شما اینجا هستید
سیاسی » چه اصراری بر زنده کردنده زخم مردم دارید؟

فرج اله مومنی از فعالین سیاسی اصلاح طلب استان لرستان به مطلب منتشر شده از طرف وکیل «کرم محمدی» فرماندار اسبق کوهدشت واکنش نشان داد. به گزارش بلوطستان، مومنی با بیان اینکه همیشه خود را پایبند به قانون دانسته و می‌دانم، گفت: همواره هم در جهت آرام کردن فضا تلاش کرده ام. مصاحبه این‌جانب حدود ۴۰ روز پس از انتخابات و پس از شکل گیری اعتراضات مردم و در جهت تسکین آلام مردم و آرام کردن فضا منتشر شد. اما متأسفانه پس از گذشت حدود یک سال از انتخابات عده ای دائماً در حال تحریک مردم هستند.
به گزارش بلوطستان مومنی، در پاسخ به اظهارات «محسن باقرپور» که دو روز پیش در قالب گفت‌وگو در برخی سایت‌های کوهدشت منتشر شد و در آن‌جا مدعی شده بود افرادی برای پادرمیانی و تقاضای بخشش از کرم محمدی بسیج شده و حتی برای جلب رضایت، والده ایشان (باقرپور) را نیز واسطه قرار داده اند، گفت: این ادعا کاملاً کذب است. مومنی ادامه داد: تا جایی که از سایر دوستان هم اطلاع دارم هیچ کدام از عزیزان درخواست بخششی از کرم محمدی نداشته اند. باقرپور صریحاً بگوید چه شخص یا اشخاصی جهت جلب رضایت کرم محمدی اقدام کرده اند؟
مومنی در پاسخ به اینکه «باقرپور» شرط بسته شدن پرونده را «عذرخواهی رسمی و علنی» از کرم محمدی عنوان کرده بود، گفت که یکی از مهترین منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات، «حق الناس» دانستن رای مردم است. از نظر ایشان مراقبت از رأی هر ایرانی، «واجب شرعی و اسلامی» است و هیچ کس حق ندارد در این امانت خیانت کند ضمن اینکه «نتیجه آرای» مردم نیز مظهر کامل حق الناس است و همه باید در مراقبت و دفاع از آن تلاش کنند. و تجربه هم نشان می دهد که یکی از مهم ترین مولفه های برگزاری یک «انتخابات سالم» و رعایت «حق الناس»، تعادل و توازن میان اعضای هیأت اجرایی و نظارت است. سابقه ی انتخابات ادوار گذشته ثابت نموده که هرگاه این توازن ایجاد شده، انتخابات سالمی برگزار شده است و در نقطه ی مقابل هر گاه ترکیب این هیأت یکدست و به نفع نامزدی خاص چیده شده باشد، با انتخاباتی پرحرف و حدیث روبرو بوده ایم. حال چه کسی می تواند ادعا کند که ترکیب هیئت های اجرایی و نظارت در انتخابات سال گذشته حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان یکدست نبوده است؟

index3

چه کسی می تواند ادعا کند که شروع انتخابات در کوهدشت تا ساعت ۱۱ صبح به تاخیر نیفتاده است؟ چه کسی می تواند ادعا کند که انتخابات رومشکان تا ساعت ۱۱ صبح به پایان نرسیده است؟ متأسفانه حوادث تلخ انتخابات ۷ اسفندماه ۹۴ در کوهدشت و رومشکان چنان موجب «ناراحتی» و «ناامنی روحی» و «روانی» مردم این منطقه شده است که چند «نسل» زمان می خواهد تا آن خاطره تلخ از ذهن ها پاک شود. متأسفانه این بدبینی برای بسیاری از مردم بویژه جوانان به وجود آمده و خیلی ها اعتقادشان سست شده و اعتمادشان برای شرکت در انتخابات بعدی نیز سلب شده است. معتقدم هزینه ای که نظام بابت ماجرای انتخابات کوهدشت داده بدون اینکه نقشی در این موضوع داشته باشد، سخت گزاف بوده است و کسانی که با کلید زدن آن انتخابات عجیب و غریب، این هزینه های سنگین را به نظام تحمیل کردند، باید هم در دنیا و هم در آخرت پاسخ گو باشند.

به نظر بنده هیچ خسارتی بالاتر از «بی اعتماد کردن مردم به نظام» و پشت پا زدن به «حق الناس» نیست. اگر این آقایان شجاعتی داشته باشند، بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که در جهت جلب اعتماد مردم به نظام و کم رنگ شدن آن خاطره تلخ، از مردم عذرخواهی کنند. بنابراین بنده معتقدم کسانی باید عذر خواهی کنند که به «مقدسات» توهین کرده اند، کسانی باید عذرخواهی کنند که «حق الناس مد نظر رهبر معظم انقلاب» را رعایت نکردند، کسانی باید عذرخواهی کنند که اعتماد مردم به نظام را بازیچه امیال خود کردند نه ما.
در پایان از آقای باقرپور این سوال را دارم که چه اصراری بر زنده کردنده زخم مردم دارند؟ چرا هر از چند گاهی با انتشار مصاحبه ای، موجبات ناراحتی و تألم خاطر مردم را به وجود می آورند؟ چرا یاد آن خاطره تلخ را برای مردم زنده می کنند؟ درست است که کرم محمدی به ایشان «وکالت حقوقی» جهت پیگیری پرونده را داده اند، اما آیا به ایشان در زنده کردن زخم مردم و رنجش اذهان عمومی هم «وکالت» داده اند؟

  1. حمزه قبادی

    حمزه قبادی (طبیعت):
    تقدس گرایی سر منشاً دیکتاتورى و استبداد است.
    هر چیزى که مقدس نامیده شد یعنى اینکه شما دیگر حق ندارید به راحتى در باره آن اظهار نظر کنید و کوچک ترین انتقاد و مخالفتى با آن هزینه سنگینى به دنبال خواهد داشت. این مقدس مى تواند هر چیزى باشد:
    یک کتاب، یک دین، یک انسان، یک بنا و …
    با تقدس گرایی مبارزه کنید .
    هیچ کس و هیچ چیز آنقدر مقدس نیست که نتوان آن را به نقد کشید.
    “فریدریش نیچه”

    • افشین

      درود خدا بر قبادی اندیشمند خردگرا .هیتلر جمله خوبی گفته:قانون مانند تار عنکبوت است فقط توانایی گرفتن حشرات ریز رادارد.

  2. مدیر

    از مسئولین محترم انتظار داریم به باقرپور تذکر بدهند تا جو شهر را ملتهب و مسموم نکند. چرا هر روز مصاحبه می کند؟
    به ایشان تذکر بدهید که فقط وکیل باشد نه سخن پراکن! تا موجب تألم خاطر و نارحتی اکثریت قریب به اتفاق مردم شریف کوهدشت و رومشکان نشود
    به نظرم هدف باقرپور به هیچ عنوانی دفاع از کرم محمدی نیست. هدفش کسب اعتبار و مشروعیت برای آقای نماینده است که با این اظهاراتش و این فضای مسموم و ملتهبی که همیشه ایجاد می کنه بیشترین ضربه را به نماینه محترم زده اند.

    • s a

      خنده داره / اقای محمدی بازوی راست نماینده بود الان به ایشان خدشه وارد میشه؟

  3. حمزه قبادی

    درودجناب آقای افشین ممنون ازلطفتان من خردگراهستم ولی خرافه گرانیستم!

  4. حمزه قبادی

    درودجناب آقای افشین ممنون ازلطفتان من خردگراهستم ولی خرافه گرانیستم!البته قانون خوب می تواندبادانه درشت هاهم برخوردقاطع کندکه متاسفانه. ……..

  5. ناشناس

    درودوسلام بر خاتمی لرستان وشیر مرد اصلاحات ومرد خسته ناپذیر طرهان جناب اقای مومنی واقعا شما یک قهرمانی

  6. لرستانی

    ناامنی روحی وروانی که فرمودید چه کسانی دراین شهرایجادکردند، مردم قضاوت میکنندکشاندن صدهاموتورسوارواعلام پیروزی آزادبخت درساعت۱بعدازظهردرحالی که مردم درحال رای دادن بودند.آیاطرفداران ملکشاهی درشب انتخابات که میدانستندپیروزشده انداینکارهاروکردند.نمونه بارزنتیجه انتخابات اعلام شده بودجنابعالی پیروزی آزادبختو به مردم تبریک گفتی.این ناامنی روحی روانی مردم نبود؟
    [پاسخ]

  7. حمزه قبادی

    قهرمان که خرافه گراومدافع ظلم نیست!

  8. کامبیز نجات پور

    ای کاش این آقایان حداقل احترامی برای مردم قائل باشند نه اینکه فقط به فکر به قدرت رسیدن خود باشند
    آیا بهتر نیست فکر جامعه را به حل مشکلات خود مانند معیشت و اشتغال مشغول کنند ؟
    خودشان خوب میدانند چکار کنند چون سالها مدبر بوده اند خروجی خوبی نداشته اند برای فرار از پاسخگویی با جدالشون مردم را سرگرم میکنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان