شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نه سرهنگ! قالی سیاست بافتی دیگر دارد

هدف از این نوشتار نه متهم کردن آقای قالیباف است و نه تخریب وی. اتفاقا آقای قالیباف  یکی از مردان پرانرژی است که خود را توانمند هر پست مدیریتی کلان می داند. اما آنچه مسلم است وی چندان در قید شناخت شرایط و الزامات پست کلان و مهمی چون دیاست جمهوری- که خود را کاندید آن نموده است- نمی داند. اندیشه ی آقای قالیباف و چگونگی برخورد او با مسِئله ریاست جمهوری، چندان بایسته ی این مقام و جایگاه نیست.

یکی از انتقاداتی که به آقای قالیباف وارد می دانند اینست که وی نمی تواند مظلوم نمایی کند و همیشه روحیه و حالت تهاجمی دارد. اما باید گفت سرهنگ باید اینگونه باشد! تهاجمی بودن آقای قالیباف بخاطر روحیه نظامیگری و فرماندهی اوست و چنین شخصی جامعه را پادگانی می داند که باید برآن فرماندهی کرد.

از دیگر اشتباهات آقای قالیباف که ناشی از ویژگی بالاست، اینست که به خردجمعی و شعور سیاسی جامعه باور ندارد و بر این پندار است که صرفا با وعده و وعیدهای اقتصادی که صاحب نظران غیرعملیاتی بودن آنها را اثبات می کنند، می توان رای مردم را تصاحب کرد. البته درست است که جامعه ی ما به دلیل آنکه نخبگانش در جهت آموزگاری و آگاهی آن اقدام نمیکنند، آنگونه که باید نسبت با مسائل سیاسی و حقوق اجتماعی آگاه نباشند اما چنین جامعه ای برای همیشه محکوم به ندانستن و ناآگاه بودن نیست. بلکه ناچار است براساس آزمون و خطا  و البته با هزینه های به مراتب سنگینی که تاوان ناآگاهی است به مرور و صد البته با کندی به امور و حقوق سیاسی و اجتماعی خود وقوف یابد.

نتیجه تصویری برای قالی باف

این جامعه تجربه ی هشت سال دولت یارانه ای را دارد که به همه نشان داد صرف پرداخت پول به مردم بدون مدیریت صحیح اقتصادی-فرهنگی، نه تنها رفاهی به دنبال ندارد بلکه جامعه را به پرتگاه سقوط می برد. جامعه ی ما یا به تعبیر درست تر بخش عمده ی جامعه ی ما، دیگر آن جامعه ای نیست که با وعده های چند برابر کردن یارانه ها و دستمزدها بتوان رای افرادش را تصاحب کرد؛ بلکه از این شعارها احساس تحقیر و توهین هم می کند.

حقیقتا سرهنگ قصه ی ما بافتن قالی سیاست را چندان آگاه نیست و تفاوتهای پیچیده و ظریف آن را با قالی پادگان نظامی نمی شناسد. آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت چه در لفافه این موضوع را به وی گوشزد کردند:« کاش لباس سیاست را با لباس جبهه جایگزین نمی کردی».

 

  1. شهروند پلدختری

    باسلام.سردار قالیباف(نه،سرهنگ دیالوگ روحانی) باوجود کاستی هایی که هر انسان غیرمعصومی دارد در تهران که خود کشوری است کارهای بزرگی انجام داد که حتی منتقدین ایشان هم توان انکار آنرا نیست…
    اما جناب ولیزاده:در مملکت ما قرار بر هدفمندی یارانه بود که تا حالا نشده!!!! دولتی که شما حامی آن هستید هم باوجود انتقاد از هدفمند نشدن یارانه همچنان اندر هدفمندی آن مانده است و در آستانه انتخابات سبد کالا می دهد،سود سهام عدالت را مطرح میکند،یارانه دهک های ضعیف را زیاد میکند(این همان مرام انتقادی بود که شما و دوستانتان در سراسر کشور از دولت نهم و دهم داشتید)ولی دولت شما چرا؟؟؟؟
    قلم ها را فرسوده نکنید که دعوای حضرات دعوای قدرت است.شما یک فرهنگی هستید این دولت برای شما چه کرد؟امسال حتی رسانه ها هم شرم داشتند یادی از مشکلات فرهنگیان بنمایند.آقای جهانگیری و هاشمی طبا و روحانی که از یاران سیاسی طیف شما هستند حتی برنامه ای ساده برای چهارسال بعد هم برای فرهنگیان ارایه نکردند…
    بنظرم دیگر ننویسید…

    • ناشناس

      باسلام دوست عزیز.بعید میدونم هرکسی نوشته مرا بخواند منظورم را دفاع از دولت روحانی بداند!اگر اینگونه بود که قاعدتأ من باید طرفم رییسی باشد نه قالیباف.بعد هم دوست عزیز خودت خوب فکر کن به تفکرت،من که نفهمیدم چه خواستی بگویی؟!هدف من فقط اشاره به روحیه و تفکر نظامی گری و پادگان گونه آقای قالیباف بود و پای حرفم هستم و آنرا برای اداره سیاسی جامعه مناسب نمی دانم.
      در خصوص دولت آقای روحانی و اینکه فرمودی اینا همش دعوای قدرته خدمتتون عرض کنم خوب دعوای قدرت هست شما چرا ناراحتی از نقد من؟!بعد هم جناب عالی ازین دعوای قدرت بی طرف هستین یا عده ای را خدمتگزار میدونید و بعضی را قدرت طلب؟!
      دوست عزیز برخلاف ادعای شما من اصلأ به اصلاح جامعه از راه سیاست و تغبیر حاکمان باور ندارم و آن را به طور جدی در کتاب( موانع توسعه سیاسی در لر ستان) تا حد امکان توضیح داده ام.اگر به آقای روحانی رأی میدهم بخاطر حمایت از تفکر اصلاح طلبیست که آن را در حل مسایا جامعه ام مفیدتر می دانم وگرنه اهل تبلبغ و حواشی آن نیستم.در خصوص عملکرد آقای قالیباف در شهرداری تهران بنده قضاوتب نداشته ام اگر خدمتی باشه همه می بینند نیازی به تبلیغ نیست اگر هم نقدی هست حتمأ گفته می شود اگر تعصب نباسد.

  2. علی

    مقایسه درستی نیست ولی
    یاد آوری میکنم
    امام علی(ع) علاوه بر اینکه امام و پیشوای دین بو یک نظامی(فرمانده جنگ)هم بود و‌ بعد هم خلیفه شد
    البته امام علی(ع)کجا و آقای قالیباف کجا فقط خواستم بگم یک فرمانده نظامی یک سیاست مدار خوب هم‌هست

  3. علی

    مقایسه درستی نیست ولی
    یاد آوری میکنم
    امام علی(ع) علاوه بر اینکه امام و پیشوای دین بود یک نظامی(فرمانده جنگ)هم بود و‌ بعد هم خلیفه شد
    البته امام علی(ع)کجا و آقای قالیباف کجا فقط خواستم بگم یک فرمانده نظامی یک سیاست مدار خوب هم‌هست

    • ناشناس

      با سلام.اتفاقا یکی از مسکلات فکری ما همین قیایهای مع الفارقیست که هرچند میدانیم مقایسه درستی نیست به آن باور داریم.تا یاد نگیریم با دید تحلیل به مسائل نگاه کنیم نه مشکلات حل میسوند و نه کسی نقد پذیر. وقتی اهل تحلیل نیستبم می شویم اهل توجیه و برای توجیه خود دست به دامن قیاسهایی میشویم که از قبل اعتراف کنیم درست نیست.به دوستی که اهل توجیه بود گفتم سما هیچ وقت نه نیاز به تحلیل دارید و نه احساس شکست و محکومیت میکنید گفت چطور؟:گفتم اگر پیروز شوید میگویید حق همیشه پیروز است اگر پیروز نشوید میگویید در تاریخ اسلام حق همیشه در اقلیت بوده!با مستندات تاربخی و مذهبی هم هردو را نأیید میکنید!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان