شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ۱۸ بنا تاریخی لرستان در حال مرمت هستند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از مرمت ۱۸ بنا تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ابراهیمی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر کار مرمت ۱۸ بنا تاریخی استان لرستان از سوی کارشناسان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این بناهای تاریخی در شهرستانهای خرم آباد و بروجرد قرار دارند گفت: همچنین در حال حاضر مرمت چهار پل تاریخی لرستان در دست انجام است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از مرمت مساجد و همچنین مدارس تاریخی لرستان خبر داد و تصریح کرد: همچنین در آینده نزدیک فاز اول مرمت موزه تاریخی صنایع دستی لرستان که در قالب خانه تاریخی آخوند ابو دیده شده آغاز خواهد شد.
ابراهیمی همچنین به کاوشهای منطقه کاکاوند شهرستان دلفان و همچنین تپه ماسور خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون بیش از ۱۰ هزار شی تاریخی لرستان استان نیز در سامانه ملی جام ثبت شده است.
وی با بیان اینکه ۹۹ درصد اشیا تاریخی لرستان در این سامانه ثبت شده است گفت: استان لرستان در ثبت آثار و اشیا تاریخی خود در سامانه جام رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان داشت: در مجموع استان لرستان بیش از دو هزار۴۵۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی را دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. علی رضا

    با سشلام واحترام از ـقای ابراهیمی و دست اندر کاران میراث فرهنگی خواهشمندیم به این آثار تاریخی کوهدشت نیز اهمیت بدهند

  2. علیرضا

    از آقایان میراث فرهنگی خواهشمندیم به این آثار ارزشمند کوهدشت بیشتر رسیدگی کنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان