شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ساخت ۱۰مدرسه پیش ساخته در مناطق محروم لرستان

photo_2017-02-20_16-48-36

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: با مشارکت کشور ژاپن ده مدرسه پیش ساخته در مناطق محروم لرستان ایجاد می شود.به گزارش بلوطستان خدانظر دریکوند در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه موسوم به GGP (کمک بلاعوض به پروژه های تامین نیازهای اولیه انسانی) با هیرویاسوکوبایاشی سفیرکشور ژاپن گفت:  درمراسمی که قائم مقام وزیر در امور بین الملل و مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور نیز حضور داشت کقرر شده است که ده مدارس پیش ساخته در نقاط محروم لرستان ایجاد شود.

وی با تقدیر از کمک سخاوتمندانه دولت ژاپن در توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: این کمک خیر خواهانه و بشر دوستانه دولت ژاپن باعث می شود تا تعدادی از دانش آموزان مناطق محروم این استان بتوانند در فضای استاندارد و ایمن ادامه تحصیل دهند .

وی افزود:  این گونه اقدامات عاملی مهم در پیوند بین ملت ها و ایجاد مودت بین آنها خواهد بود. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: آنچه را که در حافظه تاریخی ایرانیان در خصوص مردم ژاپن وجود دارد می توان در سخت کوشی ،نظم و انضباط ، وظیفه شناسی ، مسئولیت پذیری و انسان دوستی خلاصه کرد و این اقدام هم می تواند به ریشه دار کردن این ذهنیت در خاطره دانش آموزان مناطق محروم لرستان کمک کند .

وی افزود: لرستان دومین استان آسیب دیده از جنگ تحمیلی ۸ساله است . خدانظر دریکوند گفت: آموزشگاه ابتدایی در آموزش و پرورش عشایری لرستان وجود دارد که سه هزارو ۵۰۸ دانش آموز در آنها تحصیل می کنند .

سفیر ژاپن در ایران نیز در این مراسم از حمایت های کشور ایران در پوشش تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی قدردانی کرد و گفت : امیدوارم با تلاش مسئولین، پروژه های GGp که قرار است در استان های لرستان و کهکیلویه و بویراحمد احداث شود در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد .
هیرویاسوکوبایاشی افزود:  این که دانش آموزان آسیب پذیربتوانند از مزایای این طرح ها برخوردار شوند،آرزوی ما بوده است . وی گفت:  پروژه های GGp کمک های بلاعوضی است که دولت ژاپن برای رفع محرومیت ها و امنیت انسانی در مناطق کم برخوردار اجرا می کند .

سفیر ژاپن در ایران گفت:  از سال ۱۹۹۹ دولت ژاپن کمک هایی را به سازمان و نهادهای مختلف نموده است و تاسال ۲۰۱۵ درایران ۱۲۵ پروژه آموزشی و بهداشتی اجرا کرده است
وی ادامه داد:  صمیمانه امیدوارم کودکان عشایر با تحصیل در این مدارس مدارج عالی ترقی را به خوبی طی کنند و مسئولین نیز در نگهداری این پروژه ها تلاش کنند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان