شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » استاندار: گر معشوره ایجاد شود -که مطمئن می‌شود- پل‌دختر همان اندازه سود می‌برد که کوهدشت سود خواهد برد

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان کوهدشت شروع شد. به گزارش بلوطستان این مراسم بعدازظهر روز شنبه با حضور استاندار لرستان، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل آبفای شهری و روستایی لرستان، نماینده‌، فرماندار و امام جمعه‌ی کوهدشت، مدیران شهرستانی و جمعی از مردم در زمین تصفیه‌خانه رونق گرفت.

فردی بیرانوند(فرماندار کوهدشت)؛ حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی(امام جمعه کوهدشت)؛ الهیار ملکشاهی (نماینده‌ی مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی)؛ حمیدرضا کرموند (مدیرعامل آبفای شهری لرستان)؛ و هوشنگ بازوند (استاندار لرستان) مسئولینی بودند که در آیین آغاز عملیات اجرای این پروژه به ترتیب سخن‌رانی کردند، شاه بیت کلام مسئولین جملگی، موضوع معشوره بود.

 به گزارش بلوطستان؛ در ابتدای مراسم، فرماندار کوهدشت آماری از کارهای انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در شهرستان ارائه داد و اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۵ درصد جمعیت روستایی کوهدشت زیر پوشش گاز هستند و در سال جاری گازرسانی به ۴۴ روستای شهرستان در حال اجراست. وی با بیان اینکه مردم فکر نکنند که مسئولین نیاز معشوره را پیگیری نکرده و نمی‌کنند گفت: تقریباً مشکل معشوره حل شده است.

فرماندار کوهدشت، خواهش کرد که به مسئله‌ی آب در این شهرستان توجه شود و تاکید کرد اگر توجه نشود با مشکل و بحران آب مواجه می‌شویم. وی درباره‌ی سخت‌کوشی استاندار  لرستان هم گفت: «مهندس بازوند نماد کار در لرستان است»

الهیار ملکشاهی هم در این آیین، با بیان اینکه امیدواریم به‌زودی و ظرف یک ماه عملیات اجرایی معشوره شروع شود، گفت: بناست استاندار لرستان در جلسه‌ای پشت پرده‌ی معشوره را بیان کند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری لرستان درباره عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر کوهدشت  گفت: این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم توسط شرکت راه و ساختمان مخروط کار انجام می‌شود.
حمیدرضا کرم‌وند با بیان این‌که شهرستان کوهدشت جزء شهرهای دارای تنش آبی است و دشت کوهدشت حال روز خوبی در بحث آب ندارد، افزود: مطالعات انجام شده در این راستا کشت محصولات آبی در این منطقه را از عوامل تشدید کننده بحران کم آبی این شهرستان معرفی کرده است.
وی گفت: شرکت آبفا با توجه به رسالت توزیع آب آشامیدنی و با انجام مطالعات لازم درخصوص تامین آب، منطقه ضرونی کوهدشت را به عنوان نقطه‌ای مناسب برای تامین آب آشامیدنی شهر تعیین  کرده و عملیات اجرایی آن را در قالب طرح‌هایی که امروز کلنگ‌زنی می‌شوند با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال توسط پیمان‌کار بومی انجام می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: با اتمام این طرح ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به دبی آب شهر کوهدشت اضافه می‌شود. وی هم‌چنین اظهار کرد: طرح تامین و انتقال آب از چاه‌های منطقه ضرونی به کوهدشت با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، ۳۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۷۰ نفر غیرمستقیم توسط شرکت تعاونی ۱۲۳ تلاش انجام می‌شود.و چاه‌های جدید آب شرب کوهدشت را تا سال ۱۴۱۰ تامین می‌کند

این مسئول افزود: سال ۹۶ بحث اجرای تصفیه‌خانه‌های فاضلابی که معطل‌مانده‌اند، از جمله تصفیه‌خانه شهر کوهدشت، دلفان، سلسله و ازنا را در دستور کار قرار داده‌ایم که ظرف دو تا سه ماه آینده این تصفیه‌خانه‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان عنوان کرد: اجرای سازه حوض‌چه‌های ورودی واحد آشغال‌گیری، اجرای سازه واحد اندازه‌گیری و پارشال فلوم، اجرای سازه حوض‌چه تقسیم‌کننده فاضلاب به ته‌نشینی اولیه و ثانویه، حوض‌چه شیر تلسکوپی، تانک ته‌نشینی اولیه و ثانویه، تانک انوکسیک و هوادهی و حوض کلرزن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای ایستگاه پمپاژ برگشت جریان داخلی، تلمبه‌خانه لجن اولیه، ایستگاه لجن برگشتی و دفعی، اجرای بسترهای خشک‌کننده لجن اضافی، تلمبه‌خانه زه آب اجرای کلیه ساختمان‌های اداری، آزمایشگاه، انبار، تعمیرگاه و نگهبانی، اجرای ساختمان بلوثردانه گیر، اتاق برق، دیزل و ژنراتور و اجرای ساختمان پست برق داخلی و خارجی از دیگر اقدامات است.

 به گزارش بلوطستان؛ هوشنگ بازوند که آخرین سخنران این مراسم بود چنین اظهار کرد: در کوهدشت به دنبال آب پایدار هستیم و در همین راستا برای تولید آب پایدار در این شهر برنامه‎ریزی کرده‌ایم.

استاندار لرستان گفت: چهار پروژه زیرساختی و مهم در  سال ۹۶ در کوهدشت انجام می‌شوند که عبارتند از پروژه چهار خطه کوهدشت به خرم آباد، بیمارستان  دوم شهرستان، پتروشیمی و سد معشوره

وی با بیان اینکه اگر معشوره ایجاد شود -که مطمئن می شود- پل‌دختر همان اندازه سود می‌برد که کوهدشت سود خواهد برد و همان اندازه که به چگنی منفعت می‌رسد بالادستی‌ها هم همان‌اندازه منفعت خواهند برد، زیر آب ثابت با دبی ثابت برای پایین دست در نظر گرفته شده است.
بازوند با یادآوری این که، سیل هر سال سه هزار میلیارد ریال خسارت به شهرستان پل‌دختر وارد می کند، وعده داد: این سد از دو راه به پل‌دختر سود خواهد رساند، زیرا هم نقش کنترل سیلاب را ایفا می‌کند و  هم در کم‌آبی و خشک‌سالی‌ها کمک‌کار کشکان خواهد بود.
به گزارش بلوطستان، استاندار لرستان گفت: من در خشک‌سالی دو سال پیش مجبور شدم سد ایوشان را آزاد کنم تا آب پلدختر تامین شود.
این مسئول، با بیان اینکه دولت و همه برای اجرای این طرح اجماع دارند، افزود:این پروژه را سیاسی نکنید. وی از مدیرکل آب منطقه‌ای خواست تا کارشناسان را به مناطق پایین‌دست برده و موضوع را آنگونه هست با مردم در میان نهند تا نگرانی‌ها رفع شود.
استاندار لرستان تصریح کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تنها با سخنرانی، مصاحبه و…‌ محقق نمی‌شود. باید عمل کرد و در وسط میدان عمل بود. همه باید به وظایف خود در این رابطه عمل کنیم.

عکاس: سجاد درویشی؛ بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان