شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » دولت از ظرفیت بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده می کند

photo_2017-01-19_12-51-15
 

وزیر کشور صبح روز پنجشنبه به منظور بهره برداری از ایستگاه پمپاژ شرکت کشت و صنعت لرستان و شرکت در همایش نقش زنان در اقتصاد مقاومتی وارد خرم آباد شد.به گزارش بلوطستان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور  در فرودگاه خرم آباد مورد استقبال استاندار لرستان و جمعی از مسئولان این استان قرار گرفت.

 وزیر کشور با اشاره به نقش بانوان در تولید و اقتصاد مقاومتی گفت: دولت از ظرفیت بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری استفاده می کند.وزیر کشور در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی گفت: زنان نقش مهمی در حوزه تولید دارند و دولت به ‌صورت ویژه برای استفاده از ظرفیت های این قشر به آنها کمک می کند.

photo_2017-01-19_12-51-06
وی فزود:  به عنوان وزیر معین استان لرستان در طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب شده ام و  سفرهایی به استان لرستان خواهم داشت تا از از نزدیک در جریان فعالیت های اقتصاد مقاومتی در استان قرار گیرم.
رحمانی فضلی گفت:  از تمام فعالان حوزه تولید و اقتصاد خواسته‌ شده در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی لرستان حاضر شوند تا اقدامات انجام شده و مشکلات موجود بررسی شوند.

استاندار لرستان نیز در این همایش گفت: : ۱۳۲ بانوی کارآفرین در بخش های مختلف بازرگانی، صنعتی و بخش های تولیدی روستایی، نظام مهندسی و وکلای دادگستری فعالیت می کنند.هوشنگ بازوند افزود:لرستان ۴۵ دهیار بانو دارد و : در قسمت های پیمانکاری نیز تعدادی پیمانکار بانو در بخش های راه سازی و ساختمان سازی فعالیت دارد.

وی افزود: : در سال ۱۳۹۴ به رغم کاهش مجموع نرخ بیکاری در لرستان، نرخ بیکاری در حوزه بانوان حدود ۲۳ درصد شد.استاندار لرستان گفت: استان لرستان در بحث ارائه تسهیلات ازدواج شرایط مطلوبی دارد بطوریکه که تاکنون ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال وام ازدواج در این استان پرداخت شده است یعنی حدود ۲۸ هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده اند و ۱۶ هزار نفر در نوبت دریافت هستند.

photo_2017-01-19_12-50-47

همچنین با حضور وزیر کشور  ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار و مدرن ۵۰۰ هکتاری کشت و صنعت لرستان روز پنجشنبه در آیینی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به بهره برداری رسید.وزیر کشور در این مراسم نیز گفت:وزیر کشور گفت: مجتمع کشت و صنعت لرستان بدلیل صرفه جویی در مصرف آب ، راندمان و کیفیت بالای تولید محصول نمونه بارزی از اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: سیاست دولت با توجه به بروز خشکسالی در کشور اجرای اینگونه طرح هاست که برای تقویت آنها تسهیلات ارزان قیمت و بعضا رایگان به این طرح ها اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه بحث دیگر دولت مربوط به کشت هیدروپونیک است ، اظهار کرد: کشت بدون خاک یا همان تولید گلخانه ای هوشمند هیدروپونیک ، از روش های نوین تولید گل و گیاه در دنیا است.

photo_2017-01-19_12-50-42


رحمانی فضلی گفت: با اجرای کشت هیدروپونیک میزان محصول تولیدی ۱۰برابر افزایش می یابد و در مصرف اب نیز به میزان ۹۰درصد صرفه جویی خواهد شد.لازم به توضیح است که در این سفر حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور نیز وارد لرستان شده است.

عکس ها از ایمان بیرانوند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان