شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اشتغالزایی ۲ هزار نفری با راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ آب شهرستان پلدختر

به گزارش خبرگزاری تسنیم علی کائیدی در نشست با خبرنگاران استان، اظهار کرد: در گذشته چیزی به عنوان ردیف ملی در شهرستان پلدختر وجود نداشت، که متأسفانه بسیاری از مدیران استانی ما نسبت به این مواد و لوایح بی خبرند.
کائدی
وی افزود: ردیف ملی یعنی اینکه مدیران استانی طرح ها را مطالعه و طراحی می کنند و به معونت راهبردی ارائه می دهند و پس از تلفیق لایحه، ردیف ملی ایجاد می شود.
نماینده  مردم پلدختر در مجلس با اشاره به مطالبه عمومی مردم در خصوص ایجاد راه آهن در استان، تصریح کرد: راه آهن غرب کشور یک مسأله مهم است که در این راستا نمایدگان استان و مدیران اجرایی استان با جدیت پیگیر اجرایی شدن آن هستند.
وی گفت: مطالبه اصلی مردم استان لرستان راه اندازی راه آهن دورود-خرم آباد-پلدختر در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور است.
کائیدی خاطر نشان کرد: راه آهن از ۶ شهرستان لرستان می گذرد و به یک مطالبه عمومی برای مردم استان تبدیل شده است.
وی بیان کرد: اگر در سطح استان مسیر و جاده ریلی وجود نداشته باشد یقینا چیزی به عنوان توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف و به خصوص اقتصادی در سطح استان ایجاد نمی شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: متأسفانه در شهرستان پلدختر در مقوله راه سازی در سال ۸۷ هیچ ردیفی در نظر گرفته نشده بوده است.
در ۵ سال آینده جاده خرم آباد – پلدختر به طور کامل راه اندازی می شود و رانندگان از پرداخت مالیات معاف هستند.
کائیدی اظهار کرد: آزاد راه یک ظرفیت بسیار مهم است که یک سوم توسعه استان را به دنبال دارد.
نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: سیمان پلدختر پس از ۴ سال در سال ۹۲ با توافق بانک ملی ایران و برآورد ارزی ۵۲ میلیون یورو و ۶۰۰ میلیون ریالی تصویب شده است که اکنون به بانک های استان واگذار شده است و باید دولتمردان استان پیگیر این موضوع باشند.
وی افزود: یکی از مشکلات اصلی لرستان این است که مدیران استانی جایگاه اصلی خود را نمی دانند و نسبت به جایگاه و موقعیت استان اطلاعات کافی ندارند.
کائیدی  با اشاره بحث آموزش عالی در سطح شهرستان پلدختر، گفت: در بحث آموزش عالی در شهرستان پلدختر با یک رشد سریع و خوبی در چند سال اخیر مواجه بوده ایم و با آنکه قبلا حتی در پلدختر دانشگاه آزاد هم نداشتیم اما اکنون دانشگاه دولتی در آن راه اندازی شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: با تلاشهای مستمر و پیگیرانه ای که داشتیم موفق به اخذ مجوز دانشکده داروسازی در سطح شهرستان پلدختر شدیم که از مهر ماه سال ۹۳ با ۳۰ نفر دانشجو شروع به کار می کند.
کائیدی افزود: با راه اندازی ایستگاه های پمپاژ” واشیان و چم مهر” در شهرستان پلدختر  برای حدود ۲ هزار نفر ایجاد اشتغال می شود.
نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: همچنین با راه اندازی ایستگاه پمپاژ رنگین بان بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان پلدختر به اراضی آبی تبدیل می شوند.
کائیدی تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ جایدر شهرستان پلدختر هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی برخوردار است که برای اجرای آن حدود ۴ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای ایستگاه های پمپاژ ” چم مهر، واشیان و جایدر” حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که فقط روی کاغذ باقی مانده و هنوز پولی به آن ها تعلق نگرفته شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با اشاره به طرح ارتقاء سلامت، عنوان کرد: طرح ارتقاء سلامت طرح خوبی است که نسبت به آن نقص هایی وارد شده است به طوری که برای بیماران سرطانی ۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود.
کائیدی با اشاره به اعتبارات ماده ۱۸۰، تصریح کرد: اعتبارات ماده ۱۸۰، حدود ۴ هزار میلیارد تومان است بر اساس شاخص های توسعه یافتگی بین ۳۱ استان کشور تقسیم می شود.
وی افزود: سهم استان لرستان از اعتبارات ماده ۱۸۰، حدود ۱۵۴ میلیارد تومان است که این اعتبارات تخصیص داده شده تا پایان سال جاری به ترتیب در بین استان های کشور تزریق می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان