شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » آسفالت رویای مردم شهرک پارسیلون خرم آباد

کوچه خاکی مهریز آسفالت

گویی سرنوشت کوچه های خاک آلود شهرک پارسیلون با چرخ های زنگ زده کارخانه پارسیلون به هم گره خورده است. هم چون گره های کوری که برای باز شدن آنها از دست، دست هم کاری بر نمی آید.
کوچه شلوغ است. گرد و خاک های برخاسته از بازی کودکان ، همه را کلافه کرده است. گاهی شلینگ های آب هم نمی تواند نفس غبارهای برخاسته از کوچه را بگیرد. مریم دخترک ساکن در یکی از کوچه های کوثر شهرک پارسیلون، پاییز که می شود و با آمدن گرد و غبار به علت تنگی نفس، نفس هایش به شماره می افتد. او دست های کوچکش را بالا می برد و از خدا می خواهد حالا که کسی به فکر کوچه های آنها نیست حداقل زودتر باران ببارد تا کمتر عذاب بکشد.
شهرک پارسیلون خرم آباد با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر که بیشتر آنها را قشر کارگری و کارمندی تشکیل می دهد با قدمتی بیست ساله هنوز کوچه هایش آسفالت نیست. یکی از ساکنین این شهرک می گوید: تا حالا دو نماینده مجلس و چند عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد در این سال های که گذشته ، با این شعار که شهرک را آباد خواهیم کرد رای اکثر مردم این شهرک را به نفع خود در صندوق های رای ریخته اند. اما دریغ از قدمی مثبت برای مردم این شهرک.
شهروند دیگری می گوید در کنار زمین های این شهرک قرار بود بازار چه محلی احداث شود که چند سال پیش آن را واگذار کردند که با پول آن کوچه ها و خیابان های شهرک آسفالت شود. اما تنها چند خیابان اصلی شهرک آسفالت شد و در زمین های واگذار شده آپارتمان های چند طبقه چون قارچ سبز شد.
این روزها بعد از بیست سال آسفالت کوچه های شهرک پارسیلون به صورت رویای برای مردمش در آمده است و گاهی پیرمردان بازنشسته از کارخانه پارسیلون خاطرات گذشته شان را با وعده های داده شده گره می زنند تا روزهای باقی مانده عمرشان را در میان غبارهای برخاسته از کوچه ها به پایان برسانند.
این روزها کودکان شهرک پارسیلون منتظر آسفالت کوچه هایشان هستند تا دیرتر توپ های فوتبال چینی شان پاره شود تا خواب نیم روز والدین خود را پاره نکنند.
این روزها مریم منتظر است تا دیگر در ماه های پاییز به علت غبارهای برخاسته از کوچه، برای تنگ نفسی اش ماسک نزند.این روزها مردم شهرک پارسیلون منتظر هستند تا وعده های سرخرمن به پایان برسد. چون فصل برداشت خرمن به پایان رسیده است.
این روزها …

عبدالرضا شهبازی/ بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان