شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » کرسی خالی

گاهی اوقات باید شفاف و به دور از هر پیرایه ای لب به سخن گشود،چرا که ارزش کلام به مراتب خیلی بیشتر از بیان با فصاحت و بلاغت است. امر انتخابات و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.
ورود افراد به داخل شورا قاعدتاً هم منافع مادی و هم منافع معنوی خواهد داشت،ما می دانیم که ملت شریف ایران برای اثبات وحدت و همراهی با نظام و در پی لبیک به فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری مدظله العالی هم از جوانان تا افراد مسن از صبح زود تا پاسی از شب در صفوف انتخابات حاضر و مبادرت به انتخابات نفرات مورد نظر نمودند.
انتخابات شوراها که اولین دوره آن از سال ١٣٧٧بود در سومین دوره با طولانی تر شدن مدت دوره شورا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و چند روز پیش شاهد برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بودیم.
قاعدتاً در بحث شناخت مردم از کاندیدهای ریاست جمهوری و توانایی آنان تمام رسانه های جمعی بسیج شده تا مردم بتوانند بهتر کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب نمایند اما در مورد شوراها متاسفانه دوستان کاندیدا بعلت ضیق وقت و عدم ارائه توانایی خود گاهاً مردم شناخت مناسبی پیدا نکرده و این بحث البته نسبی بوده چرا که در شهرستان های کوچک و جمعیت زیر ۵٠٠هزار به راحتی افراد با تبلیغات گسترده و شناخت مردم از فرد کاندیدا بدون تبلیغات فرد منتخب خود را راهی شورا می نمایند،اما متاسفانه در کلان شهرها بواسطه گستردگی جمعیت و جغرافیای خاص و دغدغه های مردم در بعد مسائل اقتصادی،فرهنگی و معضلات و چالش های مختلف کلان شهرها افراد نتوانسته خود را به مردم معرفی نمایند و در این گونه شهرها مردم به هنگام رای دادن به لیست معرفی شده از طرف جناح خاصی که مد نظر دارند رای می دهند و همانطور که می دانید در این رقابت نابرابر افرادی که با لابی گری توانسته وارد جناح خاصی شوند به راحتی بدون کوچکترین تلاشی به شورای اسلامی شهر وارد می شوند و ما شاهد عدم حضور افراد توانا و متخصص خواهیم شد.
شهرستان کوهدشت به جرات یکی از قطب های سیاسی ایران بوده که فرهیختگان و جوانان تحصیل کرده اش در اقصی نقاط ایران زبانزد بوده و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر استان تهران شاهد حضور طیف گسترده ای از این عزیزان در شهر تهران،پرند،پردیس،لواسانات و استان البرز بودیم و حضور این فرهیختگان هر کدام پتانسیل بالایی برای شهرستان می باشد صرف ارتقا نام کوهدشت باعث ایجاد بسترهایی برای اشتغال و کمک به سطح شهرستان با این همه محرومیت خواهد شد.
اما متاسفانه در این رقابت نابرابر و ناجوانمردانه ما شاهد ریزش تک تک عزیزان خود بودیم که هر کدام به تنهایی دارای ظرفیت های خاص و فوق العاده بودند.
البته باید کمی صریح تر صحبت کنم متاسفانه ما زمانیکه ذره ای تعصب و وحدت نداریم و برای ارتقاء و کمک به همشهریان خود قدمی بر نمی داریم باید شاهد ریزش عزیزان خود باشیم چرا که افرادی در راس بوده و هنوز بدنبال کینه ورزی و لگد کردن دوستان و همشهریان خود هستند .بله متاسفانه جوانان ما نیز به راحتی از این عزیزان سرمشق میگیرند آیا بهتر نیست همه دست به دست هم بدهیم و از کینه و لجاجت و له کردن عزیزان خود دست برداریم و هر خبری را با کنایه و طعنه در سایت ها منتشر نکنیم.
به جرات می توان گفت بدترین روزهای من شنیدن اخباری مبنی بر عدم صلاحیت یا عدم ورود برادران و خواهران کوهدشتی در عرصه انتخابات بوده چرا که هر کدام از این عزیزان با این نتیجه و انعکاس آن بخشی از روحیه خود را از دست خواهند داد و به قول معروف، دشمن شاد خواهیم شد.
ما مردم کوهدشت همه برادر و فامیل هستیم پس بیایید باهم متحد باشیم و برای هر کرسی شورا یا نمایندگی مجلس یا هر منصبی برای عزیزان خود تلاش کنیم البته باید دوستان کاندیدا نیز به این درک و شعور جمعی برسند که رایزنی دوستان به خاطر منافع شهرستان بوده و حضور هر کدام از آنها در هر کرسی یعنی یک امتیاز برای شهرستان است.
بایستی به مردم شریف کوهدشت و دوستان کاندیدا در شهر تهران و سایر شهرها عرض نمایم که همه شما برای ما عزیز هستید و جایگاه خاص خود را دارید و عدم ورود به شورا هیچ نقطه منفی نبوده و ذره ای از ارزش شماها را در قلب ما نمی کاهد.
ان شاءالله همه فرهیختگان و سروران کوهدشتی دل در گرو رشد و توسعه و تعالی شهرستان کوهدشت صرف نظر از هر گونه مخالفت و کدورت با همدیگر داشته باشند و با تمام توان به همشهریان خود برای بالا رفتن از پله های ترقی کمک نمایند.


*مدیر گروه توسعه و عمران شهرستان کوهدشت

  1. ش

    دوستی حقش بود

  2. ازاد اندیش

    جناب
    بزرگوار
    خودتان را خرج دوستی نکنید
    هنوز مانده
    که دوستی تقاص پس بدهد
    این کمترین مرهم بر زخم مردم بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان