شما اینجا هستید
فرهنگی » تحلیل ارنج دو تیم اصلاح طلب و اصولگرا در نبرد ۹۶

 در بازی فوتبال سرمربی و مربیان یک تیم با در نظر گرفتن شرایط تیم خود و موقعیت حریف  با هدف فرار از موقعیتهای بحرانی (امتیاز نیاوری تیم و در ته جدول بودن) از سیستمهای مختلف ارنج تیمی استفاده می کنند ،  از جمله این سیستم‌ها می‌توان به ۲–۴–۴، ۱–۱–۴–۴، ۱–۵–۴، ۳–۳–۴ و ۲–۳–۵ اشاره ‌نمود :

 الف ) سیستم ۲–۴–۴ یکی از رایج‌ترین سیستم‌های فوتبال است که   از ۴ مدافع، ۴ هافبک و  ۲ مهاجم تشکیل شده‌است.

 ب) سیستم ۱–۱–۴–۴ چنانچه از نامش پیداست، گیج‌کننده نیست. در این سیستم، چهار مدافع و چهار هافبک بازی می‌کنند و مهاجم دوم پشت مهاجم اصلی قراردارد.

ج) سیستم ۱–۵–۴   این سیستم از چهار مدافع، پنج هافبک و یک مهاجم تشکیل شده‌است .

 د)سیستم ۳–۳–۴ یک سیستم کاملاً هجومی است. این سیستم از چهار مدافع، سه هافبک و سه مهاجم تشکیل می‌شود و علاوه بر حمله‌کردن با سه مهاجم، خط هافبکی قوی و نیرومند را دارا می‌باشد.(منبع : سایتهای ورزشی) در دنیای سیاست گاه احزاب با فرستادن افراد به عرصه های رقابت به گونه ای از سیتم های فوق می توانند بهره برداری کنند  .  در سن یا صحن  « مناظره ها » کار تیمی با ارنجی برگرفته از سیستمهای فوق می تواند به گونه ای  فوتبال را در ذهن تداعی کند  با افرادی تحت عنوان  :”داور بازی ”  ، نیروهای نظم دهنده (انتظامات) ،  گزارشگران و مفسران با طرف یا بی طرف !

در تیم رقابتی انتخابات ریاست جمهوری دور دوازدهم « اصول گرایان و از باشگاه های زیر مجموعه » سرآمدانشان حضور دارند : ترکیبی کاملا فوتبالی یازده نفره و چون تیم یکپارچه هست شاید یار دوازدهم  هم داشته باشند که دارند !! همراه با افراد دیگری که روی میز ذخیره ها هستند !.۱_ سیدابراهیم رییسی ۲- محمود احمدی نژاد ۳- محمد باقر قالیباف ۴_  سید مصطفی میرسلیم ۵_ حمید بقایی ۶_ حمید حاجی بابایی ۷_ مسعود زریبافان ۸_ علیرضا زاکانی ۹ _ مهدی کلهر ۱۰_ حسن بیادی ۱۱_ محمد مهدی زاهدی .. افراد زیر در صورتی که در حد و اندازه تیم باشند در دوره ها و دیدار های نفس گیر بعدی !! به تیم دعوت خواهند شد : بذر پاش ، جلیلی ، ضرغامی ، باهنر ، توکلی ، مشایی ،  لاریجانی ، نیک زاد ، رسایی ، …….. و اما تیم رقیب اصول گرایان که فقط مانند یک تیم فوتسال  یا ” گل کوچک ” اعضای خود را اینگونه معرفی کرده اند : ۱_ حسن روحانی ۲_ محمد هاشمی ۳_ اسحاق جهانگیری ۴_ مصطفی کواکبیان ۵ _  محسن رهامی  ……

ارنج تیمی اصول گرایان :

 از اسامی نامبرده شده بر می آید که :

الف ) درصدد جبران شکست یا شکستهای قبلی هستند

ب) از روحیه ی قوی برای  گفتن « بگم  ، بگم  ها » برخوردارند!

ج)  به  زبان قوی خویش  برای توجیه نا کارآمدیهای قبلی ! و انداختان توپ به اوت ! خیلی امیدوارند

د) تمرینات فراوان و دیدارهای تدارکاتی مختلف داشته اند ..

    لذا تحلیل مفسران و کارکشته های « عالم ورزش به اضافه ی سیاست » این است که اردوگاه اصول گرایان با سراسیمگی  مفرط و دلشوره ی بسیار ناشی از پیش بینی پیروزی پر گلشان  با یک ترکیب بسیار هجومی به شرح زیر  برای رقابت با یک تیم احتمالا فوتسالی ، در عین حال  نگران  از بابت بازی در یک استادیوم پر از تماشاچیان بنفشی ! در سن و استادیوم حاضر خواهند شد … سیستم مورد استفاده سیستم ۳–۳–۴ می باشد که  کاملاً هجومی است. این سیستم از چهار مدافع، سه هافبک و سه مهاجم تشکیل می‌شود و علاوه بر حمله‌کردن با سه مهاجم، خط هافبکی قوی و نیرومند را دارا می‌باشد!..

مهاجمان : احمدی نژاد- قالیباف _ زاکانی  (حاج بابابی)

مدافعان : میرسلیم – زریبافان _بیادی _کلهر

هافبک : کناری (زاهدی و حاجی بابای احتمالا با میل روبه جلو و میدان داری و بازی سازی  جناب رییسی)

دروازه بان : لیبرو  تیم فوتبال است  ! و به نوک حمله هم  کمک می کند (بقایی)  انشاء الله بدون یار دوازدهم (صدا وسیما) ، هرچند همیشه در تمام بازیهای گذشته ی لیگ رقابتی نقش آفرینی  مثبت کرده است ، امید آن است این بار پا را روی قانون بگذارد و یار نباشد و غمخوار همه باشد !

ارنج تیم فوتسال اعتدال و اصلاح طلب :

مهاجمان : جهانگیری _ کواکبیان

هافبک ، میدان دار و بازی ساز  : حسن روحانی

مدافع و متمایل به عقب در دفاع از دروازه : محمد هاشمی.

محل بازی : استادیم هشتاد میلیونی “ایران سربلند “.

در ایام یک ماه باقی مانده به جام دوازدهم  همه ی دلسوزان و کارشناسانی این عرصه توصیه می کنند برای جلوگیری از التهابهای کاذب که ممکن است به کلیت بازی و نتیجه ی آن ضربه بزند :

۱-  اعضای هرتیم قواعد بازی چوانمردانه را هم بلد باشند و هم در زمین رقابت به آن عمل نمایند.

۲-  از تک روی و تکلهای ناشایست پرهیز کنند.

۳-  داوران بازی در مرکز زمین رقابت  به نفع یک تیم سوت نزنند.

۴-  تماشاچیان فقط تیم خود را تشویق کنند.

۵-  بازیکنان هردو تیم ازآوردن و پرت کردن یا دادن گل و میوه ، ساندیس و …..به تماشچیان خودداری کنند

۶-  تیمها نباید حامی مالی دولتی  یا ارکان حکومتی  داشته باشند.

۷-  زمان بازی ، آغاز و پایان آن   باید بر اساس قانون باشد.

حمزه فیضی/ بلوطستان

  1. سید حیدر شاهرخی

    سلام اقای فیضی عزیزوقت شما بخیر،فرمودی ارنج اصلاح طلبان و اصولگریان ،ارنج اصلگریان ب فرمایش شما درست ولی در ارنج شما یک تیم منتخب است ارنج اصلاح طلبان حضرت عالی امدی تیم منتخب از اعتدال و کار گزار و اصلاب به میدان فرستادی که اگر برنده هم بشی ۳هیچ ب نفع حریف است ،در ضمن مشخص نکردی ۸۰میلیون تماشا گر کیا هستند چون جمعیت ایرا ن اگر ۸۰ میلون باشد همه تماشاچی نیستند خیلیا هستند حق رای ندارن خیلیا هم یا رای یا جناحی نیستند و در اخر کلام اقای فیضی عزیز نمیدانم سرمبی کدام تیم هستی ولی هافبک میدان دار وبازی ساز به اعتدالیون پاس میدهد نه به اصولگرا ویا اصلاح طلب البته حقیر حزبی نیستم خداوند عاقبت همه ما را بخیر کند.

    • گراوند

      همین که فرمودی حزبی نیستی درسته چون جناب فیضی کامل توضیح دادن و میشد فهمید کی به کیه افرین بر فیضی عزیز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان