شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مدیران بانک ها حق ندارند فرصت خوب و استثنایی را از استان بگیرند

photo_2017-03-07_17-37-08

معاون توسعه منابع انسانی استاندار لرستان گفت: یکی از اقدامات درخشان دولت تدبیر و امید بخشودگی سود وامها است. به گزارش بلوطستان مهرداد غضنفری امرایی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان که با حضور فرماندار ، امام جمعه کوهدشت و برخی  مدیران کل استانی و شهرستان در فرمانداری کوهدشت برگزار شد، ضمن ارایه گزارش مختصری از خدمات ارایه شده به شهرستان کوهدشت گفت:یکی از اقدامات درخشان دولت تدبیر و امید بخشودگی سود وامها است و این کمک بزرگی به بخشی از جامعه که قشر ضعیف جامعه هم هستند است.

وی افزود:  بعضی از مدیران بانک ها حق ندارند فرصت خوب و استثنایی را از استان بگیرند و خارج از ابلاغیه بانک مرکزی کاری را انجام دهندغضنفری گفت:بانک های استان  یک چیز جدید در نیارند و  باعث شوند مردم ازین فرصت خوب استفاده نکنند بانک مرکزی گفته جرایم و سود جرایم باید بخشیده شوند.

معاون استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد:باتوجه به خدمات خوب دولت و تلاش شبانه روزی استاندار، همدلی کارگزاران نظام در استان، پیگیری ایمه جمعه در استان و شهرستانها توانسته ایم لرستان را از مقام اول بیکاری کشور پنج شش پله بهبود ببخشیم و این یعنی لرستان دیگر مقام اول بیکاری در کشور را ندارد هرچند این به این معنا نیست ک لرستان دیگر بیکار ندارد.

غضنفری در ادامه بیان کرد:مهم ترین مشکل کوهدشت آب است اگر مشکل کوهدشت را حل کنیم عمده مشکلات این شهر حل می شود. وی گفت:  در بحث پتروشیمی  کوهدشت بحث آبش جدیست و باید حل شود وی افزود: :ما هم اعتراف داریم به تناسب وضعیت شهرستان باید بیشتر مورد توجه قرار میگرفت اما این را هم باید بدانیم  ما از وضعیت نفت ۱۲۰دلاربه۳۷دلار رسیدیم که اینها محدودیت هایست که ما را محدود کرده است.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان در راستای رفع مشکلات این استان گفت:چهار سرمایه گذار خارجی به استان آورده ایم  که در کشور جز بهترین ها هستیم .

photo_2017-03-07_17-37-12

غضنفری خطاب به مدیران همه دستگاهای شهرستان گفت:توقع این است که با روحیه جهادی کار کرد زیرا این مهم از ویژگیهای خوب یک مدیر است و همچنین مدیران جهت رفع مشکلات مردم و اجرای بهتر کارها از اختیارات مدیریتی خود استفاده کنند،این هنر یک مدیر خوب است که از اختیارات مدیریتیش استفاده کند .

همچنین در ابتدای این جلسه فردی بیرانوند فرماندار کوهدشت خلاصه ای از وضعیت شهرستان و مشکلات و موانع تولید و اشتغال این شهرستان را در قالب گزارشی بیان نمود .

فردی بیرانوندگفت:کوهدشت گریبان گیر مشکلات فراوانی شده است و از مهمترین و  اساسی ترین مشکلات این شهر می توان  به مشکل آب ،کشاورزی،راه دسترسی، راه روستایی ، آب آشامیدنی  وآب کشاورزی ،  اشتغال نام برد

وی  افزود: از ۲۳۵ روستای شهرستان کوهدشت ۳۸ روستا با تانکر آبرسانی می گردد که این مهم زیبنده این شهرستان نیست  و ازجمله آنها روستای قبر موسی استبیرانوند گفت: در کوهدشت شهرک صنعتی وجود ندارد واینی  که هم همه با نام شهرک صنعتی میشناسن یک ناحیه صنعتی است که همین ناحیه صنعتی که خود نیز مشکلات بسیار زیادی دارد

فرماندار کوهدشت تصریح کرد:کوهدشت  از ۵۰ واحد تولیدی ۲۳ واحد فعال ومتاسفانه مابقی نیمه فعال و یا کامل تعطیل هستند . فردی بیرانوند خاطر نشان کرد: محور توسعه کوهدشت بحث کشاورزی این شهر است ، آبی شدن مزارع این دیار می تواند  مشکلات کوهدشت را تا درصد بالای رفع کند.

وی ادامه داد:معوقات بانکی ، عدم اجرای ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم ، عدم قبول محل اجرای طرح بعنوان وثیقه ، عدم اجرای مصوبات کارگروه های  رفع موانع تولید توسط بانک های عامل ، بالا بودن نرخ تسهیلات واحد های تولیدی از مشکلات و موانع به وجود آمده تولید و اشغال در شهرستان کوهدشت  است که باید رفع شوند.

photo_2017-03-07_17-37-18

شایان ذکر است در پایان  که شاید مهم ترین موضوع جلسه هم بود در اقدامی جالب و قابل تقدیر کارفرمایان و صاحبان مشاغل با مسیولین دور هم جمع شده و هرکدام مشکلات خود را بیان نموده و نهادهای مربوطه هم با پیگیری معاونت استاندار  قول رفع مشکل آنها را دادند.

احمد بساطی/بلوطستان

 

  1. ناشناس

    آقای غنضفری این حرفهادیگرکارسازنیست بانکهاهرطورکه خودشان دلشان میخواهدعمل میکنندپلدخترفقط بانک کشاورزی وصادرات بخشودگی سودودیرکردراانجام میدهندبانکهای ملی ملت توسعه رفاه انصارمهراقتصادبانک مهر……….ازاین بخشنامه سرپیچی واظهاربی اطلاعی میکنند

  2. کامبیز نجات پور

    آقایان رییس با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود
    اولا نفت ۱۲۰ دلاری یا نفت ۳۷ دلاری هیچ فرقی برای کوهدشت نداشته
    دوما فقط گفتن که تاثیری نداره باید عمل کرد
    این همه صحبت کردن از اینکه لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده تا بحال چیزی به چشم دیده نمیشه شاید ما چشم بصیرت نداریم
    چندین سالن پرواربندی در کوهدشت به دلیل کمبود نقدینگی مثل کارگاه های کوچک تولیدی تعطیل شده اند این همه قولی که آقایان رییس به مردم دادن چرا عملی نشد؟

  3. حمزه قبادی

    باتوجه به مطالبی که آقایان مطرح نموده اند نتیجه می گیریم که ازآمارصددرصدی بیکاران ۶درصد مشغول به کارشدندو۹۴درصددیگرهمچنان پشت درهای بسته! بیکاری منتظر علل هاوریشه های آن هستند!!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان