شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » شکوائیه ملکشاهی علیه دو فرد هتاک و واکنش برخی نمایندگان

625313704-1450012322

در اقدامی بی سابقه دو دلقک که سابقه فعالیت در صداو سیمارا هم دارند قوم لر را مورد استهزا و تمسخر قرار دارند. به گزارش بلوطستان  حسن ریوندی و شهریاری با تعریف یک جک درباره قوم بزرگ لر این قومرا مورد تمسخر قرار دادند.

این اقدام غیراخلاقی و بی سابقه مورد اعتراض و واکنش مردم مناطق لرنشین و برخی از نمایندگان این مناطق در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.برپایه این گزارش در جدی ترین واکنش الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در پی اهانت به لرها با طرح شکوائیه ای خطاب به دادستان کشور خواستار برخورد قانونی و قضایی با این دو نفرشد.

در متن شکوائیه ملکشاهی خطاب به جعفری دولت آبادی آمده است :

برادرارجمند جناب آقای جعفری دولت آبادی
دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
سلام علیکم؛ قوم لر یکی از با اصالت ترین اقوام در ایران اسلامی هستند و در دفاع از ارزش ها و نظام مقدس چندین هزار شهید والامقام را تقدیم پاسداری از اسلام عزیز و میهن کرده اند و هزاران نخبه و دانشمند در رشته های مختلف دارد و مقام معظم رهبری (دام عزه العالی) در وصف مردم لرستان فرموده اند: “رزم قوم لر بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است” و امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) عشایر را ذخایر انقلاب معرفی فرمودند و حتی سفیر حضرت امام (ره) و علما و مراجع قم در سال های خفقان قبل از انقلاب اسلامی برای رساندن پیام به دیکتاتور زمان محمدرضا پهلوی یک لر با غیرت و انقلابی که افتخار روحانیت است به نام مرحوم آیت الله روح الله کمالوند خرم آبادی را فرستادند و پیام را صادقانه و شجاعانه رساند که اسناد آن موجود و در سریال معمای شاه نیز به نمایش گذاشته شد که این شخصیت ذره ای تحت تاثیر تکبر شاهانه قرار نگرفت.
متاسفانه اخیرا دو نفر به اسامی: ۱٫ محمود شهریاری (که ظاهرا قبلا مجری صدا و سیما بوده لیکن به دلایلی اخراج شده است) ۲٫ حسن ریوندی (که ایشان را همراهی می نماید) قوم لر را به سخره گرفته و در فضای مجازی انتشار و بازتاب وسیعی داشته است و موجب رنجش و تحقیر قوم لر با جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر شده است. انتظار دارم سریعا این اشخاص هتاک محاکمه و حداقل مطابق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مجازات و به نحوی مردم از پیگیری و اقدام قوه محترم قضائیه مطلع شوند. چون اینگونه اقدامات ممکن است بصورت سازمان یافته برای برهم زدن امنیت کشور باشد (هرچند خیال واهی آنهاست) نیاز به بررسی بیشتر برای اعمال مواد ۶۱۰ و ۶۱۱ قانون مجازات اسلامی دارد. علیهذا با افتخار به اینکه یک لر و لرستانی هستم و خداوند را سپاسگزارم که متبادر به ذهن از لر و لرستانی صداقت است، بعنوان شاکی تقاضای رسیدگی سریع به اتهامات مشار الیهما را دارم.
(ضمنا فیلم موضوع اهانت به پیوست بحضور ارسال می گردد)
والامر الیکم
الهیار ملکشاهی
نماینده مردم شریف لرستان

همچنین نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ایی به این اقدام وقیحانه نسبت به قوم لر واکنش نشان داد. در بیانیه مجید کیان پور آمده است:با کمال تاسف گاهی اوقات شاهد هستیم فرد و یا افرادی بدون اطلاع از پشتوانه تاریخی این سرزمین و اقوام آن، پا را از دایره اخلاق و ادب فراتر گذاشته و بی شرمانه هویت تاریخی و فرهنگی یک قوم بزرگ را به سخره می گیرند.

توهین به هر یک از اقوام ایران اسلامی ، توهین به هویت ملی است که متاسفانه عدم برخورد قانونی با بانیان و مسببان آن راه برای هتاکی های بیشتر فراهم می سازد.
اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان قوم بزرگ لر در مجلس شورای اسلامی این عمل غیر فرهنگی را محکوم و از قوه قضائیه و سایر مراجع ذی صلاح تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم.امیدوارم با برخورد قانونی و قضایی با چنین افرادی، هیچکس به خود اجازه ندهد هویت تاریخی و فرهنگی اقوام این سرزمین را به سخره گیرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی هم به این اقدام موهن دو مجری طنز نسبت به قوم لرواکنش نشان داد.در بیانیه سید حمیدرضا کاظمی آمده است:

قوم بزرگ لر از اقوامی است که در تاریخ و تمدن ایران اسلامی نقشی ماندگار و در تاریخ معاصر و بخصوص در مبارزه علیه رژیم شاه نیز نقش پر رنگی داشته و روحانیون معروف و مشهوری مانند آیت الله بروجردی، آیت الله کمالوند و … از جمله روحانیون مورد اعتماد امت اسلامی بوده اند.
در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قوم لر در تثبیت انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس در کنار و همراه با سایر اقوام ایرانی فعال و تاثیرگذار بوده اند، بطوریکه در جبهه های جنگ، شجاعت و دلیری رزمندگان لر زبانزد عام و خاص بود و مقام معظم رهبری در مورد رزمندگان لر می فرمایند: رزم لرها قبل از اینکه شنیدنی باشد دیدنی است.به هر حال اقوام ایران اسلامی تنی واحد و یکپارچه هستند که در طول هزاران سال با هم و در کنار هم زندگی کرده اند و همواره متحد و حافظ منافع مشترک بوده اند.
توهین به قوم بزرگ لر در راستای خدمت به دشمنان ایران اسلامی و در واقع توهین به همه مردم ایران محسوب می شود. قوم بزرگ لر شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است علاوه بر این قوم لر نخبگان و دانشمندان زیادی نیز به جامعه ایران تقدیم کرده است.: توهین به قوم بزرگ لر در واقع خدمت به دشمنان و بدخواهان مردم ایران بوده و نام قوم بزرگ لر در طول تاریخ با شجاعت، شهامت، مهمان نوازی و… گره خورده است.  اینجانب بعنوان نماینده مردم شریف پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت به آرامش، این اهانت و هتاکی را به شدت محکوم می کنم.

  1. حمزه قبادی

    قوم لردرطول تاریخ به علت شجاعت وشهامت درمقابل حاکمان زورگوموردخشم وغضب قرارگرفته وسرتعظیم فرودنیاورده وبابی عدالتی هاهمیشه مبارزه کرده است امیدواریم آقایان نسبت به حقوق ازدست رفته مردم لرتوسط حاکمان وقت باشجاعت وبدورازتعریف وتمجیدهای بیجا وبدورازخرافات که شایسته چنین مردمی نیست دفاع نموده وتارسیدن به حق شایسته آنهاازهیچ کوششی دریغ نکنندومردم هم بیش ازاین نسبت به سرنوشتشان که به دست خودرقم می خوردبی تفاوت وکوتاهی نکنند!امیدواریم

  2. مردی ازجنس مردم....

    نه سازش نه بخشش فقط اعدام

  3. حمزه قبادی

    درودبرجناب آقاعباس ممنون ازلطفتون من اندیشه ام تغییر کرده وخرافات راکنارزده ام!

  4. لر اصیل

    چرا بقیه نمایندگان مناطق لر نشین سکوت کرده اند آقای بروجردی شما که رئیس کمیسیون امنیت ملی هستید چرا سکوت کردی به نظر شما با این حرکات تفرقه انگیز امنیت کشور به خطر نمی افتد چرا داعش در کشور هایی که پتانسیل شورش و قیام را داشتند موفق شد ولی در کشورهایی که متحد و همدل هستند نتوانست اقدام کند به نظر شما امنیت یک کشور فقط با جنگ به خطر می افتد جنگ داخلی بدتر و خطر ناکتر از جنگ خارجی است نکند آقای بروجردی شما از موقعیت خودت ترسیدی و یا شما هم مثل بعضی ها لر بودن را بی کلاسی میدانید ولی اینجا مسئله امنیت ملی مطرح است که جا دارد شما بعنوان رییس کمیسیون امنیت ملی به این اتفاق اعتراض می کردید و با قاطعیت این موضوع را پیگیری می کردید چونکه ایران کشور اقوام مختلفی است و اتحاد این کشور از بین می رود و انوقت زمینه برای حضور داعش و امثال داعش فراهم می شود به نظر بنده وضع یک قانون بسیار سخت برای کسانی که مرتکب چنین جرمی می شوند برای کشوری مثل ایران از نان شب واجب تر است آن هم قانونی که حداقل جزای این افراد را اعدام اعلام کند نه با عذر خواهی و یا ممنوع التصویر شدن تمام شود تا کسی جرات نکند به هیچ یک از اقوام این کشور توهین کند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان