شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » یاردیرین امام (ره) به ملکوت اعلی پیوست

http://media.jamnews.ir/Original/1392/11/16/IMG17061862.jpg
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شب وفات حضرت معصومه (س) و در شب سالگرد شهادت امیرکبیر به دیار باقی شتافت.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره)، که امروز به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

ساعتی از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله تگذشته بود که مهدی هاشمی دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ماشین نیروی انتظامی وارد بیمارستان شد و پس از چند دقیقه با چهره‌ای گریان بیمارستان را به سمت جماران ترک کرد.دقایقی پس از حضور وی در بیمارستان فائزه هاشمی نیز در محل حاضر شد که هر دو فرزند آیت‌الله با فریاد های اعلام تسلیت مردم حاضر در محل مواجه شدند و جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ تن آن دو را تا ابتدای خیابان شریعتی با فریادهای هاشمی هاشمی تسلیت تسلیت  و همچنین عذا عذا ست امروز روز عذاست امروز همراهی می‌کردند.
آیت ا… هاشمی رفسنجانی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مؤثر و برجسته شورای انقلاب بوده و سپس فعالیت‌های خود را در عرصه‌های گوناگون پی‌گیری کرده‌اند، از جمله:از اعضای حزب جمهوری-سرپرست وزارت کشور-ریاست مجلس شورای اسلامی- امام جمعه موقت تهران-جانشین فرماندهی کل قوا- نیابت ریاست مجلس خبرگان-ریاست جمهوری-ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی-ریاست شورای عالی امنیت ملی-ایشان هم اکنون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشتند.
Image result for ‫هاشمی رفسنجانی‬‎
آیت ا… هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب اسلامی عناوین افتخاری متعددی از مجامع علمی مختلف دنیاکسب کردند و دانشگاه تهران نیز عنوان دکترای افتخاری علوم سیاسی را به ایشان اهدا کرده است. و هنوز نقطه امید و اتکای مردم و مسئولان جامعه در بحران‌های داخلی و خارجی است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین در شهریورماه ۱۳۸۶ به دنبال رحلت آیت‌الله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در دومین اجلاس سالانه دوره چهارم مجلس خبرگان، به ریاست این مجلس مهم و تأثیرگذار برگزیده شد.
وی اسفند سال ۱۳۸۹ ریاست مجلس خبرگان رهبری را به آیت‌الله مهدوی کنی سپرد.آیت الله هاشمی سال ۹۲ پس از اعلام کاندیداتوری، صلاحیتش تایید نشد و پس از آن، از روحانی کاندیدای دیگر ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد.ایشان عصر روز ۱۹ دی ماه به دلیل سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان