شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » انتخابات آتی و ساقط شدن تکلیف از افراد خاص

Image result for ‫حمزه فیضی پور‬‎

سخنان نوروزی (نوروز۹۶) رهبر انقلاب ” تکلیف سیاسی ” را از گردن عده ای برداشتند . عده ای از افراد اعم از سیاسیون مکلف و مکلفین غیر سیاسی در آستانه ی هر انتخاباتی با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری همیشه سعی می کنند برای موضع گیریها ، بیانیه ها و کنشگریهای جانبدارانه از جریان همسو و همفکر خود نوعی ” تاییدیه ی حاکمیتی ” داشته باشند تا اگر در مسیر حرکت جریانی خود مرتکب تخلفی شوند آن را با قصد قربت انجام داده باشند و با توسل به توجیهی شرعی راه هرگونه اظهار نظر(ولو غیر منصفانه) را برای خویش باز نگهدارند و تا می توانند برای تضعیف رقیب از ابزارهای متعدد ولو غیر شرعی (تهمت ، تهدید یا تطمیع) استفاده نمایند .

جمله ی کلیدی در سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب که معطوف به کنش فعالان جریانات سیاسی است و می تواند نقش تعیین کنندگی یک حکم را داشته باشد تا با اعتنای عملی همه ی ولایت دوستان واقعی به آن ، عرصه ی رقابت انتخاباتی ۹۶ به عرصه ای واقعا رقابتی تبدیل شود همین اعلام بیطرفی و عدم جانبداری از یک کاندید خاص می باشد .

بیان این جمله و تاکید بر اجرای ” مر قانون ” معنایش این است که پشتوانه ی جمهوری اسلامی رای تک تک مردمان این سرزمین است که با توسلاتی دیگر (اعمال سلیقه فردی یا گروهی) ” وجهه ” پیدا نمی کند . جریانات و گروه های سیاسی می توانند با تابلو یک مرام فکری وارد صحنه شوند و خود را در معرض انتخاب ” انتخابگران ” قرار دهند و قانون اجازه این کار را به همه داده است اما ” مر قانون ” نه به دولتمردان فعلی اجازه می دهد تا از امکانات دولتی به نفع خویش استفاده کنند و نه به افراد و جریانات مخالف دولت اجازه ی سوء استفاده از تریبونها و عناوین برخوردار در جهت حمله ی یکدستانه علیه یا له کسی را می دهد . آنچه الان در رصد چشمان تیزبین ملت است میزان پایبندی خواص و نهادهای دولتی و غیر دولتی در عمل به این جملات کلیدی می باشد .

حمزه فیضی پور / بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان