابی به توسعه را بررسی کنیم و امروز بنا دارم با توجه به اینکه در ۷۴روز فعالیت انتخاباتی ۱۸مبحث رادر این فعالیت هابه بحث توسعه اختصاص داده بودم در باره چرایی به وجود آمدن وضعیت کنونی صحبت کنم.
وی افزود:خلا مطالبه گری و نظارت شهروندان از جمله ضعف هایی است که در روند توسعه ایران محسوس است.عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان پلدختر با بیان اینکه مطالبه گری مردم و نقش نظارتی آنها می تواند نقشی بی مانند در یک نظام سیاسی و اصولا جامعه ایفا کند ، افزود: توسعه تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه مردم به خوبی نقش نظارتی و مطالبه گری خود را با تکیه بر قانون مداری ایفا کنند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0_%db%b1%db%b6%db%b4%db%b4%db%b4%db%b7
خانی پور تصریح کرد: موانع توسعه باید برای تامین رفاه و بهتر زیستن با تکیه بر مطالبه گری و نقش نظارتی مردم رفع شوند و در این زمینه مطالبه گری در دو زمینه یعنی غیر رسمی و رسمی می توان انجام شود. وی با بیان اینکه گسترش فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی و گروههای مردم نهاد از راههای تقویت مطالبه گری و ایفای نقش نظارتی مردم است ،اظهار داشت: حضور قشر فرهیخته و تحصیل کرده در قالب این فعالیت ها می تواند به تقویت مطالبه گری و نقش نظارتی مردم منجر شود.
این چهره شاخص اصلاح طلب خاطر نشان کرد: این اگاهی بخشی می تواند مانع از هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی در جامعه شود و مسیر را به سمت توسعه یافتگی هموار کند.
وی ادامه داد:اگر نظارت و مطالبه گری در جامعه ضعیف باشد اختلاس ها در سطوح اداری ایجاد شده و دست برد به بیت المال به وجود می آید اما اگر این دو مولفه به خوبی در سطح جامعه تقویت شوند دسترسی دزدان و سارقان و غارتگران بیت المال به منابع مردم و بیت المال مقدور نخواهد شد.
این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: رسانه ها ،مطبوعات محلی ،صداوسیما و شبکه های اجتماعی نقشی مهم در پیگیری مطالبات مردم و نظارت دارند و اگر به خوبی این نقش ایفا شود باعث پویایی سیستم اداری نظام سیاسی ما در سطوح مختلف و بالا رفتن رضایت مندی مردم و افزایش مقبولیت در سطح جهانی می شود .وی گفت : ما به حیات و عزت نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی عشق می ورزیم.
کرامت خانی پور در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل سیاسی استان و شهرستان پلدختر گریزی زد و گفت: گروهی اخیرآ در سطح جامعه به منظور تامین منافع خود ندای دروغین شکل گیری اتحاد بین اصلاح طلبان پلدختر گوش فلک را کر کرده است در پاسخ به این دسته می گوییم ما معتقد به این شعار محوری هستیم و معتقدیم این وحدت هم اینک به وجود آمده است.
وی افزود: آن گروه که بنا به هر دلیلی دوستان خود را در بحبوحه انتخابات ترک کردند و خود را به اسارت در اردوگاهی دیگر برده اند قدوم مبارک آنها بر روی چشم ما خواهد بود به شرط اینکه به خویشتن خویش بازگردید.

 عکس ها از عباس دارایی/ سردبیر پایگاه بلوطستان

  1. تدبیری

    آفرین به غیرتتان
    این همایش اصلاحطلبان حامی دولت تدبیر و لیست امید بود نه آن همایش ………. لیست امید در روز قبل از آن

  2. بالاگریوه

    اینجانب بعنوان بی طرف وقتی نگاه به این دوهمایش می کنی جلسه اول اکثرا کارمندان …… وافراد عادی جامعه هستند اما همایش دوم اکثریت مطلق اصلاح طلب هستند که به انها باید درود گفت چون گفتمان اینها صادقانه است نه…..موفق باشید مردم سره رااز ناسره تشخیص می دهند

  3. عزیزی

    با ادای احترام همایش اصلاح طلبان واقعی دیروز به مردم نشان داد که زمان ….. تمام شده است اما متاسفانه
    عده ای مانند عصر پارینه سنگی ….. که زیبنده ای زمان نیست مردم را به زور نمی توان همراه کرد خسته نباشید ازاد مردان درکنارتان خواهیم ایستاد

  4. معین

    سلام
    من یکی از شاگردان استاد خانی پور هستم
    انصافا در مدت هیجده سال شاگردی ایشان همواره ایشان رو یک انسان خوش فکر و با تفکر و متعهد دیدم
    حیف است که ایشان در جمع نیروهای اجرایی شهرستان نباشن
    خدا برای این مردم محروم حفظت کنه استاد

  5. ناشناس

    ورود…… و…سایر افراد اتاق فکرنماینده به جرگه اصلاحبان را تبریک عرض می نماییم البته مشروط به این که این اقدام به مانند ایام تبلیغات مجلس فقط بازی سیاسی نباشد وبرن تهران بر گردن سر موضع قبلیشون

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان