شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » افزایش نمایندگان باید نصیب خرم آباد شود ، مشکل بیکاری استان لرستان با داد و فریاد و شعار دادن رفع نمی شود

photo_2017-01-20_21-50-51

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین معضل و مشکل استان لرستان بیکاری است . به گزارش بلوطستان محمد بیرانوندی در نشست خبری امروز جمعه خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان لرستان افزود:  بیش از ۹۰ درصد مراجعات مردمی به دفتر بنده در رابطه با ایجاد شغل است و این امر به یک مساله فراگیر تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال همه باید دست به دست هم بدهیم و برخی تنگ نظریها برای جذب سرمایه گذار را کنار بگذاریم. وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین معضل و مشکل استان لرستان بیکاری است،خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه ۹۶ دولت هشت استان را قرار داده اند تا ردیفی  تحت عنوان ارتقاء شاخصهای توسعه به انها اختصاص یابد اما متاسفانه در بین این استان ها نام لرستان دیده نمی شود.

بیرانوندی گفت: در این زمینه با آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نامه نگاری کرده ام و با توجه به اینکه عضو کمیسیون تلفیق مجلس هستیم سعی مان این است که لرستان هم در ردیف این استانها قرار گیرد .

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: این ظلم به استان لرستان است  که از نظر شاخصهای توسعه در رده پایین است ولی جزء این هشت استان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۶ مبلغ هشت هزار میلیارد تومان به ۳۱ استان کشور اختصاص داده اند ،گفت:  در مجموع فقط ۱۳ درصد بودجه به همه استانها اختصاص یافته است و مابقی در اختیار وزارتخانه هاست.

بیرانوندی افزود: لرستان عقب ماندگیهای انباشته شده داردو برای توسعه آن باید زمینه را برای مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران فراهم کرده و  بسترها را برای حضور سرمایه گذاران در استان لرستان بیش از پیش مهیا کنیم.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی تصریح کرد: مشکل بیکاری استان لرستان با داد و فریاد و شعار دادن رفع نمی شود بلکه باید در عمل همه تلاش کنیم مشکلات رفع شوند .

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه دو سه استان استثنا شده اند ،افزود: کرمانشاه و ایلام جزو این استان ها هستند که کارمندان شان افزایش حقوق داشته باشند و همه تلنگر بنده این است که این کجایش قانون است که این افزایش حقوق کارمندان در این دو سه استان صورت گیرد؟.
بیرانوندی گفت: تاکنون بیش از ۲۰ جلسه با سرمایه گذاران برگزار کرده ام و حتی شخصاً برای رفع مشکلات زمین کارخانه لاستیک سازی خرم آباد اقدام کرده ام . وی افزود:  همه اینها به این خاطر است که درد مردم استان لرستان درد بیکاری است و گفته ام به جای اینکه مدام بگوییم مردم لرستان سلحشور هستند بهتر است برای مردم ایجاد اشتغال کنیم.
محمد بیرانوندی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد استاندار لرستان گفت: استاندار لرستان فردی پرتلاش است.وی به موضوع افزایش نمایندگان در مجلس یازدهم نیز گریزی زد و گفت: موضوع افزایش سهم نمایندگان استان لرستان در مجلس از گذشته مطرح شده است و نمایندگان مجلس قبل موافقت کردند افزایش نماینده در حوزه های انتخابیه لرستان به شهرستان سلسله اختصاص یابد .

وی تصریح کرد: استدلال در این زمینه این بود که این سهم اگر نصیب سلسله شود باعث کاهش مشکلات اجتماعی می شود و الان این موضوع در وزارت کشور مطرح است اما بنده دیدگاهم این است که براساس جمعیت اگر بخواهیم حساب کنیم حوزه انتخابیه خرم آّباد و چگنی نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به ازاء هر ۱۲۰ یا هر ۱۵۰ هزار نفر باید یک نماینده وجود داشته باشد و با این توضیحات حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی باید چهار نماینده داشته باشد و به همین علت بنده تلاشم این است که افزایش یک سهم نماینده برای استان لرستان براساس شاخص جمعیت به حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی اختصاص یابد تا تعداد نمایندگان این حوزه از دو به سه نماینده افزایش یابد./چکیده خبر

  1. کامبیز نجات پور

    فرض کنیم لرستان بیست یا سی نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشد چه فرقی به حال مردم داره
    نماینده ارستان غقط به فکر تغییر مدیران است و بس
    البته نماینده تنها مقصر این مشکل فرهنگی نیست متاسفانه خواسته افراد نزدیک به نماینده تغییر مدیران است

  2. خرم ابادی

    احسنت درود بر شرفت تنها حرف نباشه عمل هم بشه هرچند بنده میدانم. که بسیار سخته با شرایطی و سطح فرهنگ این استان توهین نیست بخدا واقعیت ها را باید گفت. و همچنین بعضی افراد نمیشه کاری کرد. متاسفانه این ریشه در تاریخ این استان دارد.
    شاید دیگر کسی زیر داوار زندگی نکند هم به اینترنت دسترسی داشته باشند.ولی به والله همان نظامات گذشته حکم فرماست.
    یک احمقی توهین کرده مثلا شلوار لکی که همان تنبان که در تهران تا همین چند وقت پیش شلوار مهمانی اینها را مسخره کرده. همه وایی چون سیل خروشان براشفته شدند.
    ولی بدبختی ها ژاری ها نان عاریه ای گرفتن ها از نانوایی اب خوردن نداشتند ها فقر فرهنگی را کسی نمیبیند.
    متاسفم اینو میگم ولی حقیقته هنوز هم مردم لرستان رامیشه با وعده غارت طلافروشی ها تهران اجیر کرد
    جنسش فرق کرده ولی در باطن همونه فرقی هم نمیکنه .
    الان این آقا جدایی از طایفه بازی داره حرف مردم را میزنه
    ولی حرفش باید تبدیل به عمل بشه فشار بیاره و از جان مایه بذاره.
    چیز زیادی نیست. حداقل اینه این آقا علاوه بر خرم اباد دیگر بخش های استان لرستان رو هم میبینه. و این خوبه خودش برخی عزیزان که تنها اونایی و اون طوایفی رو میبین که بهشون رای دادن.
    گام مثبتی ارزیابی میکنم و با به عمل ختم بشه و گرنه حرف باد هواست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان