شما اینجا هستید
فرهنگی » دفاع مقدس و مسوولیت اهل‌قلم

دفاع مقدس درخشان‌ترین تجلی انقلاب اسلامی است. چرا که توانست قدرت و شجاعت ملت بزرگ ایران را نشان دهد و بر ظرفیت الهام بخشی ایران اسلامی به ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان بیفزاید. رمز این درخشش در آن است که دفاع مقدس شاخه‌ای از اندیشهٔ عاشورایی و در پیوندی استوار با حماسهٔ حسینی است. دفاع مقدس دری است که تا ابد گشوده است و از ورای آن می‌توان بیداری فطرت‌هایی را به نظاره نشست که یکی پس از دیگری، با شورش بر ظالمان و زورگویان عالم، تحقق وعده الهی و رسالت انبیاء و اولیای خداوند را نوید می‌دهد.
نتیجه تصویری برای دفاع مقدس
منطق دفاع مقدس جریانی پایدار است که باید از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد و تقویت شود. اگر می‌بینیم که امروز ایران ترازی جهانی یافته است، مرهون جان‌فشانی‌های شیر مردان بیشهٔ عشق است که با منطق ایثار با جهان سخن گفتند و با تکیه بر خداوند متعال، فرهنگ مقاومت را به وجدان‌های بیدارِ جهان هدیه کردند. مطالعهٔ گذشتهٔ تاریخ ایران حاکی از آن است که پایداری و اقتداری که به برکت دفاع مقدس به دست آمد در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است. نگرانی نظام سلطه از قدرت ملت ایران و الهام بخشی و نفوذ آن در دلهای آزادگان جهان در امروز نیز همان هراسی است که در سال‌های دفاع مقدس داشت.
ملت ایران فراموش نکرده است که در جنگ هشت ساله، دنیا به ما حتی سیم‌خاردار هم نمی‌فروخت اما انواع اسلحه مدرن را در اختیار رژیم بعثی صدام می‌گذاشت. در چنین شرایطی بود که رزمندگان اسلام، آن بلاجویان عاشق، حماسه را با عرفان آمیختند و مسیر توحید، آگاهی، عدالت‌خواهی، ستم ناپذیری و آزادگی را به روی ملت‌ها گشودند.
 نکته پایانی اینکه در عصر حاضر، بدون تردید رسانه گویاترین زبان برای بیان صحنه‌های شکوهمند دفاع مقدس و بهترین زمینه برای ایجاد پیوند میان فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی کشور است. با این همه شاید از آنجا که دفاع مقدس از حیث زمانی به ما نزدیک است، موجب شده که گاه از وقایع‌نگاری آن غفلت بورزیم تا آنجا که بسیاری از حقایق درخشان این حماسه در دل‌های صاحبان اسرار باقی‌مانده و برخی هم با آنان به خاک سپرده شده است. حال آنکه با وجود بسترهای متنوع رسانه‌ای، بر اهل‌قلم و هنر است که بیش از پیش در زنده نگه‌داشتن این حماسهٔ ماندگار تلاش نمایند.
 دکتر محمدجعفر محمدزاده؛ بلوطستان
نتیجه تصویری برای محمدجعفر محمدزاده

  1. حمزه قبادی

    واقعا یک هنرمند وکسی که دارای قلم است بایدازهنرخوددرجهت رفع مشکلات وگرفتاری های جامعه استفاده کندوبی عدالتی ها وندانم کاری هارابه حاکمان گوشزدکندکه درصدداصلاح !آن برآیند ،نه اینکه قلمش درراه ترویج خرافات وجهل ونادانی که عامل عقب ماندگی وبدبختی ملت هاست بکارگیرد!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان