شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اصولگرایان در بهت ثبت نام احمدی نژاد

 اصولگرایان در حالی در بهت ثبت نام محمود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری به سر می برند که این جریان با وجود تشتت های درون گروهی و تعدد کاندیداها تنها به لطف یک مدیریت آمرانه درون تشکیلاتی در پی انسجام و وحدت حول کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند .امروز اما روز تلخی برای این جریان بود زیرا ورود محمود احمدی نژاد می تواند تمام برنامه های آنها را برای اجماع بر رئیسی بر هم زده و یک قطب جدید را در انتخابات فرارو ایجاد خواهد کرد که به نقع جریان اصولگرا نیست.
با وجود منع صریح وی از سوی رهبر معظم انقلاب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اما محمود احمدی نژاد عزم حضور کرده و این امر نمی تواند چندان خوشایند طیفی باشد که این مرد یاغی از اصولگرایی را روزگاری رجایی زمان و ولایتمدار و امید محرومان قلمداد و برای دفاع از او در دو انتخابات ۸۴و ۸۸متحمل هزینه های زیادی شده اند.
برخی از چهره های شاخص و زعمای اصلاح طلب از سوی طیف اصولگرا متهم به سکوت در فتنه ۸۸شده و به ساکتین فتنه تعبیر می شوند اما ثبت نام محمود احمدی نژاد می توان فتنه ای جدید در عرصه سیاسی ایران در آستانه انتخاباتی قلمداد شود زیرا رهبر معظم انقلاب او را در پنجم مهرماه سال گذشته از حضور در انتخابات به طور صریح منع کرده بود.
مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایش به طور صریح ماجرای نهی احمدی نژاد از حضور در انتخابات را اینگونه بیان کرده اند:
” یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح کشور گفتم که صلاح نمی‌دانیم شما در فلان قضیه شرکت کنید، اگر توی این مقوله وارد شدید در کشور دوقطبی ایجاد می شود، خیلی ساده است. ما این توصیه را به یکی از آقایان کردیم، خب حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران_مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو! ۹۵/۷/۵”
در چرایی ورود احمدی نژاد به انتخابات تحلیل های متعددی مطرح است که از فشار به شورای نگهبان برای تایید صلاحیت خود یا یارانش گرفته تاتوجیه دار کردن احتمال رد صلاحیت روحانی و کسب محبوبیت حاصل از رد صلاحیت احتمالی و فرار از پاسخگویی به هشت سال زمامداری پر تنشش و..از جمله آنها به شمار می رود.
احمدی نژاد ثابت کرده که فردی بی ثبات است.او سال گذشته فعالیت های انتخاباتی اش را زودهنگام آغاز کرد که با نهی مقام معظم رهبری با انتشار بیانیه ای از حضور در انتخابات انصراف و بر تمکین از نظر معظم له تاکید کرد.
پس از آن یه ماه پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از هیچ فردی در انتخابات حمایت نمی کند اما بلافاصله بیانیه خود را نقض و در یک کنفرانس خبری به همراه دو عنصر حاشیه دار یعنی بقایی و مشایی، کاندیداتوری بقایی را اعلام و بر حمایت از او تاکید کرد.او اینک در چندمین تناقض رفتاری اش به قصد فشار به شورای نگهبان خود را داوطلب انتخابات ریاست جمهوری کرده است تا اگر بقایی رد شد او برای رقابت با روحانی در میدان باقی بماند.
به نظرم کاندیداتوری احمدی نژاد را باید به فال نیک گرفت.باور من این است که هم احمدی نژاد و هم بقایی ردصلاحیت خواهند شد اما به فرض تایید صلاحیت او ،اصلاح طلبان می توانند وی را وادار به پاسخگویی به ملت ایران در ققبال عملکرد هشت ساله اش در حوزه های مختلف کنند.
اما فراموش نکنیم اصولگرایانی که آماده حضور در کارزار دوزادهم ریاست جمهوری با پرچمداری رئیسی هستند باوجود اینکه ورود محمود را بر هم زننده بازی خود می دانند اما تایید صلاحیت احنمالی احمدی نژاد را فرصتی برای تبرئه خود از اتهامات و تبعات و پاسخگویی در باره عملکرد دولت گذشته میدانند بنابراین باید اصلاح طلبان و حامیان دولت برای این موضوع نیز ولو اینکه کمرنگ است برنامه داشته باشند.
پایان سخن اینکه گروهی که روزی محمود احمدی نژاد را رجایی زمان معرفی و الان او را محور انحرافیون می دانند امروز در قبال فتنه احمدی نژاد در سرباز زدن از توصیه رهبر معظم انقلاب و ورود خودسر به انتخابات و حاشیه سازی های احتمالی اش سکوت کرده اند و خود نیز می توانند به عنوان ساکت فتنه محمود تلقی شوند اگر در قبال رفتارهایش سکو ت شان تداوم داشته باشد.

 محمود احمدی نژاد گمان می کند می تواند همانند مرحوم “آیت اله”در انتخابات ۹۲رد صلاحیتش به خلق حماسه ای مبدل شود اما او در محاسباتش همچون گذشته اشتباه کرده و نمی داند از دید ملت ایران ،او نه معجزه هزاره سوم و نه رجایی زمان و نه یاور محرومان بلکه محور جریان انحرافی و مرد تاریخ مصرف گذشته ای است که حیات سیاسی اش مدت هاست به پایان رسیده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان