شما اینجا هستید
اجتماعی » رهبر معظم: فقدان این رفیق دیرین، هم‌رزم و همکار نزدیک سخت و جان‌کاه است

مسئولین نظام و شخصیت‌ها در پیام هایی درگذشت رئیس مجمع تشخیص نظام را تسلیت گفتند، بلوطستان در پست زیر پیام تسلیت شخصیت ها و مسئولین استان لرستان را فرا روی مخاطبان قرار می‌دهد، ابتدا پیام مقام معظم رهبری و سپس رئیس‌جمهوری و اطلاعیه‌ی دفتر رئیس‌جمهوری آن‌گاه نماینده‌ی ولی فقیه و استاندار لرستان و …

نتیجه تصویری برای پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب برای هاشمی رفسنجانی

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی نمونه‌ کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی بود.

به گزارش بلوطستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی لیدر،  حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت. متن پیام وی به شرح زیر است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
انّا لله و انّا الیه راجعون
با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است.
چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید.
هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب به شمار می‌آید. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از این تفاوت های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.
او نمونه‌ی کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و پر افتخار بود.
سال ها زندان و تحمل شکنجه های ساواک و مقاومت در برابر این همه و آن گاه مسئولیت های خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگ های درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز قدیمی است.
با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم.
اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است. غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم.
غفرالله لنا و له
سید علی خامنه ای
۱۹ دیماه ۱۳۹۵»

رئیس جمهور:امروز اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام مُدبری کم‌نظیر را از دست داد.

در بخش‌هایی ازین پیام می‌خوانیم:
در ایام سوگ فاطمه معصومه(س) و شهادت مظلومانه امیر کبیر، ایران به سوگ سردار شایسته خویش نشست و قهرمان ملی مبارزه با استبداد و استعمار، سر بر آستان حق نهاد.
حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی فرزند ثابت قدم روح الله، همراه و همدل دیرین رهبری، چهره ممتاز و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و دلسوز واقعی مردم؛ پس از عمری مجاهدت و صبوری به ملاقات حق شتافت.

سخن گفتن از هاشمی که سال‌ها در کنار او بودم برای من بسیار دشوار است. وی در طول مبارزات مردم ایران تحت زعامت امام بزرگوار، یک انقلابی تمام‌عیار بود. سال‌ها زندان و شکنجه، او را از راه آن مراد جدا نکرد. او همواره یکی از پیشتازان بنام انقلاب اسلامی بود. او بود که از قم تا نجف و از پاریس تا تهران هرگز امام و مرادش را تنها نگذاشت.
هاشمی از معماران برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، حزب جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و تمام نهادهای انقلاب اسلامی مدیون تدبیر و آینده‌نگری این مرد فرداها است.
امروز اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام مُدبری کم‌نظیر را از دست داد.
او محبوب امام بود و خادم مردم؛ هرکجا که او مسئولیت آن را بر عهده داشت، مایه آرامش امام و رهبری و مردم بود. او تحلیل‌گیری توانا بود که جهان را به‌خوبی می‌شناخت. خطبه‌های نمازش در روزهای سخت دفاع مقدس به همه روحیه می‌داد. او در مظلومیت، چون یار دیرینش شهید بهشتی بود و ناسپاسی‌ها را به آسانی تحمل می‌کرد.
هاشمی هیچ‌گاه از جنگ نهراسید ولی همواره صلح را گرامی می‌داشت؛ هم فرمانده شجاع میدان‌های جهاد و شهادت بود و هم قهرمان مذاکره برای پایان جنگ. سخن گفتن از بزرگ‌مردی که به‌حق سنگ زیرین آسیای نظام بود، ساده نیست.
محرم امام و یاور بی بدیل مقام معظم رهبری بود. برای ایران و ایرانی، آرزوهای بزرگی داشت و تا جان داشت برای سربلندی میهن اسلامی کوشید.
اینجانب با اعلام سه روز عزای عمومی و یک روز تعطیل رسمی؛ مصیبت بزرگ فقدان این قهرمان ملی، اندیشمند بزرگ اسلامی و سرمایه بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران را محضر حضرت بقیه الله روحی له الفداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلا، شخصیت‌های انقلاب و نظام، ملت قدرشناس ایران به‌خصوص مردم شریف استان کرمان و شهر رفسنجان، همه یاران و دوستداران و ارادتمندان ایشان به‌ویژه خانواده گرامی، همسر مکرمه و صبور و همچنین فرزندان و برادران آن مجاهد نستوه صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرد بزرگ علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و مرادش امام خمینی(ره)، همرزمان و شهدای انقلاب اسلامی، و برای همه بازماندگان صبر و أجر مسألت می‌دارم.                        حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران

اطلاعیه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی  

در پی درگذشت هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، هیات دولت بیانیه ای راصادر کرد. به گزارش بلوطستان متن اطلاعیه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت . نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود . هیات دولت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی ، علما و مراجع بزرگوار تقلید، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند و به مناسبت تجلیل از این یار دیرین امام و رهبری سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۵ را تعطیل عمومی اعلام می کند و ملت قدرشناس ایران را به شرکت باشکوه و تاریخی در مراسم تشییع پیکر پاک ایشان دعوت می نماید.
hafteye_dolat_lorestan_1

نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار لرستان در پیامی مشترک رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش بلوطستان، بخشی از پیامی که سید احمد میر عمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد و هوشنگ بازوند استاندار لرستان به مناسبت درگذشت هاشمی رفسنجانی صادر کردند.اینگونه است:
انا لله و انا الیه راجعون
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام  و رهبری بود و انقلاب از آغاز با نام او پیوند یافت. یاد و خاطره ایشان تداعی گر روزهای پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تلاشهای دلسوزانه ایشان برای مجد و عظمت ایران اسلامی، همواره بر تارک تاریخ این سرزمین خواهد درخشید.
اینجانبان مصیبت و ضایعه عظمای رحلت یار دیرین امام(ره) و انقلاب، مجاهد نستوه و دلسوز انقلاب اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری، همه ملت ایران و مردم استان لرستان و همچنین خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می نماییم.

مهندس بهزاد خسروی، مشاور برنامه ریزی و اومور راهبردی اورژانس کشور

به گزارش بلوطستان مشاور لرستانی برنامه ریزی و امور راهبردی اورژانس کشور نیز در پیامی کوتاه درگذشت ناگهانی یار دیرین امام و انقلاب را تسلیت گفت متن وی به شرح زیر است:
درگذشت حضرت ایت الله رفسنجانی یار دیرین حضرت امام رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری را به ملت شریف ایران تسلیت عرض می نمایم .

بهزاد خسروی

پشتوانه ای تکرار ناپذیر برای ملت بزرگ ایران و یاری وفادار برای امام و رهبری

انا لله و انا الیه راجعون

عروج ملکوتی یار دیرین امام و رهبری و استوانه مستحکم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، خسرانی عظیم و ضایعه ای جبران ناپذیر است.   آیت الله هاشمی سرمایه ای عظیم برای انقلاب، پشتوانه ای تکرار ناپذیر برای ملت بزرگ ایران و یاری وفادار برای امام و رهبری بود و با عروج خویش همه دوستداران انقلاب و وفاداران به این مرزو بوم را به سوگ نشاند.
اینجانب این ضایعه اسفبار را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای و عموم هموطنان تسلیت عرض نموده و تسلای خاطر بازماندگان محترم بویژه بیت مکرمشان از خداوند متعال مسالت دارم.
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر

سرپرست فرمانداری پلدختر: مرد روزهای سخت انقلاب

فرماندار پلدختر هم درگذشت یار امام و رهبریی را تسلیت گفت:

‌‌بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ
بانهایت غم واندوه ضایعه دردناک  وجانگداز،ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یاردیرین امام (ره) ورهبری ورئیس تشخیص مصلحت نظام ومرد روزهای سخت انقلاب که عمری را بامجاهدت وتلاش بی وقفه درراه تحقق اسلام وانقلاب گذراندرابه عموم ملت ایران به ویژه استان لرستان وبالاخص مردم شهرستان پلدخترتسلیت عرض می نمایم.

 اسماعیل دوستی:خواستارحضور گسترده مردم به منظور قدرشناسی از خادمان ملت

اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور دربیت آیت ا…هاشمی رفسنجانی درگذشت این یار دیرینه انقلاب، امام و رهبری را به بیت معظم له تسلیت و ابراز همدری کرد. دوستی همچنین در پیامی این مصیبت عظمی را به مقام معظم رهبری، خدمتگزاران نظام و بیت شریف ایشان و مردم ایران اسلامی  تسلیت گفت. وی در این پیام حضور گسترده مردم را بمنظور قدرشناسی از خادمان ملت خواستار شد.

%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%af%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%8c-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%85%d8%b3%d8%a6
متن پیام تسلیت امام جمعه و فرماندار کوهدشت در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی
بسم ‌الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا إلیه راجعون
عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت. نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود.
ضایعه ی دردناک و جانسوز ارتحال مجاهد خستگی ناپذیر، مرد روزهای سخت نظام و انقلاب، یاور دلسوز امام و رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به پیشگاه حضرت بقیه الله روحی له الفداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلا، شخصیت‌های انقلاب و نظام، ملت قدرشناس ایران، همه یاران و دوستداران و ارادتمندان ایشان به‌ویژه خانواده گرامی صمیمانه تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرد بزرگ علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت می‌داریم.
طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، فردی بیرانوند- فرماندار شهرستان کوهدشت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان