شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » هشدار استاندار به اداره کل راه ، تاکید بر رفع مشکل پمپاژها در کارگروه آب و کشاورزی استان

با حضور استاندار لرستان پروژه گازرسانی به ۸روستای جنوبی پلدختر افتتاح شد. به گزارش بلوطستان در این آئین که جمعی از مدیران کل و امام جمعه ،فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان پلدختر نیز حضور داشتند هشت روستای تنگ فنی ،گری باباخان ،کنار بلوط،رنگین بان ،دره نقی ،برج کبود ،طالقانی و جلوگیر از نعمت گاز بهره مند شدند.

برای اجرای این پروژه در سطح ۸روستا با گسترده جمعیتی ۵۶۱خانوار و یک هزار و ۹۶۴نفر در مجموع  ۳۰میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از این پروژه شمار روستاهای بهره مند از نعمت گاز در پلدختر به ۷۴روستا رسیده است.استاندار لرستان در حاشیه این مراسم در جلوگیر گفت: شرکت گاز در دولت تدبیر وامید با اعمال اقتصاد مقاومتی و جهش بسیار خوب به ۴۲روستا در پلدختر گازرسانی کرده است که قابل تقدیر است.هم چنین در مراسمی با حضور استاندار لرستان مجتمع آبرسانی شهدای جنوب شهرستان پلدختر به بهره برداری رسید.

تامین آب شرب ده روستای پلدختر  با افتتاح مجتمع شهدای جنوب

مدیرآب و فاضلاب روستایی پلدختر گفت: مجتمع آبرسانی جنوب پلدختر با پوشش۱۰ روستای جنوب شهرستان  پلدختر شامل «جلوگیر»، «چم گرداب»، «چم گز»، «طالقان»، «آخور رخش»، «دره خزینه»،  «برج کبود»، «رنگین بان»، «دره نقی» و «کنار بلوط» مشکل دیرینه آب شرب این مناطق را رفع می کند.

حمید بهاروند افزود: ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات پروژه های اقتصاد مقاومتی هزینه شده است.وی گفت: مجتمع آبرسانی شهدای جنوب شهرستان پلدختر ۵۵۰ خانوار روستایی و جمعیتی حدود سه هزار نفر را زیر پوشش خود قرار داده است.

وی ادامه داد:  ۲۵ کیلومتر خط انتقال و سه مخزن ۱۰۰ متر مکعبی بتونی در ساخت این مجتمع آبرسانی به کار رفته است.به گزارش بلوطستان پس از اتمام افتتاح پروژه های عمراین جنوب پلدختر در نشستی مسائل و مشکلات فراروی ایستگاههای آبرسانی کشاورزی پلدختر در قالب کارگروه آب و کشاورزی به ریاست استاندار لرستان بررسی شد.

در این جلسه استاندارلرستان تکمیل و بهره برداری از ایستگاههای آبرسانی به اراضی کشاورزی پلدختر را مطالبه بحق مردم پلدختر عنوان کرد و گفت: بیش از هفتاد درصد از مردم پلدختر در گیر حوزه کشاورزی هستند و معیشت بسیاری از مردم از این حوزه تامین می شود و لذا بهره برداری و تکمیل این پروژه ها ضروری است.

تشکیل کارگروه ویژه آب و کشاورزی به منظور پیگیری پروژه ها و روند اجرای آن

هوشنگ بازوند بیان کرد: کارگروه ویژه آب و کشاورزی به منظور پیگیری پروژه ها و روند اجرای آن در حوزه آب و کشاورزی در سطح فراشهرستانی تشکیل خواهیم داد تا موانع و مشکلات پیش رو را شناسایی و در راستای رفع آن ها گام بردارند. وی گفت: ریاست این کارگروه برعهده معاونت عمرانی استانداری است و امام جمعه ،نماینده مردم در مجلس و فرماندار و مسئولین ذیربط در موضوع نیز می توانند در این کارگروه به همراه مدیران کل محیط زیست ؛آب منطقه ای ،منابع طبیعی ،محیط زیست و مدیریت بحران شرکت کنند.

۷۳میلیارد تومان از اعتبارات سیل و خسارات و حوادث به ما ابلاغ شده است

وی افزود: بخشی از این پروژه ها مشکل تخصیص دارند و برخی نیز از عدم تامین اعتبار رنج می برند و لذا باید از سوی مسئولین ذیربط این گره ها شناسایی و مشکلات رفع شوند.استاندار لرستان با بیان اینکه ۷۳میلیارد تومان از اعتبارات سیل و خسارات و حوادث به ما ابلاغ شده است ،افزود: اعتبارات استانی امسال خوشبختانه وضعیت خوبی داشته است.

کارگروه استان باید محکم و کارشناسی پای کار باشد

وی گفت: کارگروه استان باید محکم و کارشناسی پای کار باشد تا مشکلات حوزه آب و کشاورزی رفع شوند.بازوند افزود: مدیرآب منطقه ای لرستان اهل پلدختر است و باید به نحوی عمل کند کارگروه خوب و موثر عمل کرده و گره ها را باز کند.

وی بیان کرد: گازرسانی به روستاهای پلدختر خوشبختانه جهش خوبی داشته و این برای ما قابل قبول است. استاندار لرستان گفت: مسکن مهر پلدختر مشکل جانمایی دارد و برخی واحدها بدون متقاضی هستند که نگران کننده است.

چرا چهارخطه ها افتتاح نشد ؟

وی افزود: ۱۵کیلومتر از چهارخطه های پلدختر به خرم آباد قرار بودن زیر ترافیک برود اما متاسفانه خروجی کار اداره کل راه و شهرسازی استان در این خصوص نمی دانم چرا اینگونه بوده که به وعده خود عمل نکرده است.استاندار لرستان اظهار داشت : پیمانکار هنوز تجهیز کارگاه نکرده و اگر نمی تواند بگوید تا پیمانکار جدید انتخاب شود. وی بیان کرد: ما که در مسیر جاده پلدختر به خرم آباد پیمانکاری که ۷۰میلیارد تومان را برای ۱۵کیلومتر آسفالت قرار داد بسته باشد ندیدیم و این جای تامل دارد که چرا با وجود اینکه یک ماه از برگزاری مناقصه و تعین پیمانکار گذشته است کار شروع نشده و معلوم نیست چه کسی باید پاسخگوی یک ماه فرصت سوزی در این خصوص باشد.

بازوند گفت: نقاط کور جاده ای در مسیر پلدختر به اندیمشک و پلدختر به خرم آباد قابل قبول نیست و باید مدیریت مخابرات لرستان برای رفع این نقاط کور جاده ایی گام بردارد.

پلدختر سهمی از صنعت ندارد

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: نیازمند توجه جدی دولت در حوزه آب هستیم زیرا پلدختر سهمی از صنعت ندارد.سید حمیدرضا کاظمی افزود: کارگروه ویژه به ریاست یکی از معاونین استاندار برای رفع مشکل پمپاژها تشکیل و گزارش کار به صورت منظم به استاندار لرستان ارائه شود.

پمپاژهای راکد با عمر اجرایی طولانی

وی بیان کرد: پمپاژ های واشیان و رنگین بان و چم مهر با وجود اینکه سالهای سال است که از شروع عملیات اجرایی آنها می گذرددارای مشکلاتی هستند که هنوز نتوانسته است به بهره مندی اراضی کشاورزی از آب منجر شود و در این زمینه مردم مطالبه جدی دارند.

وی افزود: با وجود تامین اعتبار پمپاژ چم مهر با دستور ویژه استاندار لرستان متاسفانه این پروژه دارای نقص هایی است که باید برطرف شود. کاظمی گفت: جایدر ردیف ملی دارد اما باید در عملیات اجرایی پروژه تسریع شود.نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واشیان ۱۲سال است راکد بوده و برای ترخیص موتورپمپ های آن از گمرک  نیازمند اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی هستیم .وی خاطر نشان کرد: اجرای سد چولهول و بن لار برای کنترل سیلاب ها و مهار آب خواست و مطالبه مردم پلدختر است و همچنین اجرای سد زال برای تولید برق و تکمیل دیواره های ساحلی پلدختر و معمولان نیز خواهان پیگیری و مساعدت دولت هستیم.

امام جمعه پلدختر نیز خواهان رسیدگی به مشکلات مردم پلدختر شد و گفت: با وجود تلاش های ارزنده استاندار لرستان در حوزه های مختلف که برای ما قابل تقدیر است اما پلدختر داری مشکلاتی است که باید مورد اهتمام جدی دولت قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری افزود: در بحث مصلی استاندار لرستان حمایت های خوبی کرد و از این تلاش ها و مساعدت ها تشکر می کنم.نعمت اله دستیاری فرماندار پلدختر نیز بهره برداری از پروژه های گازرسانی در پلدختر را گامی در جهت ارتقای شاخص گازرسانی به روستاهای پلدختر دانست و گفت: همچنین بهره برداری از مجتمع آب جنوب مشکل آب شرب این مناطق را رفع کرد که جای تقدیر دارد.

گفتنی است هوشنگ بازوند استاندار لرستان در بدو ورود به پلدختر با حضور در دفتر امام جمعه پلدختر با حجت الاسلام و المسلمین سوری دیدار کرد.

عکس ها از عباس دارایی و امین آزادبختد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان