شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اهانت هنرمند نماها به قومی با قدمت ۸هزار ساله

Image result for ‫لروند امام جمعه ایوان‬‎

سالهای گذشته به خاطر دارم یکی از دلقک های صداوسیما به اسم شهریاری به خاطر حرکات جلف مانند ورقصیدن با هنرپیشه خانمی از صدا وسیما اخراج شده بود اکنون هنر فساد الود خود را با اهانت به مردم بلند اوازه لر که دربیش از ۱۰استان کشور سکونت دارند بابیان این جمله که مجری دیگر میگوید من درست اسمم ریوندی است ولی لر نیستم وبعد خودش با طعنه به حضار میگوید چیه لر خنده دارد ودرجواب شهریاری میگوید صدرحمت به لر وجوک اهانت آمیزی را درباره لر بیان میکند لذا برخود لازم میدانم این اهانت وقیحانه را بابیان چند نکته مطرح کنم .

۱-جناب ریوندی معلوم است که تو لر نیستی چون ما ادم دلقک وبذله گو را  لر نمیدانیم شما به لودگی خودت ادامه بده ونام زیبای لر را الوده نکن .اما اقای شهریاری شما که خود کردزبان واز استانهای زاگرس نشین وتنها شهرستان شیعه نشین کردستان هستید که باید بهتر از هرکسی همسایگان دلیر خود را دراستانهای لر نشین بشناسی پس معلوم است تو هم ازاصالت خود فاصله زیاد گرفتی والا لروکرد ازیک تبار وریشه هستند  .

۲-آیا عالیجنابان هنرمند نما میدانند که چرا به شهری درلرستان رومشکان میگویند شماترجمه کنید به روم شکن یعنی زادگاه همان مردمانی که امپراطوری روم شرقی را در زاگرس چنان به زمین کوبیدند که هنوز عظمت ان شهامت ها درتاریخ هزاران ساله این سرزمین برقله های افتخار خودنمایی می کند .

۳- آیا می دانید  چرا تنها استانی که درکشور توسط رضاخان بمباران شد استان کهکیلویه وبویر احمد بود چون این استان لر زبان نفس رضاخان را گرفته بود رضاخان بعد بمباران ان مردان مرد دستور داد که تمام شاهنامه ها را از خانه لرها جمع کنند گفت چون این همه رشادت لرها به خاطر خواندن شاهنامه است اما غافل از انکه لر تنها قومی درایران است که صدرصد عاشق پاکباخته  اهل بیت هستند وحتی یک شهر وروستای غیر شیعه درجمعیت بیش از ده میلیون نفری انها وجود ندارد وشهامت لر ریشه در مرام شاه ولایت دارد به گونه ای که خبرنگار مسیحی در فیلم برداری عزاداری عاشورای خرم اباد گفت دلم از این همه شورومحبت واشک ریزی شکست .

۴-  ریشه عظمت لر را باید ازروستای قلعه حسن وکمره خمین زادگاه امام خمینی پیدا کرد که امام دریکی از سخنرانی هاش میفرماید سخنان من در پاریس همونطور که به مردم مرکز کشور میرسید به قلعه حسن ومردم بختیاری درنزدیکی کمره هم میرسید .

۵ – درمعمای شاه دیدید که وقتی امام مجتهدی را انتخاب کرد برای مذاکره باشاه ایت الله روح الله کمروند را برای این مهم انتخاب کردواو هم الحق باشهامت باشاه کشور صحبت کرد واز قول امام به شاه گفت نکن کاری که تورا به عشایر لرستان تحویل دهم …چند وقت پیش ایت الله سعیدی گلپایگانی در ایوان مهمانم بود ایشان گفت یک روز به امام گفتند یک لری باسیلی به بازرگان زده است امام لبخندی زد وفرمود دراین کشور گاهی نیاز است که برخورد لری انجام گیرد وهمین جا هم هشدار میدهم به کسانی که به رهبر ما کنایه میزنند که بدانند اگر صبر حزب الله لبریز شود ممکن است با برخوردهای لری وغیرت شیرمردان وشیرزنان لر واقع شوند بترسند ازروزی که خاطره دکتر سروش وطن فروش را بر روی انان تکرار کنند .

۶-آقابان بذله  ایا میدانید کوچکترین شهید دفاع مقدس بهنام محمدی از همین قوم لر است ایا میدانید مسیح کردستان شهید حسین بروجردی لر زبان بود ،آیا  میدانید سردار اسلام حاج محمد میرزا سلگی دلاور لشگر انصارالحسین که رهبر عزیز بر کتاب او حاشیه نوشت از این قوم است ،آیا میدانید چرا از این همه کتاب دفاع مقدس مقام معظم رهبری برکتاب دا  نوشته خانم حسینی شیرزن دهلرانی حاشیه نوشت ،آیا  میدانید چرا رهبر عزیز بر کتاب پایی که بر جاماندنوشته اقای حسینی از یاسوج حاشیه نوشت .

۷- آقایان بذله گو ایا میدانید به کدام مجتهد درنجف استاد کل میگفتند آیا تاحالا اسم این مجتهد بزرگ یعنی وحید بهبهانی به گوشتان خورده است ..ایا میدانید تنها مرجع تقلید شیعیان دنیا که به تنهایی مرجع تقلید کل شیعیان ویکه تاز علم واجتهاد درزمان پهلوی بود آیت الله سید حسین بروجردی بود ..ایا میدانید که قبل از پهلوی مجتهد بزرگ قم یعنی میرزای قمی متولد جاپلق الیگودرز که فتحعلی شاه قاجار برای دست بوسی او به قم می امد از همین قوم است ..

آیا میدانید مقام معظم رهبری دریکی از سخنرانیهایشان  فرمودند من اول بار به واسطه دو مجتهد بزرگ نهاوندی بااستان همدان اشنا شدم یکی آیت الله شیخ علی اکبرنهاوندی ودیگری آیت الله محمد نهاوندی که پدر من شاگرد اوبود ایا میدانستید این دوبزرگوار ازهمین قوم لر هستند ..ایا میدانید آیت الله شهید حیدری پسرآیت الله محمد ولی حیدری شهید حزب جمهوری اسلامی  وایت الله شهید علی قدوسی پسر آیت الله مولا احمدقدوسی نهاوندی از همین قوم هستند …ایا میدانید علامه بحرالعلوم بروجردی همان کسی که به دیدار امام زمان مشرف میشد از همین قوم هستند ..ایا میدانیدمحدث کبیر علامه سید نعمت الله جزایری درهمین لرستان مدفون است ..ایا میدانید آیت الله ججتی هرسینی  متولد روستای تمرگ هرسین و آیت الله کاظمی خرم ابادی متولد روستای گل باغی نور ابادمبارزان مقابل کشف حجاب رضاخانی  ازهمین قوم هستند ،آیا میدانید مجتهد سخاوتمندی که دانشگاه بزرگ قم را ساخت ووقف کرد یعنی آیت الله قاضی خرم ابادی از این قوم هستند .

۸- جناب بذله گویان خوب مطالعه کنید تا بفهمید لر کلمه بذله گویی شما نیست بلکه باید به خاطر فهم ناقصتان گریه کنید ..ایا میدانید مخترع قلب مصنوعی دنیا پروفسور موسیوند از روستای ورکانه همدان از این قوم هستند ..ایا میدانید مغز متفکر وشماره یک هسته ای کشور اقای دکتر سید محمد جابر صفدری ازروستای برزول نهاوند از همین قوم هستند .

۹- آیا میدانید پروفسور امان اللهی بهاروند استاد بزرگ دانشگاه هاروارد متولد همین قوم هستند ..ایا میدانید مخترع قرنیه مصنوعی پروفسور کامرانی متولد پلدختر لرستان از همین قوم هستند …ایامیدانید در عرصه ورزش بزرگترین قهرمانان ورزشی از لرستانی گرفته تا میرزاپوروبیرانوند وکیانی و…از این قوم هستند …خلاصه آنکه جناب بذله گویان اگر بخواهم بگویم وبنویسم ماهها زمان نیاز دارد وگوشی ها هنگ‌خواهند کرد اما همین مختصر را به عنوان یک طلبه کوچک نوشتم تا بدانید شهامت وصداقت مهمان نوازی قوم پر اوازه لر را مصداق ساده لوحی قرار ندهید بله لر ساده است چون بی ریاست اما  ساده لوح نیست واین را هم بگویم چو بشنوی سخن اهل دل مگو خطاست سخن شناس نئی جان من خطا اینجاست …سکاندار این انقلاب وامام المسلمین فرمود رزم لرها پیش از انکه شنیدنی باشد دیدنی است .به امید انکه کسانی که با بذله گویی این دلقکان میخندند با این نوشتار کوتاه به خود ایند وحق وحقیقت را دریابند انشاء الله  .

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد لروند امام جمعه ایوان غرب/

  1. خرم ابادی

    اینگونه اهانت ها جایی ندارد.
    بهتر بگوییم جدایی از اینکه لرها چه هستند و چه بودند. اینگونه توهین ها به یک قوم در جهان امروز واقعا قابل هضم نیست.
    بعضا مشاهده شده توهین ها به اینجا ختم نشده است. و در برنامه های تاریخی هم توهین ها و تحریف تاریخ صورت گرفته است.نمونه آقایی خسرو متعضد المالک با تحریف تاریخ سعی در وارانه جلوه دادند این موضوع دارد. که نمونه مرحوم غلامعلی خان امیرهمایون آماده است برای عبور اتومبیل مالیات بگیرد.و با توهین ها از این قبیل و سند آوردن از افرادی که عملا صاحیت نداشتند مانند سپهبد هزار کنتور امیراحمدی که با چاخان ها خود سعی در پاک کردن خون های روی دستش را داشت.و یا شعری که ملک الشعرا به اصطلاح بهار میسراید که اشرار و نمیدانم مردم لرستان را با تمدن آشنا کند. بعد در کتب درسی می آیند یک چنین شخصی که یک چاپلوس را چنان بزرگ میکنند. که نگو و نپرس. این شخص که به مردم ایران و قوم لر و بخصوص مردم لر زبان و لک زبان لرستان توهین میکند و آنها را بی تمدن معرفی میکند.
    چگونه از کتب درسی از ایشان یاد میشود ولی شعرا گرانقدر و آزاده ای مانند فخرالدین عراقی و یا وحشی بافقی و یا فرخی یزدی و یا همین اقایی هوشنگ ابتهاج و سطلان عشق مرحوم رهی معیری یا در کتب درسی نیستند یا بسیار کمرنگ از اینان یاد میشود ولی یک چاپلوس که به مردم لر توهین میکند. اینگونه بزرگ میشود.
    متاسفانه به لر هم ختم نمیشود هم وطنان ترک آذربایجانی که مردمی نجیب هستند.و همیشه از مردمان با غیرت و بزرگ ایران بودند. و بزرگانی بسیاری تقدیم این کشور کرده اند. از تهاجم این افراد در امان نیستند.عزیزان ژار بلوچ که انسان های سراسر از عشق و محبت هستند. بعنوان قاچچی مواد مخدر تنها به دیگر مردم ایران میشانسند و یا مردم عزیز گیلان که دختران زیبا و در عین حال بسیار نجیب دارند را با صفت بی غیرت میشانسند که ما میدانیم که این کذب و دروغی بیش نیست و این مردم بسیار غیرتمند هستند. و در طول تاریخ غیرت خویش را نشان داده اند.و یا توهین به اعراب چرا یک انسان را به سبب خوارکی که میخورد مورد تمسخر قرار میدهید. و متاسفم این را بگویم ولی ما خود نیز در این امر دخیل هستیم و خود یاریگری این گونه رفتارهای زشت و ناپسند هستیم.
    ما به این رفتارها میخندیم همراهی میکنم و بعضا باور.زمان آن رسیده از خط بطانی به این رویه کشیده شود.
    اگر ما واقعا متمدن هستیم بهتر است.همراهی نکنیم. ابتدا خود را اصلاح کنیم دیگر همچنین توهینی ها دیگر صورت نمیگیرد وقتی بستر فراهم است توهین هم صورت میگیرد

  2. مردی ازجنس مردم....

    نه سازش نه بخشش فقط اعدام

  3. لر اصیل

    با این اوصاف آینده بسیار خطرناکی در انتظار ایران است اگر جنگی دوباره شروع شود چه کسی از این کشور دفاع خواهد وقتی کسی که هیچ هنری جز چرت و پرت گویی و حرکات زننده ندارد و می گوید من لر نیستم خوب نباش مگر تو کی هستی آیا هسته اتم را شکافتی خدا را شاکریم که تو لر نیستی یا کسی مثل شهریاری که به ابتذال اخلاقی و فرهنگی معروف است و به لرها توهین می کند و جالب اینجاست که خود از قومی است که هیچ نقش سازنده ای در تاریخ ایران نداشته است و همیشه در اندیشه تجزیه طلبی بوده و با دشمن ایران مثل صدام همدستی کرده است ادم بسیار ناراحت می شود که چه کسانی با چه سابقه ای لرها را تمسخر می کنند و تخم نفرت و کینه و دشمنی در این مملکت می کارند از طرفی در کشوری مثل ایران با اقوام مختلف هیچ قانون محکمی برای مجازات اینگونه افراد ندارد به نظر بنده باید اشد مجازات برای این جرم در نظر گرفته شود نه اینکه با یک عذرخواهی و یا ممنوع التصویر و یا صحنه همه چیز تمام شود با این روند این مملکت از درون متلاشی می شود در عربستان یک گرم مواد مخدر از کسی بگیرند اعدامش می کنند و در چین و کشور دیگر همینطور است پس دارد قانونگذاران برای این موضوع فکر اساسی بکنند الان زمانه تغییر کرده است و کوچکترین خبر در زمان بسیار کوتاه پخش می شود و قانونی محکم برای توهین به اقوام وضع کنند تا کسی جرات نکند به هیچ یک از اقوام این کشور توهین کند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان