شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » لرستان در بین استان های پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر

photo_2017-02-19_17-12-33

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان یک فرد نیست بلکه یک مجموعه است که متشکل از مدیران دستگاههای اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی و امنتی بوده و برای فعالیت همه پای کار هستند.

به گزارش بلوطستان غلامرضا آقامیرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه پلدختر افزود: این شورا در استان به ریاست استاندار فعالیت می کند و گزارش عملکرد مربوط به فعالیت های شوراست نه یک شخص خاص، و به همین دلیل اگر قوتی وجود دارد مربوط به مجموعه است و اگر ضعفی نیز مشاهده شود مربوط به بنده است که نتوانسته ام در جایگاه دبیری شورای مبارزه با مواد مخدر مطلوب عمل کنم.

آقامیرزایی افزود:  این شوراها و کمیته‌های ستاد به‌صورت مرتب و ماهانه جلساتی را برگزار می‌کنند که خروجی این جلسات با بررسی‌های انجام شده در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بیان می‌شود.

وی ادامه داد: سعی مان بر این است که بر اساس وظایف ذاتی شورا با مدیران و رسانه ها تعامل داشته باشیم. وی افزود: مبارزه با مواد مخدر کاری سخت و طاقت فرساست و لذا اگر وارد حاشیه شویم ما را در پرداختن به اصل موضوع و رسالت ذاتی دور خواهد کرد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: از انتقاد استقبال می کنم اما اگر انتقادی طرح شود که نابجا و نادرست و تخریبی باشد هم سعی می کنم سکوت کنم و در عمل به گونه ای حرکت کنم که آن رسانه به اشتباه خود پی ببرد.

آقامیرزایی اظهار داشت: رسانه ها جایگاهی خطیر دارند و به مجموعه رسانه ها و خبرنگاران بی تفاوت نبوده و نخواهم بود.وی افزود: در طول دو سال گذشته با متوسط فعالیت کاری ۱۵ساعته در روز هر چه در توان داشته ام انجام داده و هر قولی هم داده ام به آن عمل کرده ام.

وی گفت: کمیته درمان ،مقابله ،فرهنگی ،مشارکت های مردمی ،حقوقی و قضایی و جدیدآ هم کمیته پژوهش که صرفآ در استان لرستان تشکیل شده است مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را متشکل از مدیران حوزه های مرتبط تشکیل می دهند.

آقامیرزایی خاطر نشان کرد: تا قبل از اینکه فعالیت خود را به عنوان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان شروع کنم ۷شهرستان استان فاقد مرکز اقامت مجاز معتادین متقاضی ترک اعتیاد بوده و تنها چهار شهر خرم آباد –دوره چگنی – دورود و نورآباد دارای این مراکز بودند.

photo_2017-02-19_17-16-26

وی با بیان اینکه پیش از این ۶۵مرکز غیر مجاز ترک اعتیاد در سطح استان وجود داشته است ،افزود: در طول دو سال گذشته ۶۵مرکز غیرمجاز را تعطیل و با صدور مجوز به ۴۰مرکز اقامتی معتادین وضعیت را ساماندهی کرده و به این ۴۰مرکز مجوز فعالیت مرکز اقامتی میان مدت دادیم .

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: مراکز کاهش آسیب متناسب با آلودگی در هر شهرستان راه اندازی می شود و در این خصوص خوشبختانه شهرستان پلدختر مشکلی ندارد.وی گفت: راه اندازی مراکز ۸گانه در حوزه درمان یکی از فعالیت های عمده ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان بوده است.وی گفت: محل نگهداری معتادین متهاجر خیابانی از ۱۷۰تخت تا قبل از بهمن ۹۳به ۵۵۰تخت تاکنون افزایش پیدا کرده و این مراکز فقط در مراکز استان ها ایجاد می شوند.

آقامیرزایی با اشاره به این‌که این ستاد در ابتدای سال ۹۴ وارد بحث کمی کمپ‌های ترک اعتیاد شده و از سال ۹۵ وارد کیفی‌سازی شده است، عنوان کرد: در زمینه افزایش تخت های مرکز نگهداری معتادین متهاجر خیابانی با مساعدت استاندار لرستان قابل تقدیر است .

وی گفت: در حوزه مقابله نیز کجموعه دستگاههای ذیر بط پای کار هستند و در این خصوص در سطح شکور پیشرو هستیم.وی افزود: به دستور استاندار لرستان یک طرح جامع در خصوص پاکسازی نقاط آلوده تعریف شده و این امر در سطح مرکز  استان چندین بار اجراشده است.

آقامیرزایی بیان کرد:قرارگاه عملیاتی مبارزه با مواد مخدر نیز در مهر ۹۴به ریاست سردار قنبری فرمانده انتظامی استان تشکیل شده است.وی گفت: ۴۵روز یکبار بر اساس دستورالعمل کمیته مقابله را برگزار کرده ایم و پاکسازی مناطق آلوده را در شهر خرم آباد داشته ایم .وی گفت: در این زمینه در سال ۹۴سیزده جلسه و در سالجاری نیز ۱۲جلسه برگزار کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری در زمر سه استان برتر کشور هستیم،افزود:در این زمینه  آموزش گسترده به دانش‌آموزان، معلمین و والدین دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا و برای استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان به‌عنوان رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری انتخاب شد.
آقامیرزایی تصریح کرد:  در این راستا با کمک‌های استاندار لرستان و به‌منظور پیشگیری از صدمات مواد مخدر برای ۳۲ هزار نفر از معلمان کلاس آموزشی ضمن خدمت پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است .
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده در سطح کشور، لرستان در حوزه فرهنگی و پیشگیری جزء استان‌های برتر کشور است که این برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری مختص به یک دوره خاص نبوده و بنا داریم این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به این‌که طرح آموزش دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه در مراکز استان ها برگزار می شود ، بیان کرد: با توجه به کارهای انجام شده در این زمینه در مدارس لرستان، این طرح نیز به لرستان واگذار شده که با همکاری و محوریت آموزش و پرورش استان در سطح مدارس مقطع دوم متوسطه استارت خورده  و این برنامه ادامه خواهد داشت.وی ادامه داد: لرستان جهارمین استان کشور است که این طرح را اجرا کرده است.

آقامیرزایی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۵ علاوه ‌بر اجرای برنامه‌های روتین خود، ۵۰ هزار دانش‌آموز، ۱۰۰ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان و ۷۵۰۰ نفر از معلمین مدارس استان را در رابطه با پیشگیری از اعتیاد آموزش می‌دهد. .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر افزود: این طرح از ابتدای مهرماه و بدون وقفه آغاز شده و آموزش دانش‌آموزان بدون حضور والدین آن‌ها در کلاس‌ها بدون نتیجه خواهد بود.

وی گفت: در زمینه برگزاری کلاس ها و کارگاهها و گردهمایی های آموزشی پیشگیری از اعتیاد نیز فعالیت های خوبی در سطح استان انجام گرفته است.آقامیرزایی افزود: در کارگاهها و کلاس های آموزشی برای ما نگاه تخصصی و آموزش مدرسین است .
همچنین صبح یکشنبه کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیادبا حضور مبلغین و مبلغات و دهیاران پلدختر به همت اداره تبلیغات اسلامی پلدختر برگزار شد.در این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر گفت: در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتیاد نیاز است که همه مردم به ویژه مداحان، اعضای شوراهای هیات های مذهبی اهتمام جدی و عزم ملی و عمومی داشته باشند.

وی افزود: اعتیاد علاوه بر این که جوانان ما را مورد هدف قرار داده  به عنوان یک آسیب بزرگ اجتماعی موجب بروز ناهنجاری هایی در جامعه نیز می شود. گفتنی است در این کارگاه یکی از اساتید دانشگاهی مطالبی را در خصوص لزوم پیشگیری از اعتیاد در بین سنین پایین بیان کرد.امام جمعه پلدختر گفت:امروز مستکبرین غربی برای از بین بردن این ظرفیت انسانی قصد دارند با توطئه، توسعه مواد مخدر،ایران اسلامی را از جوانان با اراده خالی کند .

وی افزود: نقش مهم خانواده  برای تربیت فرزند مهم است و خانواده مهمترین کانون اجتماعی که فرزند در این محیط می تواند به سلامتی تربیت پیدا کند.

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: مدرسه از ارکان دیگر موثر در مقابله با پدیده شوم اعتیاد است ،در صورتی که پرسنل یک مدرسه کوتاهی کنند فضای علمی از راه اصلی خود منحرف می شود.

وی گفت: بیکاری و فقر اقتصادی  از عوامل مهم اعتیاد است. وی افزود: جوان بیکار که از لحاظ مالی محدودیت هایی دارد ونیازمند است استعداد اعتیاد را دارد و مسئولین باید علاج را قبل از واقعه انجام دهند و زمینه های اشتغالزایی را در کشور فراهم کنند تا جوان بیکار وقت نداشته باشد به دنبال اعتیاد برود.

بابایی بهاروند معاون فرماندار پلدختر نیز در این گردهمایی گفت: منشا برخی گرفتاری ها ،اعتیاد است .وی افزود: در مبارزه با اعتیاد،پیشگیری حرف اول را می زند وبه این مسئله باید بیشتر توجه کنیم.

وی گفت: مشارکت مردم در اگاهی بخشی به نسل جوان برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد ضروری است. بابایی بهاروند تصریح کرد: بر اساس آموزه های دینی نجات یک نفر یعنی یک جامعه نجات دادن،پس از تمامی فرصت ها برای مبارزه با اعتیاد باید استفاده کرد.

photo_2017-02-19_15-55-18

photo_2017-02-19_15-55-24

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان