شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » شیخ بابایی از سابقون و مبارزان و صادقان نهضت امام خمینی "ره" بود

معاون اسبق قوه قضائیه گفت: مرحوم شیخ بابایی افتخار بزرگ و شناسنامه ای برای مردم لرستان و دیار بالاگریوه بود . به گزارش بلوطستان حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عباسی فر در مراسم چهلم مرحوم شیخ بابایی در مسجد اعظم حوزه علمیه پلدختر افزود: من برای سخنرانی در مراسم چهلم مرحوم شیخ بابایی نیامده ام بلکه آمده ام تا راوی ناگفته هایی در مورد شخصیت برجسته این مرد مبارزه و روحانی مجاهدی باشم که برای مردم از همه چیز گذشت.

وی بیان کرد: اصلی ترین ویژگی شخصیتی شیخ بابایی دیانت و دلسوزی برای دین و تدین مثال زدنی اش بود.عباسی فر تصریح کرد: شیخ مجاهد مرحوم آیت اله بابایی چهره نام آوری در حوزه علمیه بوده و ما هم به عنوان کوچکتری در کنارش افتخار شاگردی داشته ایم.عضو اسبق حقودانان شورای نگهبان گفت: ایشان از یک شجاعت فوق العاده و یک روح بلند و بی حساب و کتاب نترس و دلیر برخوردار بود.

عباسی فر ادامه داد: شیخ بابایی غیرت دینی داشت و همواره برای مردم و در کنار مردم بود و چیزی برای خود نمی خواست . وی افزود: همه ما در برابر دین خدا مسئول هستیم و نباید چهره ای خشن و نامتناسب با روح اسلام ارائه دهیم زیرا اسلام دینی رحمانی است و بد اخلاقی و تندروی و سخت گیری در آن جایگاهی ندارد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عباسی فر گفت: چهره واقعی اسلام مهر ورزی و قانون مندی و حق شناسی است که بر روی آن پرده انداخته ایم ،حالا کی می خواهد این پرده ها را برداریم معلوم نیست.وی افزود: با وجود اینکه برخی روحانیون بنام از قبیل شیخ عباسی ، قاضی و کمالوند در زمره روحانیون متمکن قبل از انقلاب بودند ولی زندگی طلبگی ما بر مبنای سادگی و فقر بود و در حجره های کوچک با فقر و کم دستی تحصیل می کردیم .عباسی فر ادامه داد: مرحوم شیخ بابایی اما از همان ابتدا یک زندگی اشرافی و اعیانی و معتبر داشت و همه ما را نیز کمک می کرد.

وی بیان کرد: مردی همچون آیت اله هاشمی هم که ایران را در ماتم و جهان را در بهت و حیرت فرو برد نیز قبل از انقلاب در زمره روحانیون مبارزو متمکنی بود که اموالش را صرف پیروزی انقلاب کرد و با وجود همه تخریب ها فردی مقاوم و با استقامت بود.

معاون اسبق قوه قضائیه گفت: مرحوم شیخ بابایی از نردبان پلدختر و بالاگریوه بالا نرفت و از مردم برای خود نردبانی درست نکرد تا بعد از آن مردم را رها کند و همواره چتری بر سر مردم بود.وی با بیان اینکه شخصیت برجسته و ممتاز و شجاعت مثال زدنی از ویژگیهای شیخ بابایی بود،گفت: مرحوم بابایی شجاع بود و زیر بار زور نمی رفت حتی اگر آن زورگو از قدرت بالایی برخوردار بوده باشد .

وی بیان کرد: مردم خوب انتخاب کردند و وفاداری خود را به مرحوم شیخ بابایی نشان داد و من به این صف و مهربانی مردم شریف پلدختر آفرین می گویم . عباسی فر افزود: در خشش شیخ بابایی در حمله دژخیمان پهلوی به فیضیه ماندگار بوده و او بواسطه نقشش در فیضیه باعث شد تا همگان غیرت لری و مجاهدت لرستان را در حمایت از نهضت امام خمینی “ره”ستایش کنند.

وی گفت: آن کسی تا لحظه آخر در دفاع از طلاب و نهضت امام در فیضیه ایستاد و مبارزه کرد شیخ بابایی بود و بعد از آن در خشش تا مدت های در سلفچگان پنهانی زندگی کرد و نهایتآ پس از ورود به خرم آباد توسط شهربانی دستگیر و زندانی شد.

عباسی فر تصریح کرد: او از سابقون و مبارزان و صادقان نهضت امام خمینی “ره” بود و با وجود اینکه مرحوم طاهری و شاهرخی و شهدای رحیمی در زمره اولین ها در لرستان بودند اما او در بین اولین ها نیز اولین بود.وی افزود: سرمایه انقلاب مردم هستند و باورها و اعتقادات آنها باید پاس داشته شود .

شیخ محمد رضا عباشی فر در بخش پایانی سخنان خود گفت: صحابه امام خمینی “ره” نزدیکانش هستند که اگر خداوند به من لطف داشته باشد شاید در زمره تابعین قرار گیرم ولی شیخ بابایی از صحابه و اواین ها در مکتب امام راحل در خط مقدم مبارزه بود.وی بیان کرد: به بیت شیخ بابایی و فرزندان و برادرانش می گویم اگر حرفی و حدیثی شنیدید نرنجید زیرا هر کس وارد معرکه سیاست می شود باید خودش را آماده سیبل بلا و تهمت و دروغ ها بکند.

عکس و گزارش خبری/ عباس دارایی

  1. شهروندی

    زحمت بکشیدعکسهای افتتاح ستادجناب دکتر روحانی درپلدختر را درج کنید.میگن جمعیت مرایم افتتاحیه درحد۳۰نفرحضورداشته اند.خداوندمرحوم بابایی را رحمت کندمردخوبی بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان