شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بازی هیات فوتبال لرستان در وقت های اضافه


 
 

با گذشت ۱۲ماه از پایان چهار ساله فعالیت رئیس هیات فوتبال لرستان ،مجمع انتخاباتی این هیات برای تعیین رئیس جدید به تعویق افتاده است. در حالی دوره چهار ساله ریاست همایون بهاروند سال گذشته به پایان رسیده است که پیش از این همایون بهاروند برای سومین بار متوالی در اردی بهشت ۹۱به ریاست هیات فوتبال لرستان انتخاب شده بود.

دوره ریاست وی در اردی بهشت ۹۵به پایان رسیده و در یکسال به دلیل برخی اختلافات بین هیات فوتبال لرستان و اداره کل ورزش و جوانان لرستان بر سر چگونگی برگزاری مجمع انتخاباتی انتخاب رئیس جدید این هیات به تعویق افتاده است.

هیات فوتبال بر برگزاری انتخابات بر اساس اساسنامه مصوب فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران نظر دارد و اداره کل ورزش و جوانان نیز معتقد است تایید وزارت ورزش و جوان ملاک عمل در برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس هیات فوتبال استان بر اساس اساسنامه خواهد بود.

اداره کل ورزش متولی برگزاری مجمع

در این زمینه یک کارشناس ارشد تربیت بدنی در گفتگو با بلوطستان می گوید: همانند سایر مجامع انتخاباتی اداره کل ورزش و جوانان لرستان متولی برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال لرستان است.

دوره ریاست رئیس هیات فوتبال چهار ساله است

“حسین عزیزی پور” می افزاید: دوره ریاست هیات ها بر اساس دستورالعمل مجامع انتخاباتی چهار ساله است و پس از پایان این مدت باید بلافاصله رئیس جدید آن هیات انتخاب شود و هیات فوتبال لرستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اختلاف نظر هیات فوتبال و اداره کل بر سر برگزاری مجمع

وی بیان می کند: هیات فوتبال برخلاف سایر هیات ها برای برگزاری مجمع انتخاباتی تابع اداره کل ورزش و جوانان نیست و باید بر اساس اساسنامه فدراسیون این انتخابات برگزار شود و همین امر باعث بروز اختلاف نظر و تعویق مکرر انتخابات شده است.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی تصریح می کند: رئیس هیات فوتبال لرستان مورد وثوق و تایید فدراسیون فوتبال است و به همین دلیل پس از پایان دوره چهار ساله ریاستش در ۱۱ماه اخیر نیز بعنوان سرپرست این هیات در حال فعالیت است.

به صلاح نبودن طولانی شدن تعویق انتخابات فوتبال

وی می افزاید: اداره کل ورزش و جوانان لرستان به سیاق برگزاری سایر مجامع انتخاباتی بر برگزاری انتخابات هیات فوتبال لرستان تاکید دارد و به طول کشیدن برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان به صلاح فوتبال لرستان نیست.

تاکید هیات فوتبال بر برگزاری مجمع بر اساس اساسنامه فدراسیون

دبیر هیات فوتبال لرستان نیز در گفتگو با بلوطستان می گوید: هیأت فوتبال لرستان  بر برگزاری مجمع طبق اساسنامه فدراسیون تأکید دارد  بر اساس اساسنامه باید مجمع انتخاباتی هیات فوتبال لرستان برای تعیین رئیس برگزار شود.

تابع فدراسیون هستیم

“سعید رستمی” می افزاید: ما در هیات فوتبال لرستان  تابع دستور فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران هستیم و هر زمانی را اعلام کنند ما طبق آن مجمع را برگزار خواهیم کرد.وی بیان می کند:  هیات فوتبال لرستان مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کرده است و اصرار داریم  هر چه سریع‌تر مجمع انتخاباتی برای تعیین رئیس هیات فوتبال استان  برگزار شود.

فدراسیون فوتبال تصمیم گیرنده نهایی

رستمی با بیان اینکه تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص فدراسیون فوتبال است،ادامه می دهد:  ما با اداره کل ورزش و جوانان لرستان مشکلی نداریم اما هیات خود را  ما ملزم به رعایت قانون می داند  و هر چه اساسنامه فدراسیون بگوید همانگونه عمل خواهیم کرد.

 دبیر هیأت فوتبال استان می افزاید:  تمام مدارک و مستندات را در اختیار فدراسیون گذاشته‌ایم و هر وقت تشخیص بدهند، مجمع انتخاباتی برای تعیین رئیس هیات فوتبال لرستان برگزار خواهد شد.

برگزاری انتخابات هیات فوتبال از ظریق اداره کل ورزش و جوانان

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز در این خصوص به بلوطستان می گوید: انتخابات هیأت فوتبال مثل سایر هیأت‌ها باید از طریق اداره کل ورزش و جوانان لرستان برگزار شود.

مجمع انتخابات فوتبال با سایر هیات ها تفاوتی ندارد

“فرهاد دیناروند” می افزاید: مجمع انتخاباتی فوتبال با سایر مجامع هیات ها هیچ تفاوتی ندارد و تنها وجه تمایز آن اساسنامه ای از سوی فدراسیون فوتبال است که هیات فوتبال لرستان اصرار دارد ملاک برگزاری انتخابات قرار گیرد.

به تایید نرسیدن اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی وزارت ورزش

وی بیان می کند: اساسنامه فدراسیون فوتبال یک اساسنامه داخلی است که هنوز به تایید وزارت ورزش و جوانان نرسیده است و برای ما ملاک نظر وزارت در خصوص چگونگی برگزاری این مجمع خواهد بود.

انتشار هم زمان آگهی برگزاری مجمع از سوی اداره کل و هیات فوتبال

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان ادامه می دهد:  برای مجمع انتخابات  هیأت فوتبال لرستان   آگهی برگزاری مجمع از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان در جراید منتشر شده و  همچنین هیأت فوتبال استان نیز در نشریه‌های استانی یک آگهی دعوت به ثبت نام چاپ کرده است.
ملزوم بودن اداره کل ورزش و جوانان به اساسنامه مورد تایید وزارت
فرهاد دیناروند با بیان اینکه برخی افراد برای انتخابات ریاست هیات ثبت نام کرده اند ، می گوید: ما هم خود را ملزم به برگزاری مجمع انتخاباتی بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال می دانیم اما این اساسنامه زمانی ملاک عمل است که مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.
بر روی انتخاب فرد خاصی نظر نداریم

وی تصریح می کند: ما بر روی انتخاب فرد خاصی نظر نداریم و هر کس در مجمع انتخابات هیات فوتبال لرستان انتخاب شود مورد تایید است زیرا بر اساس انتخاب اعضای مجمع انتخاباتی رئیس هیات فوتبال می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال رئیس مجمع است

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان می افزاید: رئیس مجمع هیات فوتبال لرستان به مانند سایر مجامع رئیس فدراسیون است و مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز بعنوان نایب رئیس مجمع در مجمع انتخابات هیات فوتبال حضور خواهد داشت.

برگزاری مجمع انتخابات فوتبال در سریعترین زمان ممکن

وی خاطر نشان می کند: در سریعترین زمان ممکن سعی ما این است که مجمع انتخابات هیات فوتبال لرستان برگزار شود و ما به عنوان اداره کل ورزش و جوانان در تلاش هستیم موانع و اختلافات موجود را رفع و بر اساس قانون و اساسنامه مورد تایید وزارت این انتخابات را برگزار کنیم.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان می گوید: هم اکنون ۴۸هیات ورزشی در لرستان دایر بوده ودر سالجاری نیز ۴۵هزار ورزشکار در استان سازماندهی شده است که هیات فوتبال لرستان نیز یکی از این هیات ها به شمار می رود.

گزارش عباس دارایی/ بلوطستان

این مطلب در روزنامه همشهری منتشر شده است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان