شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تعدیل تعرفه گرمسیری پلدختر به راحتی محقق نمی شود

photo_2017-02-23_14-09-25

مدیر توزیع برق پلدختر گفت: تعدیل تعرفه برق گرمسیری با توجه به شاخص های مورد نظر وزارت نیرو به راحتی محقق نخواهد شد. به گزارش بلوطستان فخرالدین پناهنده مدیر توزیع برق پلدختر با بیان این مطلب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر ما در منطقه سه تعرفه گرمسیری قرار داریم و برای تعدیل تعرفه از سه به دو باید شاخص های مورد نظر از سوی وزارت نیرو از جمله گزارشات هواشناسی و رطوبت شهرستان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو دستور بررسی موضوع تعدیل تعرفه گرمسیری برق پلدختر  را صادرکرده است ،اظهار داشت :  پلدختر ازمنطقه گرمسیری ۴به منطقه ۳ در سالهای گذشته کاهش پیدا کرده و در ۳ماه تابستان از تیرماه تا شهریور ماه نرخ برق در تعرفه ها تعدیل شده و به صورت ارزانی تری نسبت به سایر ماههای سال اعمال می شود.

پناهنده گفت: در شرایط عادی این تعرفه ها به صورت پلکانی از صفر تا صد کیلوات و از صد تا دویست و دویست تا سیصد و..۴۵تومان محاسبه می شود اما در تعرفه تابستانی سه ماهه این نرخ به صورت پاکانی از صفر تا هزار محاسبه می شود که ارزان تر است .

مدیر توزیع برق پلدختر گفت: در هفت روستا از جمله هلوش و چم مهر و روستاهای مجاور آنها که در غرب شهرستان قرار دارند و تعرفه آن از سوی استان مجاور یعنی ایلام محاسبه می شود نرخ تعرفه به صورت ارزان یعنی بر اساس محاسبه تعرفه ای منطقه یک انجام می گیرد و شش ماه از سال این تعرفه محاسبه می شود.

پناهنده افزود:  متاسفانه شاخص رطوبت در پلدختر پایین است و در حدی نیست که تعدیل تعرفه گرمسیری از سوی وزارت نیرو اعمال شود وی ادامه داد: واگذاری انشعاب به مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین خانواده های شهدا و مساجد رابگان است و بر این اساس در سالجاری ۱۰۸مورد انشعاب رایگان به مدد جویان کمیته امداد و ۷۷مورد نیز به بهزیستی و سه مورد به خانواده شهدا و سه مورد نیز به مساجد واگذار شده است.

مدیر توزیع برق پلدختر در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع رسانه ها گفت:  پلدختر هم اینک دارای ۲۶۵روستای برق دار ،۲۶هزار مشترک است و تا پایان سال با برق دار شدن سه روستای دیگر هیچ روستای بالای ده خانوار نداریم که از نعمت برق بهره مند نشده باشد.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر ۳۵روستای بالای ده خانوار در پلدختر برق دار شده است ،افزود: در سالجاری ۷۶روستای بالای ده خانوار در لرستان در اولویت برنامه کاری شرکت توزیع برق لرستان قرار گرفته که ۱۷روستای آن با اعتبار ۳۰میلیارد ریال مربوط به پلدختر بوده از این ۱۷روستا ۱۴روستا برق دار و سه روستای دیگر نیز تا ده روز آینده از نعمت برق بهره مند خواهند شد.

photo_2017-02-23_14-09-37

پناهنده خاطر نشان کرد: برای برق رسانی به این ۱۷روستا ۴۸کیلومتر شبکه فشار متوسط ،۴کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۹دستگاه ترانس و ۱۰۰دستگاه چراغ روستایی معابر ااستفاده شده است.

وی افزود: سال گذشته در کل شهرستان ۳۶مگاوات برق مصرف شده است.وی گفت: تامین اعتبار برای برق رسانی به روستاهای فاقد برق نیازمند کد روستایی است و در صورت اخذ کد از سوی فرمانداری مبادرت به طی کردن روال قانونی برای برق رسانی به این روستاها خواهیم کرد.

مدیر توزیع برق پلدختربا اشاره به تعویض کنتورهای قابل قرائت از راه دور  ادامه داد: هوشمند سازی کنتورهای برق از دیگر برنامه های مدیریت توزیع برق لرستان بوده که با توجه به قرار گیری این پروژه در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پلدختر نیز ۴۲۰کنتور با اعتبار ۴میلیارد و پانصد میلیون ریال نصب شده است.

وی گفت: ۹۸درصد شبکه های فشار ضعیف پلدختر را مجهز به کابل خود نگهدار کرده ایم و با تجهیز سه روستای دیگر به کابل خود نگهدار کل شبکه فشار ضعیف شهرستان مجهز به کابل خودنگهدار می شود.

وی با اشاره به برق رسانی و روشنایی معابر گلزارهای شهدای پلدختر گفت: علاوه بر گلزار شهدای پلدختر و روستای پاعلم –پران پرویز –قلعه نصیر –هلوش- گل گل و..برق رسانی به امامزاده احمد علیه السلام در سه فاز در دستور کار قرار گرفته به طوری که هم اینک به طور همزمان دو فاز از این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۲۰درصدی در حال انجام است.

پناهنده افزود: در سالجاری ۴۸۴دستگاه انواع چراغ با اعتبار ۹۷۰میلیون ریال در مناطق شهری و روستایی پلدختر نصب شده است. وی گفت: پست برق واشیان بر اساس اینکه فرآینده تولید و انتقال و توزیع از حوزه های مختلف برق است زیر نظر ما نیست و ما فقط توزیع کننده برق هستیم و این پست زیر نظر مجموعه توانیز اداره شده و استخدام و بکارگیری نیرو نیز در حیطه اختیارات شهرستان نبوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان