شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تقویت حیطه باور و اندیشه ویژگی‎ دانشگاه‎هاست

گفت: در حیطه فرهنگ به مسأله پژوهش، فکر و اندیشه توجهی نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت‎الاسلام “حمیدرضا حنان” در بازدید از جهاد دانشگاهی واحد لرستان، افزود: جهاد دانشگاهی یک مرکز علمی و دانشگاهی است که بخشی از فعالیتش نیز فرهنگی است.
وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی همه دانشگاه‎ها فرهنگی و هم علمی است، اظهار کرد: چنانچه دانشگاهی تنها در یک بعد یعنی تولید علم به موفقیت برسد به تعبیر مقام معظم رهبری، دانشگاهی اسلامی نیست و چنانچه تنها به فرهنگ بپردازد و از علم غافل شود باز هم دانشگاهی اسلامی نخواهد بود. حنان با انتقاد از اینکه متأسفانه آسیب بزرگی که در عرصه فرهنگ وجود دارد این است که به مسئله پژوهش و فکر و اندیشه در حیطه فرهنگ توجه نشده است، تصریح کرد: دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی روی تقویت باور و اندیشه‎ها در زمینه فعالیت‎های فرهنگی کار نکرده است در حالی که یکی از امتیازات دانشگاه‎ها پرداختن به حیطه باور و اندیشه است؛ امروز دشمنان ما روی حیطه باور و اندیشه جوانان کار می‎کنند و ما این امر را رها کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انتظاری که از دانشگاه می‎رود این است که روی باورها و اندیشه‎ها کار کند، از سایر دستگاه‎های متولی امر فرهنگ نمی‎رود. وی یادآور شد: حیطه اندیشه و باور را رها کردیم و فقط به حوزه رفتار چسبیدیم؛ گیر می‎دهیم، دستور می‎دهیم و بخشنامه صادر می‎کنیم در حالی که فرهنگ دستوری، رفتاری و سرهنگی جواب نمی‎دهد چراکه تجربه سی ساله در این باره داریم و باید فراتر فکر کنیم.
حنان گفت: جهاد دانشگاهی، مراکز آموزش عالی و علمی فرهنگی می‎تواند در تقویت حیطه باورها و اندیشه‎ها یاری‎رسان باشند و در این باره آمادگی داریم با کمک دانشگاه‎ها تفاهم‎نامه‎هایی را منعقد و اتاق فکری با حضور مراکز علمی دانشگاهی، ارشاد و جهاد دانشگاهی تشکیل و خروجی آن تقویت باور و اندیشه باشد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: چنانچه این حیطه تقویت شود بخش سوم فرهنگ که رفتار است نیز اصلاح خواهد شد.
وی با اذعان به اینکه رابطه تنگاتنگی بین باور و اندیشه وجود دارد و شخصیت افراد براساس این دو شکل می‎گیرد، بیان کرد: سوال اینجاست مراکز علمی چقدر روی این مهم فعالیت دارند. این مقام مسئول در پایان از آمادگی این اداره کل برای انجام فعالیت‎های مختلف در حوزه‎های مختلف با همکاری جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان