شما اینجا هستید
سیاسی » واکنش روابط‌عمومی و معاون‌سیاسی‌استانداری به اظهارات کاظمی

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی گفت:استاندار لرستان با گذشت بیش از سه سال هنوز نتوانسته در خصوص مشکلات اقتصادی،معیشت،بیکاری و محرومیت استان وشهرستان پلدختر اقدام موثری انجام دهد ،پس نیازاست در این خصوص رئیس جمهورمحترم نسبت به مسائل لرستان شخصا ورود پیدا کنند.

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس در جمع خبرنگاران گفت: نامگذاری سال های اخیر با محوریت معیشت و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری   ،نشان دهنده اهمیت ایشان به رفع معضلات مردم در این زمینه ها  می باشد ولی متاسفانه استاندار بجای اقدام و عمل در مورد معیشت و اشتغال ، لرستان را به محل سیاسی کاری و شانتاژ تبلیغاتی تبدیل کرده  است.

وی بیان کرد:به خاطر مردم  و توسعه استان ، در طول ۱۰ ماه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی سعی کردم در تعامل با استاندار لرستان از این ظرفیت به نفع مردم بهره ببریم ولی متاسفانه اراده قوی مبنی بر رفع مسائل ومشکلات استان در سایه این تعامل اتفاق نیفتاد.

نائب دوم رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نماینده عالی دولت در استان لرستان به جای اینکه عملا در راستای رفع  مشکلات معیشتی و حل اشتغال مردم مظلوم لرستان حرکت کند بیشتر به دنبال بزرگ نمایی و سیاسی کاری و عزل و نصب مدیران است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی در استان تحت تاثیر سیاسی کاری مهندس بازوند استقلال رای و کاری ندارند ٬ اضافه کرد : متاسفانه بیشتر وقت و توان استاندار لرستان صرف فشار به مدیران کل استان می شود که تنها حاصل این نوع رفتار و عملکرد جابجایی های بی حاصل در سطوح مختلف مدیریتی است و به هیچ عنوان تاثیر مثبتی بر توسعه و اشتغال و بهبود معیشت مردم ندارد . وی گفت : این موضوع باعث نارضایتی و ناامیدی توده مردم نسبت به دولت خواهد شد .

کاظمی با انتقاد شدید از بی برنامگی استاندار در قبال توسعه استان گفت: آقای مهندس بازوند ؛ در خصوص نتایج مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،شورای برنامه ریزی و سرمایه گذاری،اشتغال و حوادث غیر مترقبه که مرتبط با شهرستان پلدختر به مردم گزارش دهید تا همه از چگونگی و کیفیت اجرایی این برنامه ها مطلع شوند.

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس ادامه داد:آیا آقای استاندار از وضعیت خانواده هایی که نان مورد نیاز خود را از طریق کارت یارانه تهیه می کنند خبر دارد؟ یا از وضعیت خانواده هایی که هر کدام یک یا دونفر جوان بیکار با مدارک تحصیلی دانشگاهی دارند اطلاع دارد؟ یا شرمندگی نمایندگان مردم در مقابل خیل عظیم بیکاران را می بیند ؟

وی با تاکید بر اینکه در پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد یادآورشد:در روز دهم فروردین ماه،طبق اطلاع قبلی  و بنا به دعوتی که از بنده برای شرکت در برنامه  بازدید از پروژه آبرسانی بعمل آمد ، استاندار لرستان در اقدامی قابل تامل برنامه را لغو کرد و اینجانب نیز به احترام مردم و در پاسخ به این بی برنامگی که آن را توهینی به مردم منطقه می دانم و در جلساتی  که ثمری برای مردم ندارد شرکت نمی کنم.

کاظمی خاطر نشان کرد:در راستای حل مسائل ومشکلات مردم و از سر دلسوزی که به ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر و امید  دارم، در صورت عدم تغییر رویه استاندار لرستان ، نامه ای سرگشاده  در خصوص مسائل و مشکلات استان لرستان و حوزه انتخابیه ام به دکترروحانی ریاست محترم جمهور خواهم نوشت .

پاسخ استانداری لرستان به اظهارات نماینده پلدختر
کاش به جای توقع سیاسی برای تصاحب مناصب دولتی به فکر زیرساخت های دیارتان می بودید

هوالقاضی..
در پی انتشار اظهارات جناب آقای سید حمید کاظمی نماینده مردم شریف پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد استاندار لرستان که به نظر میرسد بیشتر شبیه یک مانور سیاسی برای موجه نشان دادن عدم حرکت خود در مسیر عمل به رسالتها و وظایف ذاتی خود به عنوان نماینده مردم و احقاق حقوق واقعی آنان است و به نوعی یک فرار به جلوی عجولانه برای محق تصور کردن خود در اموری است که اساسا در چارچوب وظایف قانونی ایشان نمی باشد ؛ علی ایحال – هر چند اقشار مختلف مردم شریف و فهیم لرستان بارها و بارها با درک درست از شرایط فعلی و گذشته بخوبی ناظر بر نوع عملکرد مدیریت اجرایی استان بوده و همواره با برشمردن و حتی انتشار اقدامات زیرساختی و ماندگار دولت در لرستان در سه سال و نیم اخیر و همین طور نقد و نظرهای کاربردی و دلسوزانه تسهیل کننده و یار توسعه استان بوده اند – اما مرور تنها گوشه ها و شاخص هایی مختصر از اقدامات عمقی و زیر ساختی صورت گرفته به استحضار شخص ایشان رسانده می شود .
اقداماتی که می بایست حداقل ظرف پانزده بیست ساله گذشته انجام می شد و مغفول مانده است و ای کاش جنابشان بجای توقع صرفا سیاسی برای در اختیار گرفتن مناصب دولتی ؛ ظرف سالهای رفته مقداری از نطق و نقادیشان را خرج طلب کردن حق توسعه ی زیر ساختی این دیار می کردند : نه مگر اینکه یکی از بزرگترین سرمایه گذاریهای پس از برجام در گلخانه بزرگ هیدروپونیک با بیش ۲۵۰ میلیارد تومان با حضور هلندیها در لرستان در حال اجراست..؟
نه مگر اینکه بیش از شانزده سال یکی از آرزوها و ظرفیت های بزرگ اقتصادی این دیار به نام کشت و صنعت در حال به تاریخ پیوستن بود و با ماهها و ساعتها تلاش شبانه روزی و خون دل خوردنها و با وجود موانع ذهنی و فکری بسیار ؛ حالا یکی از فعال ترین و خوش آتیه ترین زیرساختهای اقتصادی لرستان است؟؟نه مگر اینکه جوانان صبور و لایق پلدختری سالها با حسرت و انتظار به یک پروژه ی ورزشی می نگریستند و عبور می کردند و حالا فقط بعد از دو سال اوقات ورزشی خود را در استخر شهرشان می گذرانند؟؟
صنعت رنگ و رو رفته و فراموش شده فولاد در شرق لرستان چگونه جان گرفت و امروز چند نفر در آن مشغول کارند ؟ چطور خون تازه بعد از هشت سال تعطیلی در رگ آن دمیده شد.
راستی گاهی که در رفت و آمدهای خود در هواپیما از بالا به پایین می نگرید ، هیچ اندیشه کردید ه اید که این پایین چند روز و چند نفر رفتند ، آمدند ، ساختند و آباد کردند تا بشود هر روز هواپیما بنشیند و برخیزد آن هم در فرودگاهی که از فرسودگی رها شد و به آبادانی رسید؟؟
لطفا یک بار اگر از راه زمین در مسیر تهران طی طریق فرمودید به کارگاههای خط آهن و آزادراهی سر بزنید که تا سه سال پیش در حد قراردادی روی کاغذ مانده بود و حالا…
بهتر است بروید و نظاره فرمایید!پارسیلون چطور راکد شد و از جان افتاد؟ چطور سال به سال بی سامان شد ؟ و حالا اوضاعش چطور است؟خبر دارید کارگرانش در همین تعطیلات نوروز بخاطر ورود دقیق و کارشناسی و حل ریشه ای مشگلات آن ، به استاندار چه نوشتند؟؟نام داماش در لرستان یاد آور چیست ؟صنایع غذایی گهر به چه سرنوشتی دچار شده بود ؟؟چطور مشگلش حل شد و حالا چگونه روزگار می گذراند ؟؟

آیا نمی شد سه سد بزرگ لرستان چندین سال معطل نمانند؟؟چگونه سه سد در لرستان با تزریق اعتبار و تلاش شبانه روزی ، تاکید می شود ” شبانه روزی ” به بهره برداری رسید و در شرایط کم آبی سالهای پیش حتی آب این سدها تا پلدختر هم رسید؟؟
چگونه سد تاج امیر نور آباد بعد از دوازده سال بالاخره شروع به کار فعال کرد؟؟در همین سه سال ونیم چند مجتمع روستایی آبرسانی شده ؟ حتما با اطلاع هستید که اعتبارات آبرسانی روستایی در این دوره ۲۴۰ درصد رشد داشته است.خودتان قیاس و قضاوت بفرمایید ؛ لرستان را در سال ۹۲ با ۳۲۷ روستای گازرسانی شده تحویل گرفتیم ، ظرف سه سال به ۶۴۷ روستا و سه شهر گاز رسانده شد . کاش می شد در خانه نشست و فقط با کار نمایشی و تبلیغاتی گاز به روستاهای دور و نزدیک کشاند !!
در طول تمام دوره های گذشته در لرستان تقریبا ۲۸ هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام شد و فقط در سه سال ۱۲ هزار هکتار به آن اضافه شد که پمپاژهای شهرستان پلدختر هم از آن جمله است !
این مثنوی هفتاد من است.. از رتبه عملی لرستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در همین سال ۹۵ ، از رتبه لرستان در تحقق عملیاتی مصوبات ستاد تسهیل تولید در سطح کشور ، از توجه واقعی دولتمردان و مقامات بلند پایه کشور با سفرهای کاری متعدد و …. که بگذریم ؛ لطفا حالا که فرزندان خادم این دیار را به نمایشهای تبلیغاتی متهم کرده اید !! به پاسخ سوالات و اقدامات مطرح شده اندکی تامل فرمایید و بعد در آرامش و خلوت نوع گفتار و قضاوت خود را مرور فرمایید!!
بعید است نماینده محترم از چگونگی بیکاری در لرستان آن هم در سالهای اخیر بی اطلاع باشند .لرستان را در سال ۹۲ با ۱۱۳ هزار نفر تحویل گرفتیم . طبق روال پیش از آن ، هر سال ده تا دوازده هزار نفر باید به این عدد اضافه می شد . حالا لطفا ایشان از هر مرجع رسمی که می خواهند آمار بگیرند. الان این عدد چند است و در این چند سال از آن عدد اول کم شده یا زیاد؟؟
مزید استحضار در حالی که کمتر از یک سال از عمر نمایندگی دوره حاضر مجلس می گذرد ، استاندار لرستان تقریبا چهار سال است که تقریبا هر هفته خود را در یک شهرستان و در کنار مردمی می گذراند که شعارش در کلام نماینده محترم بود.
نه تنها روز دهم فروردین که از همان روز آغاز سال برنامه های استاندار لرستان به طور متنوع و با موضوعات مختلف دنبال شده که روز دهم نیز یکی از برنامه ها حضور در مراسم ختم مرحوم حجت الاسلام بابایی بوده که انجام شده است.
لذا استاندار لرستان و تیم همراه ایشان از حضور نماینده محترم در بازدید مورد اشاره کاملا بی اطلاع بوده و در جلسه ای کوتاه قرار چند بازدید برای پروژه های پلدختر طبق روالی که بارها چه با حضور و چه بدون حضور نماینده محترم انجام شده ، تنظیم گردیده و عملیاتی خواهد شد.
امید است در سالی که باید تمام توشه و توان خود را برای رونق واقعی تولید و اشتغال این دیار به کار بگیریم ؛ به جای حاشیه ها و حاشیه سازیها ، کار و عمل را رصد کرده و اقدام ها را ارزیابی کنیم..

من الله التوفیق
روابط عمومی استانداری لرستان

🔹پاسخ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به اظهارات نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی
حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با انتشار جوابیه‌ای به انتقادات تند نماینده پلدختر از استاندار لرستان پاسخ داد.
متن جوابیه معاون سیاسی امنیتی استاندار به شرح زیر است:

🔹 با عرض سلام به محضر مردم خداجوی استان و آرزوی داشتن سالی پربرکت به حق ایام رجب المرجب.

مطلبی به نقل از جناب آقای سید حمیدکاظمی نماینده ی مردم شریف پلدختر در مجلس شورای اسلامی منتشر گردید که مرا بر آن داشت تا نکاتی را به عرض مخاطبان عزیز برسانم:

۱. در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، جناب آقای کاظمی با قرار گرفتن در لیست حزبی که نزدیکترین قرابت را با دولت یازدهم دارد و حمایت جمعی از همفکران دکتر روحانی به مجلس راه یافت، اما پس از آن که طعم پیروزی را چشید، خاستگاه رای خود را فراموش کرده و اکثر اقداماتش در جهت مخالفت با دولت و کارگزاران صدیق آن بوده است. (از سوال از وزیر محترم کشور بدلیل جابجایی بخشدار جاپلق در آغازین روزهای نمایندگی گرفته تا بیانات اخیر ایشان)

۲. وی از زمان رای آوری و حتی قبل از ورود به مجلس تا همین امروز همواره به دنبال عزل و نصب مدیران شهرستان بوده و می باشد و جالب است که این علاقمندی وافر خود به عزل و نصب مدیران و دخالت علنی در قوه ی مجریه را به نماینده ی عالی دولت نسبت می دهد. شوریِ دخالت ایشان تا بدانجا رسید که پیامهای تبریک نصب برخی مدیران شهرستان پلدختر حاوی عکس نماینده ی محترم در مجلس بود، کانه ایشان حکم انتصابشان را امضا نموده بود.

اخیرا پس از صدور بخشنامه ی هیات دولت مبنی بر جلوگیری از عزل و نصب مدیران بدون هماهنگی استانداران تا پایان انتخابات نیز ایشان را از این اقدامات منصرف نکرده و در همین ایام تعطیلات با فشار بر اندک مدیران کل استان! که هنوز موفق به انتصاب نیروهای همسو با نماینده‌ی محترم نشده اند قصد داشت که دستورالعمل دولت را نیز به محاق تعطیلی بکشاند. (که گویا عدم موفقیت در این موارد موجب برافروخته شدن ایشان و این اظهارنظر گردیده است!)

۳. مخاطب مقام معظم رهبری در فرامین و نامگذاری های حکیمانه شان تمام قوای حکومتی است و هر قوه ای لازم است در این خصوص پاسخگو باشد.

گزارش عملکرد دولت در استان در خصوص اقتصاد مقاومتی واضح و شفاف است که به مناسبتهای مختلف توسط استاندار محترم ارائه شده است، حال چه زیباست نماینده‌ی محترمی که از بیکاری جوانان حوزه ی انتخابیه اش گلایه‌مند است بگوید در راستای جذب سرمایه گذار در آن شهرستان و در جهت تسهیل در فعالیتهای اقتصادی در طی مدت نمایندگی اش چه عملکردی را میتواند به مردم گزارش دهد!
بیصبرانه منتظر شنیدن اقدامات ایشان هستیم.
(بگذریم از بنرهایی که به وقت افتتاحیه اقدامات دولت توسط هواداران ایشان در سطح شهرستان نصب می شود!)

در پایان به استحضار مردم عزیز می رسانیم که گزارش دقیق عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان پلدختر و پاسخ به مصاحبه ی نماینده ی محترم بزودی توسط فرماندار محترم آن دیار ارائه می گردد.

خجسته پور
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان

  1. علی

    حالم از این بلوطستان به هم میخوره.

  2. اصلاح طلب

    سلام درود بر بلوطستان تو چه انسانی هستید که درکامنت خود از واقعیت میگویی حالم از بلوطستان به هم میخوره اینه بدان انسان خوب وکامل از حرف حساب حالش بهم نمیخوره اینطور افراد نیاز به درمان دارند وسلام

  3. مردآزما

    به نظر روابط عمومی و معاون سیاسی اینها را هم نبایستی انجام میدادند، اینها از ابتدایی ترین وظایف هر مدیری چون استاندار هستند، چرا سیمان پلدختر و …… هنوز راکد است.
    به نظرم استاندار لرستان سه کار را عالی انجام دادند ۱- دایما جا به جا کردن فرماندارها و جلوگیری از ثبات مدیریتی ۲- آوردن هر هفته یک وزیر یا معاون رییس جمهور و شلوغ کردن فضای استان ۳- سپردن اکثر مدیریتی ها به همشهریان خود
    و دیگر هیچ

  4. شهروند2

    قابل توجه معاون سیاسی استاندار:اگربایدتفکیک قوا رعایت شودونمایندگان به رغم مرسوم همه ادوارگذشته درپیگیری امورونیزانتصابات دخالت نکنند؛جناب معاون سیاسی بفرمایند نحوه انتصاب وی درفرمانداری خرم آباد ومعاونت سیاسی چگونه بوده وآیا نماینده یانمایندگان نقش نداشته اند؟!!!!!!!

  5. اصلاح طلب -امیر شیری به اتفاق کنشگران همراه-ازنا

    طی قریب به یکسال گذشته خیلیها و خصو صا”کنشکران حامی دولت دکتر روحانی هم از طیق وزیر پیر و بی تفاوت وبی تعصب وزارت صنعت ومعدن وهم از طریق مسو ولین ارشد استان بارها وبارها ودر فرصتهای ممکن خواستار بر کناری صفی خانی صنعت ومعدن بودیم که متا سفانه هیچ واکنشی هم از طیق استا ندار وهم از طیق معاونت سیاس مشاهده نشد چطور این روزها انتقاد نماینده به ذآءقه شان خوش نیامده عکس العمل تند وتیز نشان می دهند واز طرفی اعتراضات مردم را بی جواب می گذآرنر

  6. محسن كردعليوند

    مهندس بازوند عزیز
    ازماست که برماست

  7. رضا

    کاملا مشخصه جواب تند آقای استاندار کاملا بی اساسه

  8. مصطفی

    با عرض سلام
    و تشکر از زحمات و دلسوزی های استاندار لرستان
    بدون تعصب و خالی از جناح عرض می کنم
    متاسفانه ما مردم پلدختر در این مدت حدود یکسال هیچ گونه فعالیتی جهت رفع مشکلات این شهر ندید ه ایم تنها جابجایی مدیریتی داشته ایم

  9. چه فرقی میکنه

    اینکه یک نفر از امکانات اصلاح طلبان استفاده می کند و بعد از نتیجه گرفتن تغییر موضع میدهد ناشی از آن است که هنوز احزاب اونقدر قدرت نگرفته اند.. خط مشی احزاب بطور دقیقی از هم تفکیک نشده. این حرکت باعث بی آبرویی فرد نمیشود و مردم به این حرکت آنقدر اهمیت نمیدهند. ان شااله روزی برسه که اصلاح طلب و اصول گرا دستشون تو یه کاسه نباشه ودر جهت کسب قدرت از مردم با هم رقابت کنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان