شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » حضور لرستانی‌های مقیم خارج کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های درمان، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و …یک ظرفیت بزرگ است

به گزارش بلوطستان هوشنگ بازوند ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی دکتر ایرج عبدی در رابطه با صادرات دام و وضعیت شرکت گاز گفت: خوشبختانه صادارت دام آزاد شده است. وی با بیان اینکه انصافا شرکت گاز در یک سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: از روز تاسیس شرکت گاز در لرستان تا یک سال پیش تنها ۳۴۰ روستا گاز رسانی شده بود ولی در طول یک سال گذشته شرکت گاز ۲۸۳ پروژه گازرسانی را شروع کرده است. استاندار لرستان با اشاره به اینکه از شهریور ماه سال ۹۲ تا شهریور ماه سال ۹۳ عملیات گاز رسانی به ۱۳۳ روستا به اتمام رسیده است، افزود: در ادامه نیز کار گازرسانی ۱۵۰ روستا در حال انجام است.

هوشنگ بازوند یادآور شد: بیش از ۶۷ درصد همه اقدامات گاز رسانی به روستاها در طول یک سال گذشته انجام شده است. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: خوشبختانه برنامه های خوبی از سوی سپاه پاسداران و ارتش برای این هفته در نظر گرفته شده اما تقاضا داریم دانشگاه ها، آموزش و پرورش، اداره کل ورزش وجوانان نیز به صورت جدی در هفته دفاع مقدس برنامه هایی داشته باشند.

استاندار لرستان افزود: آقای شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند. بازوند در ادامه با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و محول کردن امور به بخش خصوصی اظهار داشت: کار درست و اصولی نیز همین است اما حضور بخش خصوصی در استان هایی که نتوانسته اند زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی را فراهم کنند این امر را دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان از ارزهای هفت تومانی و ۳۰۰ تومانی استفاده نکرد و امروز با مشکل زیرساخت های سرمایه گذاری مواجه است، تصریح کرد: امروز وقتی بخش خصوصی را برای حضور در استان صدا می کنیم، بخش خصوصی احساس می کند تولید کالا در چنین استان هایی قیمت تمام شده بالایی دارد.

به گزارش نشریه اینترنتی بلوطستان، استاندار لرستان با تاکید بر اینکه امروز برای حضور بخش خصوصی در استان به موانعی برخورد می کنیم که یکسری از آنها ملی و یکسری دیگر استانی هستند، افزود: این توقع را از دولت نداریم که موانع استانی را برطرف کند ولی توقع داریم موانع ملی را حل کند. بازوند با اشاره به اینکه کمبود منابع ملی در بانک ها از مواردی است که مانع حضور بخش خصوصی در استان شده است، گفت: امیدورایم که این مسائل و مشکلات منعکس شود تا راه حل برای آنها در نظر گرفته شود. وی با بیان اینکه هلدینگ های دولتی فراوانی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: دولت باید این هلدینگ ها را الزام کند که در استان های با نرخ بیکاری بالا سرمایه گذاری کنند.

استاندار لرستان با اشاره به در دست تدوین بودن برنامه ششم توسعه اظهار داشت: ۱۲-۱۰ صفحه از این برنامه حق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که ما خواهش می کنیم در این صفحات چالش ها و مشکلات مربوط به استان های با بیکاری بالا و یا دارای رتبه ۲۵ به بالا را در نظر بگیرند.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تخصیص اعتبارات عمرانی اشاره کرد و گفت: امروز علی رغم اینکه هنوز شش ماهه اول سال تمام نشده در حوزه اعتبارات عمرانی ۵۲٫۴ درصد تخصیص داشته ایم که نقدینگی آن هم آمده است.

وی یادآور شد: تخصیص اعتبارت عمرانی در مدت مشابه سال گذشته ۱۱٫۶ درصد بوده است. استاندار لرستان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی نفت و گاز در شش ماهه اول سال ۹۲ بالغ بر ۳۵ درصد بوده است، تصریح کرد: این میزان در شش ماهه اول سالجاری به ۵۰ درصد تخصیص ارتقاء یافته است. بازوند با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات ملی استانی شده در سال گذشته ۳۲ درصد بوده، افزود: این میزان در سالجاری به ۶۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت به قول خود در رابطه با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارت عمرانی تا کنون عمل کرده است، تصریح کرد: تخصیص اعتبارت عمرانی در شش ماهه اول سالجاری به اندازه بیش از دو سال گذشته بوده است و از مدیران دستگاه ها نیز تقاضا داریم نسبت به دریافت اعتبارت خود اقدام جدی داشته باشند.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود به مسئله ضرورت سرمایه گذاری لرستانی های مقیم خارج کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسات متعددی برگزار شده و همچنین چهار کمیته نیز تشکیل شده است.

بازوند با بیان اینکه چهار هزار و ۷۰۰ لرستانی مقیم خارج کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه یک همایش برای حضور این افراد در استان برگزار می شود. وی یادآور شد: حضور لرستانی های مقیم خارج کشور برای سرمایه گذاری در بخش های درمان، اجرای پروژه های نیمه تمام و …یک ظرفیت بزرگ است. استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه در استان با آفت بزرگی به نام بخشی نگری مواجه هستیم، اظهار داشت: بخشی نگری از موانع پنهان سرمایه گذاری در استان است.

بازوند با بیان اینکه در مدت یکم سال حضورم در لرستان احساس می کنم مدیران دستگاه ها بخشی نگری می کنند، تصریح کرد: مصمم هستیم که این آفت بزرگ را از بین ببریم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان باید مثل یک تیم فوتبال حرفه ای عمل کنند در غیر اینصورت به هدف اصلی که توسعه استان است نمی رسیم، افزود: اگر مدیری در برابر از بین بردن آفت بخشی نگری مقاومت کند با او برخورد می کنیم.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود به بند سین قانون بودجه اشاره کرد و گفت: در این بند آمده است که هر پروژه زیر ۵۰ درصد پیشرفت در زمینه های آموزشی، درمانی، بهداشتی و فرهنگی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شود و اگر نشد آن را اجاره ۱۰ ساله بدهند و اگر اجاره ۱۰ ساله هم نشد آن پروژه را به تعاونی ها تحویل بدهند. بازوند با بیان اینکه تا کنون چنین خروجی را از دستگاه های استان ندیده ام، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما هیچگاه از مدیران در رابطه با این بندها سوال نمی شود و اگر اجرا نشوند هیچگاه مدیران را محاکمه نمی کنیم. وی یادآور شد: مدیران در رابطه با اجرای این بند از قانون باید اقدام کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان