شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » چند تن از یاران امام زمان (عج) لر هستند؟


 
 
 
 
ماجرا از انجا اغاز شد که ما قصد کردیم بدانیم که در میان ۳۱۳ تن یار امام عصر (عج) چند نفر ایشان لرتبار هستند پس متون موثق واحادیث مربوطه را گشتیم تا بدانیم اصلا یاران ایشان بیشتر از کدامین مناطق هستند لیکن انچه که بدست امد این بود که هیچ یاری از ایشان در مناطق لرنشین ذکر نشده است!
یاران ایشان اکثرا از مناطق تهران و ری و کاشان و خراسان و گلپایگان واصفهان و قم و قزوین… و چند تنی هم از آذربایجان!
بنابراین سرمان در اخرالزمان هم قرار است بی کلاه بماند خوب چگونه باور کنیم از میان تنها قوم صددرصد شیعه هیچ یاری از امام عصر حضور نداشته باشد اخر این درد جانکاه را به که بگوییم وچگونه تفسیر نماییم!
اینکه بیشتر یاران امام از مناطق فارس نشین هستند و سر ما بی کلاه مانده لذا ما چند واکنش داریم که نشان دهیم:
اول اینکه بگوییم ردپای شوونیسم در این قضیه به چشم می خورد وما باید انکار کنیم! یعنی بگوییم این احادیث چندان معتبر نیست…
دوم اینکه بگوییم خوب ممکن است در ان روزگار مناطق لرنشین چندان توسعه نیافته بوده و اوازه ای نداشته اند اما هم بروجرد و هم نهاوند و هم خرم اباد (شاپورخواست) و هم ایذه (مالمیر) ازکهن ترین شهرهای این سرزمین هستند و هم برخی مناطق فارس نشین که ذکر شده در  ان روزگار دهکده هم نبوده اند!
سوم اینکه بگوییم خوب ما جز یاران اصلی نیستیم پس فرعی هستیم! خوب نگران کننده است اخر تاکی قرار است ما مرئوس وزیردست بقیه باشیم حتی در دوران یک منجی عدالت طلب!
چهارم اینکه بگوییم خوب ممکن است یارانی که در این مناطق ذکر شده اند اصلتا برخی از ایشان لرباشند مثلا به سبب مسائل کاری وشغلی به قم یا تهران مهاجرت کرده باشند که در این صورت بقیه اقوام هم ممکن است همین ادعا را تکرار کنند تازه کارگران اتباع افغانی در این زمینه حضور چشمگیرتری دارند!
پنجم اینکه باور کنیم حقیقت مثل ته خیار تلخ است و باور کنیم که در سرمان بی کلاه مانده وبه استغاثه وندبه بپردازیم بلکه از بار گناه مان کم شده و سهمیه به ما بدهند اما مگر کار بقیه گل وبلبل است که کار ما باشد!
عیبی نداره ما هم خدایی داریم!!

منبع: لور

  1. الف

    اونوقت میگن چرا لرها مضحکه عام و خاص شده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تا وقتی که اندیشمندانی اینچنینی داریم متاسفانه!!!!!!!!!!!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان