شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ایجاد هزار شغل در سال جاری

Image result for ‫مدیرکل بهزیستی لرستان‬‎

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: سه کارگاه در مناطق حاشیه شهرستان خرم‌آباد برای اشتغال افراد پایگاه HIV مثبت و یا باشگاه ایدز ایجاد شده است.اسداله حیدری عصر دیروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان تعداد مشاغل ایجاد شده توسط بهزیستی استان را در ۹ ماهه امسال هزار و ۲۶۰ شغل با تحقق ۹۱ درصدی اعلام کرد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی برای ایجاد مشاغل به دلیل وجود تفاوت در فرمت سامانه بهین‌یاب و سامانه رصد دارای دو تعهد است که در راستای تعهد استانی در سال جاری ایجاد هزار و ۶۰۰ شغل بوده است که با تحقق ۶۸ درصدی برای هزار و ۷۷ نفر شغل ایجاد شده است. مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: عملکرد بهزیستی نسبت به جذب تبصره ۲۶ قانون بودجه نسبت به اعتبار ابلاغی دارای ۶۱ درصد و نسبت به تخصیص آن ۸۱ درصد تحقق بوده است. وی از پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان به ۱۰ نفر از افراد جویای کار توسط صندوق کارآفرینی امید خبر داد و مطرح کرد: ان افراد تسهیلات ذکر شده را دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون مشغول به کار هستند.

وی به ارائه آمار پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی براساس برش‌های شهرستانی پرداخت و اعلام کرد: شهرستان رومشکان با ۱۰۰ درصد، شهرستان کوهدشت با ۹۶ درصد، شهرستان‌های نورآباد و الیگودرز به طور مشترک با ۹۵ درصد موفق به بیشترین جذب تسهیلات شده‌اند. این مسوؤل شهرستان خرم‌آباد را با ۶۵ درصد دارای پایین‌ترین جذب تسهیلات قرض‌الحسنه دانست و افزود: شهرستان‌های سلسله با ۷۶ درصد و بروجرد با ۷۵ درصد نیز دارای جذب پایین تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال برای جمعیت هدف هستند. حیدری با بیان اینکه بسیاری از مشاغل به دلیل وجود اختلاف میان دو فرمت ذکر شده قابل ثبت را ندارند، یادآور شد: در برخی از مکان‌های آسیب‌پذیر، حاشیه شهرها و مناطق محروم شغل‌های ایجاد شده است که جزو آمار ارائه شده نیستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان از ایجاد سه کارگاه در مناطق حاشیه شهرستان خرم‌آباد برای اشتغال افراد پایگاه HIV  مثبت و یا باشگاه ایدز خبر داد و خاطرنشان شد: این افراد در کارگاه‌ها هم‌اکنون مشغول به کار هستند ولی این شغل‌ها در سامانه‌های مربوط ثبت نشده‌اند. وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در راستای تثبیت اشتغال از طریق بیمه و سایر راه‌هایی که به اشتغال جمعیت هدف مرتبط است با پرداخت تسهیلات تلاش شده است که اشتغال ایجاد شده هزار و ۸۵۴ نفر تثبیت شود.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی استان لرستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان