شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » وقتی دلی می‌سوزد، آستینی بالا می‌رود

سال های سال صمیمیت و تلاش تعهد و بزرگی این مردم را زیسته ام، جایگاه و شأن شهرم همیشه برایم مهم بوده و هست . کوهدشت بدون اغراق های رایج ، از گذشته ی دور مسکن و مأوای انسان های و اقوام بزرگی بوده است اگر داشته های فرهنگی ، دینی ،هنری و حتی سیاسی  لرستان را بشناسیم و یا مطالعه کنیم همیشه کوهدشت سرش سرافراز تر بوده و هست. شهدا ، آثار تاریخی و باستانی، شعرا ، ادبا ، سیاسیون و افراد توانا همه نماد شان و جایگاه این شهرستان اند. ما وظیفه داریم کوهدشت را به گونه ای آرایش کنیم لایق و شایسته ی این افراد و این داشته ها و نام ها.اگر مهمانی به هوای این داشته ها و نام ها بر ما وارد شد میزبان پذیرا و زیبایی باشیم.

مشکل اساسی و البته ابتدایی جوانان بیکاری و مسئله اشتغال است که خود پایه یک زندگی سالم است . اما هر وقت دلی می سوزد آستینی بالا می رود و البته می شود آتشی در دل  مسئولی به پا کرد تا شاید تصمیمی پخته تر و نتیجه ای بهتر.

 انتظاری که یک جوان از محیط شهر خود می تواند داشته باشد یقیناً انتظارات زیاد است اما انتظار که مبنای عقلانی داشته باشند انتظار به جایی است منظورم این است که انتظاری براساس داشته ها توانایی ها و البته شان و جایگاه افراد یک شهر باشد به جاست . من هم مانند اکثر جوانان شهرم را دوست دارم و علی رغم چهره ی زخمی و خسته اش به آن می بالم زیرا سال های سال صمیمیت و تلاش تعهد و بزرگی این مردم را زیسته ام . زیبایی می تواند ساده و کم هزینه ایجاد شود البته اگر از سلیقه  و هنر افراد توانا استفاده کنیم. ما خیلی چیز ها و جا ها داریم که با کمترین هزینه می شود آن ها را زیبا کرد و شادابی و طراوت را به ارمغان آورد. دقیقاً مانند انسانی که با یک دست لباس مناسب با هیکل اش زیبا می شود.

برای زیبا سازی فضاهای سبز میتوان از تصاویر و الگوهایی که قبلا انجام شده استفاده کرد،استفاده از مسیرهای سنگ فرش برکه های کوچک فواره های آب کاشت انواع گل و گیاه هرس کردن اصولی درختچه ها و…می توان این کارها را در راستای زیبا سازی بکارگرفت مانند پارک ها ، بلوار ها ، میادین  پیاده رو ها ،که اگر در تزیین آن ها نو آوری داشته باشیم و کمی تلاش بیشتر می شود آن ها را چشم نواز کرد تا این زیبایی نشاط و لذتی نا خود آگاه در ذهن مردم ایجاد کند و آن وقت است که این ذهنیت زیبا فرهنگ شهری و تصمیم زیبا را می سازد.

فرهنگ هم تأثیرگذار بر یک شهر است و هم متأثر از سایر عوامل محیطی و غیرفیزیکی یک شهر. در این راستا، معماری یک شهر نیز می‌تواند متأثر از عوامل مختلف به ویژه فرهنگ باشد و آنچه از سیمای یک شهر نمایان می‌شود، ماحصل چنین تأثیر و تأثراتی است.شهر خوب بایستی هم از نظر ظاهرو هم از نظرویژگی های اجتماعی دارای ویژگی هایی باشد تا بتوان آن را شهری خوب نامید . ویژگی های ظاهری شهر شامل مواردی است که به زیبایی شهر می پردازد که موجبات آسایش مردم را نیز فراهم می کند در واقع چشم اندازی زیبا دارد.

به عنوان یک جوان دغدغه مند افق آینده کوهدشت همه ی مردم دغدغه ی این شهر را دارند اما متاسفانه گاهی در تم و توز ها نگاه شان برای برای درمان این درد ها کم بین می شود و این دغدغه ها درد آور همچنان می ماند.آینده را چه بخواهیم چه نخواهیم باید روشن ببینیم وگرنه تلاش و امید معنایی ندارند.من بسیار امیدوارم که با فرهنگ سازی و صبر و تحمل می شود هزینه ها و عوارضی را که متوجه مردم است آرام آرام به حساب شهرداری هدایت کرد آنگاه درمان این درد ها قطعاً آسان تر خواهد بود. هیچ شهری بدون مشارکت مردم آن شهر نساخته  می شود و البته نه زیباست . کوهدشت شهری است که هم از نظر جایگاه و هم از نظر نیروی انسانی ظرفیت بالایی دارد اما شرط این است که ما بتوانیم از این ظرفیت ها به نحوه احسن استفاده کنیم در عمل نه در شعار.خلاصه اینکه آینده از نظر بنده بسیار روشن است و امیدوار کننده با توجه به حضور نسل جوان و مشارکت ها و همکاری و همبستگی  جدیت  آن ها برای حفظ زیبایی  محیط شهری و محیط زیست شان.

نشاط شهری: نشاط همان فعالیت لذت مند است که حس بسیار خوبی برای انسان ایجاد می کند  اگر خون نشاط  در رگ های مردم شهری جاری شود اعمال آن ها  سرشار از زیبایی و نشاط و امید خواهد بود.روان شناسی امروز این نکته را تایید می کند که عمل زیبا نتیجه ذهن زیبا و بدن سالم و پر نشاط است.اگر اینگونه باشد این نشاط دسته جمعی خود انرژی مثبت بسیار بالایی را در شهر ایجاد می کند که باعث توسعه  و پیشرفتی پایدار خواهدشد. و حرف بنده هم همین است ما باید ابتدا ذهن این مردم را امیدوار و با نشاط داشته باشیم. ما مشتاق مشارکت سودمندی شوند و آن وقت می شود این مشارکت را با استفاده از نیرو های متخصص به اعمال زیبا و فضا سازی زیبا مبدل کرد.مثلا یکی از معضلات اساسی شهرداری ها  خصوصاً کوهدشت نبودن معماری مناسب در ساخت و ساز است که عدم معماری منتج به کسالت روح و روان می شود.چرا ما از اصفهان یا شیراز به عنوان شهر های زیبا و دارای ظرفیت گردشگری نام می بریم؟ یقیناً حضور سازه هایی است  که معماری بسیار زیبایی را از دوران خود همراه دارند و گرنه بدون اغراق و تعارفات معمولی شهر ها و محیط ما بسیار سر سبز و چشم نواز تر از این شهر هاست به این همه کوه درخت و زیبایی . اما گاه زیبایی های خدادادی را هم آلوده کرده ایم. صادقانه بگویم اگر جدی باشیم و اندکی گوشه ی دل مان برای شهر مان بسوزد می شود کار های بزرگی کرد.شاید نتوانیم کار های بزرگی انجام دهیم اما می توانیم کار های کوچک را زیبا و با موفقیت انجام دهیم.

مهران یوسفی‌فر؛ بلوطستان

  1. ناشناس

    بنده بارها شاهد بوده ام که جوانان کوهدشتی در شرکتهای متعدد از نظر فنی گل سرسبد کارشناسان بوده و مورد احترام بوده اند. افسوس که زمینه فعالیت این جوانان در منطقه وجود ندارد.

  2. لک طرهان

    سلام خدمت همه جناب یوسفی فر گراوند باید خدمت تان عرض نمایم که باخت شما برابر با پیروزی در نمایندگی مجلس بود شما واقعاً نماینده ایل گراوند و طرهان بودی خدا نشناس ها نگذاشتند با سن۳۰سال و مجرد بودن و بدون یک ساعت کار اجرایی و وابستگی حزبی جناحی سیاسی۴۰۰۰هزار رای برای بار اول شوخی نیست در بین کله گنده ها واقعاً به خیلی شک و شپه ها جواب دادی هیچ ناراحت نباش بخدا مردم مات مهبوت موندن خیلی از نفرات را سر جا نشاندی خدا قوت خسته نباشی شیره کر گراوند.تک پسر

  3. سپنتا

    سلام مهران عزیز.دست مریزاد به شما و قلم زیباتان بسیار عالی بود.چه فایده کی قدر میدونه

  4. افتخارایل گراوند

    مهران عزیز با داشتن سن سال کم وبدون یک روز سابقه اجرایی علی رغم تمام ناحقی ها بی عدالتی ها افرادی که موهای خود را در این راه سپید کردند هم به گرد پای شما نرسیدند۳تا شورای قبلی را پشت سر گذاشتی مابقی سرامد ها هم بماند تن ت سالم افتخار ایل گراوندی نماینده واقعی طرهان هستی.تک پسر اندازه ی ۴۰پسربلفا نگهدارت بو.برا

  5. ف عین اقاضی صحنه

    مهران عزیز از فاصله های دور برایت بهروزی و پیروزی خواستارم امیدوارم در تمام مراحل زندگی موئید باشی به امید اینکه کوهدشت بیشتر از این به شایستگی ت پی ببرند تو مروارید غلطانی دعای همه دوستدارنت بدرقه راهت باد.مایه مباهات ایل گراوندی.

  6. ف از شهرک امام و پیام نور اسداباد

    سلام برای بار اول بدون هیچ شناختی عالی بود ۴۰۰۰رای در شهر خیلی حرف هست تازه اگه نمایندگی بخواهی بنویسی روستا ها را داری بیشتر از این میدرخشی مردانه در کارزار ماندی و سربلند بیرون اومدی.افرین بر اندیشه و قلم پویای شما.

  7. کامبیز نجات پور

    تا زمانیکه تصمیم گیرندگان شهر افرادی سالن و متخصص و متعهد نباشند هیچ امیدی برای زیبایی شهر وجود ندارد.
    همه مردم خوب میدانند تصمیم گیرندگان شهر از چه صنفی هستن و چه شغل پردرآمدی دارن چه امیدی میتونیم داشته باشیم

  8. امیر حمزه درگاهیان

    سلام خدمت همه و دوست گرامی ام جناب یوسفی فر گراوند بسیار سلیس نوشته اید مرحبا برشما.برای بار اول اینقدر رای در شهرکوهدشت کم چیزی نیست خیلی سیاسون وشورا های فعلی وقبلی را پست سر گذاشتی۴۰۰۰رای بدون رای روستاها انشاالله واسه نمایندگی مجلس میبینیمت و خودت آماده کن.موئید باشی

  9. علیرضا کیان ارا

    واقعًاً میگفتند که از قبل لیست مشخص شده است من یکی قبول نمیکردم وباورش سخت بودمیگفتم xیyوقتی هدفش خدمت به همشهریان باشه چه فرقی داره کی برنده بشه و گول این انتخابات الکترونیکی را خوردیم.دیگه برای بیشتر کوهدشت جا افتاد کوهدشت تافته جدا بافته است مهران عزیزم کسی که فقط یکبار با شما و خانواده ت عرض ادب داشته به اصیل بودن و انسانیت به تمام معنا و دلسوزی شما پی می بردو همچنان که از مقاله ت پیداست.متولیان امر مقصر را به خدا بسپار در همین دنیا جواب پس می دهند.واقعاً پیروز واقعی شما بودی یعنی اثبات کردی.ودر اخر تشکر از جناب بساطی بخاطر درج این مقاله

  10. عرفان پارک معلم صحنه

    خدمت عزیزان و اقا مهران عرض کنم با این اوصاف کوهدشت داره به قوطل بر میگرده.ولی افرین بر قلم زیبایت با این چند تا پیشنهاد ساده و کم خرج می توان شهری زیبا ساخت.

  11. مهدی اسدی

    متن تبلیغاتی خوبی بود انشالله در انتخابات بعدی پیروز میشید. و استین بالا میزنید. و همه مشکلات را رفع و رجوع میکنید.

    • عرفان پارک معلم صحنه

      سلام دوست عزیزکجاش تبلیغات هست یا شاید نظر شما رپرتاژ هست.

    • کاظم گراوند هم دوره ارشد شما در کرج

      دوست عزیز بدون مشارکت مردم ساختنی و شدنی نیست

  12. کاظم گراوند هم دوره ارشد شما در کرج

    سلام خدمت همه. با تشکر از سایت وزین بلوطستان.دوستان و همشهریان خدا را شاهد گواه میگیرم کمترکسی در بین این افراد کاندیدای شورای شهر و مسئولین هست که صداقت ،شهامت، پشتکار،دلسوزی و خانواده داری جناب یوسفی فر را داشته باشد واین را بدان همانطور در کامنت های قبل نوشته شده به خیلی از افراد و شهروندان مسئولین جواب دادی که چه پتانسیلی داری و شهر تورا میخواهند وبه قول شعار تبلیغاتی خودت کوهدشت شایسته بهترین هاست.شهری بسازیم پاک شایسته ی نام کوهدشت توسعه همه جانبه ی شهر کوهدشت با نگاهی نو شهرمان را باهم بسازیم رای تو سعی من اینده شهر من شعاری ندارم کوهدشت را دوست دارم آینده شهر مفاخر ایران در انتظار مشارکت مردم کافی است که یک نفر را ضمانت کنید تا ضامنی باشد برای دیگران. مهران جان ارزوی بهترین ها برات دارم.در هرجا و هرپست ومقام لباسی که هستی.

  13. دیانا ابراهیمی

    سلام و خسته نباشی خدمت جناب بساطی مدیر محترم بلوطستان.و ارادت ویژه خدمت فرهیخته گرامی آقای یوسفی گراوند.این کارزار محک خوبی بود تا اطرافیان و سیاسیون خود را بشناسی و آیا تا اخرین لحظه در میدان نبرد کنارت می مانند یا نه. سرت مثل همیشه سر فراز و سربلند بگیر با وجود سن کم اما پخته و اجین شده هستی با معرفت و صداقت و شجاعت.انشاالله ادوار بعدی و حتی نمایندگی ببینیمت.جوان خوش تیپ و خوشگل با وقار.

  14. حسین آزادگان

    سلام خدمت همه بنده به جناب یوسفی فر گراوند تبریک و تهنیت عرض میگویم بسیار سربلند وسر افراز از این رقابات ناسالم در آمدی.

  15. خ رضایی

    افرین بر شجاعت و شهامت،صادقت مثال زدنی ت هنوز جوانی و فرصت داری

  16. ناشناس

    نویسنده محترم مشکل از خود ما مردم هست تا خودمون اصلاح نکنیم و مطالبه گر نباشیم هیچ کاری شدنی نیست

  17. خانم رشیدی کوهدشت

    آفرین برشما و قلم زیبایت واقعاً شدنی هست هزینه زیادی هم نداره.موفق و موئید باشی جوان عزیز

  18. شهرک معلم

    جناب یوسفی فر گراوند خوب نوشتی ولی خداوکیلی چند نفر در راه خدا فی سبیل الله میخواهند کار کنند.شما جوانی ادوار بعد شاهد موفقیت شماهستیم ما همه دوست داشتیم افراد منتخب جوان و پرانرژی مثل شما باشند.ارزوی بهترین ها دارم

  19. سپهر

    الان شورای پنجم کوهدشت اقایان کرمیان دوستی گراوند میرزایی اصل چپ هست مابقی طرفدار ملکشاهی.امیدوارم شهردار بومی انتخاب کنن درصورتی خودشان بتوانند نفر منخب انتخاب کنند.مقاله شما هم اقای یوسفی خوب بود ولی باور کن واسه شهر ما دردی دوا نمیکنه چون از ریشه ایراد داره.

  20. سیاوش

    واقعاً بحال کوهدشت و مردمانش باید گریست کوهدشت شده ی روستای بدون فضولات حیوانی به چه چیز کوهدشت باید بالید سینما پارک مبلمان شهری پارکینگ سرویس بهداشتی و…خداونددر قران می فرماید که ما سرنوشت هیچ ملتی را بد رقم نخواهیم زدبلکه آن ملت آن سرنوشت را برای خودشان رقم می زنند.

  21. بابایی راد

    سلام و خسته نباشی خدمت نویسنده جوان و با اتیه وتشکر از بلوطستان.خوبه جناب یوسفی فر چیزهایی را گفتند و با اند بودجه ای می توان شاهد مثبت بودن آن بود حال ی سوال از بلوطستان دارم و اقای یوسفی فر.دو دوره نماینده ما در محلس شورای اسلامی هستن.ثابت کنید یک بار گفتگوی ازاد با شهروندان یا روستاییان و بخش ها داشته یا داوطلبانه مصاحبه کردند یا ی مقاله خودشون راجب شهر بنویسند.دوم اگه توانستید از دور اول تا کنون نیم ساعت سخنرانی ملکشاهی در مجلس اوردید پس بدانید دلش به حال شهرشهید پرور ما می سوزد.امیدوارم نمایندگان ما شرمنده شهدا و تمام ملت نشوند.خواهش دارم نظرمو حذف نکنید.فرهمند باشید نویسنده جوان روشنفکر و بلوطستان بی طرف

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان